SHL Omgång 46: Frölunda - Djurgårdens IF 12/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: SHL Omgång 46: Frölunda - Djurgårdens IF 12/2 2015

Inlägg av 136_Djurgårdare »

8 poäng med målskillnad ner till Leksand nu. Enligt mig känns det bättre med Leksand under sträcket då de i grunden är ett sämre lag än Brynäs. Leksands får nog lita på att Alsenfelt börjar stå på huvudet igen.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Praetori

Inlägg av Praetori »

sm910 skrev:
Praetori skrev:
Magnutz skrev:
Praetori skrev:
ciirree skrev:Sjukt viktiga poäng endå. Synd att vi inte kunde låsa matchen vid 1-3.

Hoppas Mantas står på lördag.
Vi har två duktiga målvakter, jag vet inte om jag kan minnas när det inträffade sist.
99/00 Söderström & Tellqvist
True, men jag vill ändå minnas att Söderström inte var så jävla super just den säsongen.
Samma minnesbild här, vill minnas att det tyvärr började gå ner sig redan säsongen innan efter Arturssons äckliga avgörande.
Fan! Var du tvungen att dra upp Greger och den överjävligt sura finalförlusten? Nu mår jag dåligt igen. :?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Praetori skrev:
Enbom skrev:Jag hade ju tagit 2p på förhand, men det känns jävligt surt nu.
Inte med tanke på hur många skadade vi har och hur vi spelade i åtminstone två perioder.
Det som vi särskilt kan ta med oss är att forecheckingen var riktigt vass och att backcheckingen till skillnad från tidigare var mer som i höstas och faktiskt såg riktigt bra ut, alla var med på direkten och det gjorde att våra backar faktiskt kunde gå ut och trycka på istället för att hamna på halvdistans.

Falk och Holm var fantastiska ikväll, Jocke visade ledarskap och var riktigt grym i BP medan vi fick lite kvittens på nyförvärven.

Tråkigt att Sören är under isen men han gjorde å andra sidan en helt sjukt läcker straff.
Du slår huvudet på spiken med det där inlägget!
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Mycket bra insats DIF !
Nu klipper vi Färjestad på lördag !
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hmm viktiga två poäng, men samtidigt en sjukt viktig poäng som vi tappar återigen på rent slarv. Vi spelar som bäst när vi inte har något direkt att spela för. När man släpper tyglarna och bara gasar. Så fort de här spelarna börjar använda huvudet, då går det åt helvete. Märks tydligast på våra backar. Killar som Falk, Norell, Arnesson, Högström osv, de är utan att vara personligt dömande spelmässigt "dumma". Hade gjort vad som helst för ett par riktigt erfarna stabila pjäser som dessa killar kan falla tillbaka på. Nu känns det som att de åker runt och stressar upp varandra.

Ljungh, Saviano och Armalis ska ha all hyllning. Vettefan om jag vill ha Mantas på lördag igen dock. Minns hur det var sist när han storspelade mot Frölunda hemma och han fick stå matchen efteråt. Snordålig, är en underdrift på hur han spelade då. Samtidigt, är Tellan lika fladdrig som mot Modo sist så är det pest eller kolera. Sätt Mattsson i kassen :wink: Lauritzen vår en liten slev av berömmen också. Går från klarhet till klarhet i min värld. Upprepar mig, sätt Sörensen - Ljungh - Lauritzen i förstalinan nästa match tack.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Skönt att bortaspelet verkar höjt sig, förhoppningsvis inte bara tillfälligt, så att vi inte bara behöver förlita oss på hemmapoängen, som dessutom blir mer och mer skrala pga den sviktande stämningen! Liknande avstånd neråt och en match mindre kvar... Kämpa!
Berra

Inlägg av Berra »

sm910 skrev:
Praetori skrev:
Magnutz skrev:
Praetori skrev:
ciirree skrev:Sjukt viktiga poäng endå. Synd att vi inte kunde låsa matchen vid 1-3.

Hoppas Mantas står på lördag.
Vi har två duktiga målvakter, jag vet inte om jag kan minnas när det inträffade sist.
99/00 Söderström & Tellqvist
True, men jag vill ändå minnas att Söderström inte var så jävla super just den säsongen.
Samma minnesbild här, vill minnas att det tyvärr började gå ner sig redan säsongen innan efter Arturssons äckliga avgörande.
Tack för att du nämnde Arturssons jävla höstlöv 98, nu kommer jag inte kunna sova i natt. :wink:

Hur som helst så är jag nöjd med två pinnar. Spelet såg bättre ut än vad det gjort på länge.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har skummat igenom matchen snabbt i efterhand.
På det stora hela en solid laginsats/väl utförd bortamatch, även om Frölunda när man väl tryckte ner gasen i 3:e var numret större i precis allt.
Lite synd att vi inte gick för 4-1 i PP:t vi hade innan 2-3 målet, antar att orken tröt.

Men Ljung, vilken utveckling på den mannen!
Armalis hotar Tellqvist på allvar, hoppas Säcken inser det också.
Grin-Sören gör det mesta fel, men avgör ändå matchen, säger en del om den grabben

Känns ändå bra att BIF tryckte till LIF.
Gävlelaget känns med betoning på lag klart mer solida än Leksand
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Manijock skrev: Hade gjort vad som helst för ett par riktigt erfarna stabila pjäser som dessa killar kan falla tillbaka på.
Du verkar inte vara beredd att låta dessa killar spela så att de blir erfarna?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

minalman skrev:
Manijock skrev: Hade gjort vad som helst för ett par riktigt erfarna stabila pjäser som dessa killar kan falla tillbaka på.
Njaa kanske inte en snorgärs i varje backbar. En per backtrupp per säsong bland topp 6 om man frågar mig. Just nu har vi INGEN erfaren back nu när Fernholm är borta. Det här är ingen ungdomsgård när man ska få stökiga kids på rätt körl. Det här är den kanske viktigaste säsongen i Djurgårdens historia.

Gysbers kan vara en klok värvning dock. Men för satan, jag vill ha några man kan lira i utsatta lägen. Exempelvis när en ledning ska försvaras. I nuläget finns det ingen man kan lita på.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Manijock skrev:
minalman skrev:
Njaa kanske inte en snorgärs i varje backbar. En per backtrupp per säsong bland topp 6 om man frågar mig. Just nu har vi INGEN erfaren back nu när Fernholm är borta. Det här är ingen ungdomsgård när man ska få stökiga kids på rätt körl. Det här är den kanske viktigaste säsongen i Djurgårdens historia.

Gysbers kan vara en klok värvning dock. Men för satan, jag vill ha några man kan lira i utsatta lägen. Exempelvis när en ledning ska försvaras. I nuläget finns det ingen man kan lita på.
Kommer ihåg när man tyckte Staffan Kronwall var på tok för oerfaren för att lira med oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

minalman skrev:
Manijock skrev:
minalman skrev:

Kommer ihåg när man tyckte Staffan Kronwall var på tok för oerfaren för att lira med oss.
Hehe:)
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

Vikas skrev:Alla visste att det skulle hända. Ynkryggar som inte vågar gå framåt i PP.

0p alla dagar nu.
Av dina totalt 1557 inlägg måste ju minst 1550 vara negativ smörja. Börjar bli otroligt tröttsamt att läsa. Jaaa, vi har fattat att du inte tror DIF är kapabla till det minsta lilla och att det blir kval. Sååå, lämna detta forum nu, snälla.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

PATRIK. skrev:
Vikas skrev:Alla visste att det skulle hända. Ynkryggar som inte vågar gå framåt i PP.

0p alla dagar nu.
Av dina totalt 1557 inlägg måste ju minst 1550 vara negativ smörja. Börjar bli otroligt tröttsamt att läsa. Jaaa, vi har fattat att du inte tror DIF är kapabla till det minsta lilla och att det blir kval. Sååå, lämna detta forum nu, snälla.
Någon måste ju kompensera för alla jinxes på det här forumet :D
BigJ

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:
Enbom skrev:Jag hade ju tagit 2p på förhand, men det känns jävligt surt nu.
Inte med tanke på hur många skadade vi har och hur vi spelade i åtminstone två perioder.
Det som vi särskilt kan ta med oss är att forecheckingen var riktigt vass och att backcheckingen till skillnad från tidigare var mer som i höstas och faktiskt såg riktigt bra ut, alla var med på direkten och det gjorde att våra backar faktiskt kunde gå ut och trycka på istället för att hamna på halvdistans.

Falk och Holm var fantastiska ikväll, Jocke visade ledarskap och var riktigt grym i BP medan vi fick lite kvittens på nyförvärven.

Tråkigt att Sören är under isen men han gjorde å andra sidan en helt sjukt läcker straff.
Kloka ord som vanligt medan man blir mörkrädd över de flesta kommentarer härinne...

Tänk att det även idag finns folk som gnäller på Jocke, trots att han var en stor anledning till vinsten.

Jag tror alldeles säkert att samtliga spelare och ledare var inne på att föröka fortsätta spela med samma höga press men att samtidigt inte riskera kontringar och det är ingen lätt avvägning.

Annars var det fantastiskt skönt att se det spel som vi hade under en period i höstas när det gick som bäst, hög press som tvingar fram misstag hos motståndarna låg ju bakom bägge de första målen, först tack var Sören och nästa mål var det Lauritzen och Saviano? som stressade backen.

Hoppas grabbarna kan få med sig det här spelet under avslutningen nu.
Skriv svar