Hade tagit 1 pinne på förhand 7 dar i veckanEnbom skrev:Jag hade ju tagit 2p på förhand, men det känns jävligt surt nu.
SHL Omgång 46: Frölunda - Djurgårdens IF 12/2 2015
Re: SHL Omgång 46: Frölunda - Djurgårdens IF 12/2 2015
Inte med tanke på hur många skadade vi har och hur vi spelade i åtminstone två perioder.Enbom skrev:Jag hade ju tagit 2p på förhand, men det känns jävligt surt nu.
Det som vi särskilt kan ta med oss är att forecheckingen var riktigt vass och att backcheckingen till skillnad från tidigare var mer som i höstas och faktiskt såg riktigt bra ut, alla var med på direkten och det gjorde att våra backar faktiskt kunde gå ut och trycka på istället för att hamna på halvdistans.
Falk och Holm var fantastiska ikväll, Jocke visade ledarskap och var riktigt grym i BP medan vi fick lite kvittens på nyförvärven.
Tråkigt att Sören är under isen men han gjorde å andra sidan en helt sjukt läcker straff.
Senast redigerad av Praetori den 2015-02-12 21:43:01, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sjukt nöjd, bra DIF!SkönaDjurgårn skrev:Vi vinner väl idag, bara för att.
Vore kul om vi fick in några puckar iaf, även om det låter helt befängt så här på förhand.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Svårt att slå den uppställningen, men den vi har nu är inte långt ifrån.Magnutz skrev:99/00 Söderström & TellqvistPraetori skrev:Vi har två duktiga målvakter, jag vet inte om jag kan minnas när det inträffade sist.ciirree skrev:Sjukt viktiga poäng endå. Synd att vi inte kunde låsa matchen vid 1-3.
Hoppas Mantas står på lördag.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Jo iofs.Praetori skrev:Vi har två duktiga målvakter, jag vet inte om jag kan minnas när det inträffade sist.ciirree skrev:Sjukt viktiga poäng endå. Synd att vi inte kunde låsa matchen vid 1-3.
Fast jag gillar inte det här med att Säcken kör "Tellan" som första även när Mantas gör en bra insats. Tellan har en dalande form, men som Mantas spelade idag - då förtjänar han att stå nästa.
Kul också att Holm kunde spela bra som center ikväll, även om jag hellre hade sett Vejdemo.
True, men jag vill ändå minnas att Söderström inte var så jävla super just den säsongen.Magnutz skrev:99/00 Söderström & TellqvistPraetori skrev:Vi har två duktiga målvakter, jag vet inte om jag kan minnas när det inträffade sist.ciirree skrev:Sjukt viktiga poäng endå. Synd att vi inte kunde låsa matchen vid 1-3.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Himla nöjd nu direkt efter matchen, inte ens lite deppig att vi tappade 2måls ledning då denna match låg i kategorin hahafuckingjävlaomöjlig.
Fint, bra kämpat gubbar, nu går jag o nattar knatten, sov gott djurgårdsvänner!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Han klev av halvvägs in cirka. Tellan tog över spaden och Tommy lade kombinatet på hyllan. Typ.Praetori skrev:True, men jag vill ändå minnas att Söderström inte var så jävla super just den säsongen.Magnutz skrev:99/00 Söderström & TellqvistPraetori skrev:Vi har två duktiga målvakter, jag vet inte om jag kan minnas när det inträffade sist.ciirree skrev:Sjukt viktiga poäng endå. Synd att vi inte kunde låsa matchen vid 1-3.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Visst kan man deppa över en tappad trepoängare men jag väljer att hylla grabbarna. En heroisk kämpainsats i ett mycket utsatt läge. I kväll visar vi faktiskt stake.
En laginsats framför allt men individuellt vill jag hylla spelare som Armalis, Holm och Saviano som sällan får de stora rubrikerna. Mycket bra idag. Jocke Eriksson får mycket skit härinne emellanåt, tycker Jocke gör en riktigt bra match i kväll.
Underbara straffar!
En laginsats framför allt men individuellt vill jag hylla spelare som Armalis, Holm och Saviano som sällan får de stora rubrikerna. Mycket bra idag. Jocke Eriksson får mycket skit härinne emellanåt, tycker Jocke gör en riktigt bra match i kväll.
Underbara straffar!
Det jobbiga nu är att se hur laget ser ut på Hovet.
De två senaste bortamatcherna har varit superbra i jämförelse med den mot Modo hemma. Och vi har inte direkt något bra facit med att spela bra den ena för att fortsätta trenden nästa match, snarare tvärtom.
Vi måste kunna kriga såhär hemma också. Då kan vi plocka fler poäng.
De två senaste bortamatcherna har varit superbra i jämförelse med den mot Modo hemma. Och vi har inte direkt något bra facit med att spela bra den ena för att fortsätta trenden nästa match, snarare tvärtom.
Vi måste kunna kriga såhär hemma också. Då kan vi plocka fler poäng.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
+1captcash skrev:Himla nöjd nu direkt efter matchen, inte ens lite deppig att vi tappade 2måls ledning då denna match låg i kategorin hahafuckingjävlaomöjlig.
Stolt över hela laget, Holm var outstanding idag för att nämna någon, även Ljungh.
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är ju fortfarande en ren slump även om det skulle vara så. Om laget vinner om Holm gör 10 min som back eller som center tror jag inte har något i utfallet med vinst/förlust att göra.Staten skrev:Någon som har statistik på det här?Staten skrev:Varför gör du det? Vi vinner ju alltid när Holm spelar center.SirDIFalot skrev:Uhh vad jag hatar att se Holm flyttas upp som center.
Det är ju fortfarande fullständig idioti att sätta en av lagets bättre backar på en centerposition när vi har några av landets mest lovande spelare på den positionen utanför laget.
Expert.
Men det är så sjukt dåligt matchcoachat att det fan inte går att vara nöjd.SkönaDjurgårn skrev:Sjukt nöjd, bra DIF!SkönaDjurgårn skrev:Vi vinner väl idag, bara för att.
Vore kul om vi fick in några puckar iaf, även om det låter helt befängt så här på förhand.
2p hade man tagit osett före matchen men. Måste ju varit order att knappt gå över mittlinjen i 3:e. Visst är frölunda ett bra lag och gör väl oss dåliga till en del. Men var ju skrattretande hur vi tappade allt vi hade gjort rätt i 1:a och 2.a.
Nya tränare snarast tack.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Samma minnesbild här, vill minnas att det tyvärr började gå ner sig redan säsongen innan efter Arturssons äckliga avgörande.Praetori skrev:True, men jag vill ändå minnas att Söderström inte var så jävla super just den säsongen.Magnutz skrev:99/00 Söderström & TellqvistPraetori skrev:Vi har två duktiga målvakter, jag vet inte om jag kan minnas när det inträffade sist.ciirree skrev:Sjukt viktiga poäng endå. Synd att vi inte kunde låsa matchen vid 1-3.
Det kan ju vara övriga kedjor som ser annorlunda ut när han gör det som har lite större statistisk påverkan. Jag har ingen aning men jag tycker att det ser ut som ett helt annat lag på isen ikväll jämfört med de 10-15 senaste matcherna.SirDIFalot skrev:Det är ju fortfarande en ren slump även om det skulle vara så. Om laget vinner om Holm gör 10 min som back eller som center tror jag inte har något i utfallet med vinst/förlust att göra.Staten skrev:Någon som har statistik på det här?Staten skrev:Varför gör du det? Vi vinner ju alltid när Holm spelar center.SirDIFalot skrev:Uhh vad jag hatar att se Holm flyttas upp som center.