DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av DIF-DIF »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Nä Garpen har ju verkligen gjort bort sig i den här frågan...

SirDIFAlot, som ju alltid är så snabb att annars länka saker Garpenlöv skriver har varit tyst som en mus. Gråter du? ;)
Haha nä, twittrade lite om det.
https://twitter.com/R_Fredriksson/statu ... 8127490048

Garpen har väl aldrig känts särskilt supporterförankrad. Men att det var sådär illa. Det trodde man inte.
Lasse Anrell skrev samma dårskap om Stockholm Capitals redan 2005;

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 0551753.ab

Inte bara är Garpen en dumjävel, han är också en plagierande dumjävel.

Förstår inte att folk tycker att han är så kompetent. Varje gång han står i den där plaststudion på AB snackar han bara en massa bajs. Riktig pajas.
Var han inte rätt öppen i artikeln med att det var en gammal idé från Anrell?
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Sedan får vi inte glömma att snacket i Finland och i Jokerit var samma som vi för just nu!
Dock kan man inte bortse från att Jokerit har ett betydligt bättre och häftigare lag i år samt att de har ökat snittet från 8k till 11k.

Missförstå mig rätt, inte ett dugg intresserad av ett Sthlm Capitals eller att DIF ska ansluta till KHL..

Dock är jag tämligen övertygad att om KHL fortsätter att utvecklas så finns det ett lag från Sverige i KHL om (senast) fem år.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

_Skogis skrev:Sedan får vi inte glömma att snacket i Finland och i Jokerit var samma som vi för just nu!
Dock kan man inte bortse från att Jokerit har ett betydligt bättre och häftigare lag i år samt att de har ökat snittet från 8k till 11k.

Missförstå mig rätt, inte ett dugg intresserad av ett Sthlm Capitals eller att DIF ska ansluta till KHL..

Dock är jag tämligen övertygad att om KHL fortsätter att utvecklas så finns det ett lag från Sverige i KHL om (senast) fem år.
Det där stämmer ju inte. De har ökat från 9,2k till 10,8k.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

KHL går väl snarare motsatt väg i utvecklingen just nu?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jim Morrison skrev:KHL går väl snarare motsatt väg i utvecklingen just nu?
Skulle inte KHL minska ner och begränsa antalet utlänningar samt bara köra ryska lag? Eller var det bara rykten nu när ekonomin spricker?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Reportage med Marcus Sörensen

Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

android skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:

SirDIFAlot, som ju alltid är så snabb att annars länka saker Garpenlöv skriver har varit tyst som en mus. Gråter du? ;)

Garpen har väl aldrig känts särskilt supporterförankrad. Men att det var sådär illa. Det trodde man inte.

Förstår inte att folk tycker att han är så kompetent. Varje gång han står i den där plaststudion på AB snackar han bara en massa bajs. Riktig pajas.
Sluta vara så hatisk. Du skulle må bra av att chilla ibland och förstå att det finns ett liv utanför idrotten och Djurgården.
Du har nog inte läst mycket av vad jag skrivit om du på allvar tror att jag lever för Djurgården. Tvärtom har jag länge känt att det här med supporterskap för mig personligen är ett väldigt irrationellt beteende och jag får svårare och svårare att motivera varför jag följer det hela. Old habits die hard, antar jag.

De kan asfaltera Hovet om de vill. Vore förstås tråkigt, men man anpassar sig tids nog. Det är det människor gör.

Jag kommenterade bara vad jag anser om Johan Garpenlöv och min inställning till dåliga idéer, sport eller ej.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:
android skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:

Sluta vara så hatisk. Du skulle må bra av att chilla ibland och förstå att det finns ett liv utanför idrotten och Djurgården.
Du har nog inte läst mycket av vad jag skrivit om du på allvar tror att jag lever för Djurgården. Tvärtom har jag länge känt att det här med supporterskap för mig personligen är ett väldigt irrationellt beteende och jag får svårare och svårare att motivera varför jag följer det hela. Old habits die hard, antar jag.

De kan asfaltera Hovet om de vill. Vore förstås tråkigt, men man anpassar sig tids nog. Det är det människor gör.

Jag kommenterade bara vad jag anser om Johan Garpenlöv och min inställning till dåliga idéer, sport eller ej.
Hello Mr Holmes.. Låter som en robot som pratar sport och känslor! Come on and live a little! [WINKING FACE]
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Man kan ju hoppas att det var redaktionen på Sportbladet som under pistolhot tvingade Garpenlöv att skriva den artikeln.
It's easier to be an asshole to words than to people
Manijock

Inlägg av Manijock »

Vettefan vilken tråd jag skulle posta detta i men kört hära. Kollar på Sverige - Finland nu. Tänker på två saker framförallt.

Mår fysiskt dåligt att se Sörensen kasta sig in i närkamperna för det här plojets skull. Naturligtvis ska han göra det, då det är hans spelstil. Men för fan om han skulle bli skadad. Gamblar med våran existens lite, så viktig är han för oss. Jävla lekturnering! Men riktigt kul att han får chansen att tävla om en VM-plats framöver.

Nästa sak är Staffan Kronwall. Tänk om vi kan hålla oss kvar i SHL såpass länge att vi hinner få hem honom. Där har vi nästa Ragge! Snuskigt bra, och han verkar bara bli bättre och bättre.

I övrigt så är Djurgårdsbekantingarna ganska osynliga. Danielsson har gjort mål men inte blomstrat i övrigt. Engqvist har jag knappt sett till.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Vettefan vilken tråd jag skulle posta detta i men kört hära. Kollar på Sverige - Finland nu. Tänker på två saker framförallt.

Mår fysiskt dåligt att se Sörensen kasta sig in i närkamperna för det här plojets skull. Naturligtvis ska han göra det, då det är hans spelstil. Men för fan om han skulle bli skadad. Gamblar med våran existens lite, så viktig är han för oss. Jävla lekturnering! Men riktigt kul att han får chansen att tävla om en VM-plats framöver.

Nästa sak är Staffan Kronwall. Tänk om vi kan hålla oss kvar i SHL såpass länge att vi hinner få hem honom. Där har vi nästa Ragge! Snuskigt bra, och han verkar bara bli bättre och bättre.

I övrigt så är Djurgårdsbekantingarna ganska osynliga. Danielsson har gjort mål men inte blomstrat i övrigt. Engqvist har jag knappt sett till.
Jag kan föreslå tråden "Landslagshockey" :)
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Vettefan vilken tråd jag skulle posta detta i men kört hära. Kollar på Sverige - Finland nu. Tänker på två saker framförallt.

Jag kan föreslå tråden "Landslagshockey" :)
Fast det här rör bara Djurgårdare. Skiter fullständigt i resten!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Exakt ett år sedan Mackan vann i arbetsdomstolen mot DIF nu. Ni kan ju gå tillbaka till 12 feb och läsa vad som skrevs om den killen i den här tråden då ;)
Expert.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

SirDIFalot skrev:Exakt ett år sedan Mackan vann i arbetsdomstolen mot DIF nu. Ni kan ju gå tillbaka till 12 feb och läsa vad som skrevs om den killen i den här tråden då ;)
Du tar platsen som "förste fanbärare" i korståget mot Marcus Nilson. :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Davidsson skrev:
SirDIFalot skrev:Exakt ett år sedan Mackan vann i arbetsdomstolen mot DIF nu. Ni kan ju gå tillbaka till 12 feb och läsa vad som skrevs om den killen i den här tråden då ;)
Du tar platsen som "förste fanbärare" i korståget mot Marcus Nilson. :wink:
Haha jag höll mig ju tyst då verkar det som.
Expert.
Skriv svar