Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
drimp29

fernholm

Inlägg av drimp29 »

tror det va jonte hedström som frågade Fernholm varför han skulle dra från DIF...och det jag skrev var det jag hörde..!!! och nej han visade inte familje foton och berättade om sin uppväxt.!!!!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: fernholm

Inlägg av Remy Lebeau »

drimp29 skrev:tror det va jonte hedström som frågade Fernholm varför han skulle dra från DIF...och det jag skrev var det jag hörde..!!! och nej han visade inte familje foton och berättade om sin uppväxt.!!!!
Tror? Om du satt så nära att du hörde det du påstod borde du sett vem som sa vad.

För övrigt så tror jag inte på din historia.
drimp29

Inlägg av drimp29 »

Remy Lebeau skrev:
drimp29 skrev:tror det va jonte hedström som frågade Fernholm varför han skulle dra från DIF...och det jag skrev var det jag hörde..!!! och nej han visade inte familje foton och berättade om sin uppväxt.!!!!
Tror? Om du satt så nära att du hörde det du påstod borde du sett vem som sa vad.

ja jag tror det va jonte....jag satt bordet brevid o det va ju inte så att jag satt och rå stirrade på dom. det är ju lite ohövligt.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Bigge skrev: DIF:

Mikael Johansson - Andre tränare

Linkan fått en klubba med hål i.

WOW!!!

DIF lär få panikvärva till jul igen, tyvärr

Hoppas iofs att jag har helt fel.
Anger?

Du vet säsongen är inte slut än.. Det kommer att hända mycket innan nästa.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Hovet skrev:
Bigge skrev: DIF:

Mikael Johansson - Andre tränare

Linkan fått en klubba med hål i.

WOW!!!

DIF lär få panikvärva till jul igen, tyvärr

Hoppas iofs att jag har helt fel.
Anger?

Du vet säsongen är inte slut än.. Det kommer att hända mycket innan nästa.
Ursäkta mig, hade visst glömt Anger.

Men tror inte att endast Sthlms folk är det enda som klubben kan gå efter(verkar som det är det enda de koncentrerar sig på)
There is no I in TEAM!!!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Visst det är lång tid kvar, men tendensen är inte bra. Jag menar vi förlorar kampen om flera spelare mot lag som vi faktiskt borde vara attraktiva mot. Vad värre är vi lyckas inte behålla de spelare som vi redan har haft hos oss. Lyckas vi nu dessutom inte förlänga med Jiri ser backsidan katastrofalt svag ut. Att Sundh fått Jiris gamla nummer ser jag som en klar indikation på att killen är på väg bort han också. Alright styrelsen vill kanske snåla in så mycket det bara går, men samtidigt kan vi inte tappa alla backar vi har av klass, vi kommer aldrig hitta vettiga ersättare till dem.

Jag menar det går inte att chansa och hoppas på det bästa som förra säsongen. Vi torskar en slutspelsplats på att vår backbesättning under hösten var kass. Just nu ser du ut som att vi har en om möjligt sämre besättning i mina ögon då Lindman och Ribben försvunnit och de som ersätter dessa spelare är två 18-åringar.

Man måste lära av sina misstag och det går inte att ersätta 2/3 av sin backbesättning inför varje säsong. Du når i alla fall ingen framgång med det konceptet. Dessutom har vi tre unga målvakter nästa säsong som nog skulle må bra av att få några kvalitetsbackar framför sig.

Avslutningsvis hoppas jag att Fernholm inlägget tidigare var ett skämt. Ligger det minsta sanning i det hela skall de ansvariga sparkas med omedelbar verkan. Sanningen om detta lär vi väl tyvärr aldrig få reda på, men DIF hockey har under de senaste åren gjort en hel del märkliga grejer den saken är säker.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Men hallå, ett tröjnummer behöver ju inte betyda ett dyft. Lindman kanske hade hans nummer 4, så han tog 15 istället!?! Vad vet vi... Kom igen nu, ett tröjnummer... :lol:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

drimp29 skrev:
Remy Lebeau skrev:

ja jag tror det va jonte....jag satt bordet brevid o det va ju inte så att jag satt och rå stirrade på dom. det är ju lite ohövligt.
För det är ju väldigt hövligt att sitta och tjuvlyssna på folk...

Tror nog att det bara är en tidsfråga innan det kommer en "nyhet" på hemsidan. "Fernholm och Jiri lämnar". Men det är lugnt, vi får ju Frylen istället...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag tycker ändå att Frylén är helt okej. Han har ändå ett tungt skott och träffar oftast mål vilket har varit sällsynt bland våra backar de två senaste säsongerna. Klart bättre än Liwing och Ericson men inte i klass med Marusak eller Fernholm.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Vad är det som är så förbaskat jävla svårt med att hosta upp pengarna för att få Jiri och Fernholm att stanna!?

Bild
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html

sudden får 2 årskontrakt med Toronto vad det verkar....

"– Nej, jag vill stanna i Toronto och avsluta karriären här."
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html

Tycker det är synd om någon förväntade sig att han skulle avsluta karriären här. Sundin är, och har alltid varit, en stor svikare när det gäller Djurgården.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Remy Lebeau skrev:
m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html

Tycker det är synd om någon förväntade sig att han skulle avsluta karriären här. Sundin är, och har alltid varit, en stor svikare när det gäller Djurgården.
Plus att han inte är så himla mycket Djurgårdare... hur länge lira han i DIF? Knappt en och en halv säsong? Nä, Toronto är hans lag, så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Rocker skrev:Jag tycker ändå att Frylén är helt okej. Han har ändå ett tungt skott och träffar oftast mål vilket har varit sällsynt bland våra backar de två senaste säsongerna. Klart bättre än Liwing och Ericson men inte i klass med Marusak eller Fernholm.
I ett bottenlag i allsvenskan ja...
Saknar Kung Wikegård!
Leif

Inlägg av Leif »

DIF borde inse sitt misstag, och ringa Dragan illa kvickt!

För som det se ut idag med truppen, behövs han å det grövsta!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Skriv svar