"Gör jag som jag är tillsagd att göra, hur korkat det än är i just denna specifika situation, så gör jag ju inget fel".
Fan vad invecklat detta blev.

Nääh!bastis7 skrev:+1 bäst idagSirDIFalot skrev:Tror ni verkligen det här uteslutande handlar om UCS? Majoriteten av medlemmarna i UCS gick inte på särskilt mycket hockey som det var och dom som gick hängde mestadels i baren.
Men jag känner en drös sittplats och klackfolk som tappade lusten efter MN-värvningen och det lastar jag dom inte för. Förbannat larvigt och beskylla dom för vårt sportsliga tapp. Det är på isen det avgörs. Inte att vi saknar ett hundratal eller två på läktaren som tappade lusten att gå. Extremt respektlöst överlag att gnälla på dom som inte har lust att gå på matcherna. Som att det är någon jävla tävling vem som är mest alltid oavsett som vanligt. LÄGG NER den skiten.
Att laget är värdelöst på bortaplan då? Är det också UCS fel?
Jag är så innerligt trött på att se samma uddlösa, menlösa, värdelösa offensiv och PP som ser likadan ut varenda säsong. Vi byter spelare, formationer etc men Zabel (om nu han är ansvarig) får det att se likadant ut vad vi än ställer på isen. Jag har sett mig j****t trött på denna djupdykning i värdelöshet framåt de senaste 3-4 säsongerna.Magnutz skrev:Tror han behöver tänka nytt. hans anfalls-planer är allt annat än bra. PP kan vi ju snabbt summera som seriens sämsta sett över hela säsongen? Nej, de måste se över vad som skett sedan i höstas och sen bryta mönster.
Jag hoppas som sagt att laget är minst lika förbannade som du ärförevigtdjurgården skrev:Hade man ju kunnat trösta sig med ifall situationen nu vore en annan än att vi match efter match bjuder bort ett enkelt 1-0-mål minalman.
Det är inte första gången vi släpper en enkel balja i ett pissigt läge, utan vi gör det match efter match efter match.
Att vi sedan idag har öppen kasse fjorton gånger om utan att ens träffa något så jävla elementärt som mål... då kommer man aldrig, någonsin, i hela jävla helvetet ta poäng ens mot ett lag som bjuder puck över hela satans banan.
Att vi ens snappar upp puck fyra-fem gånger MITT FRAMFÖR deras keeper utan att kunna förvalta den situationen.. det är så jävla dåligt så man skäms.
Mina herrjuniorer i division 3 gör färre misstag än detta lag.
Alvarez är utan tvekan den största besvikelsen denna säsong. Han verkar inte få ett skit uträttat.Manijock skrev:"Det mesta talar för att vi håller oss kvar", "Men det ska mycket till om vi får kvala i år", "Inte fan kan Vi åka ur nu igen?"...
Alla dessa är citat från tunnelbanan efter matchen. Undrar hur mycket uddlöst spel vi ska behöva leverera för att folk ska vakna ur sin hybrisbubbla. Har vi inte lärt oss ett dyft av dessa jävla rövår som vi haft senaste tre åren? Vi var uppenbarligen inte redo för avancemang än, precis som jag befarade. Ödmjukhet finns inte i Djurgårdares vokabulär...
Matchen var skit ur många aspekter. Tellan är snuskigt fladdrig och säljer sig lätt på första kassen. Andra målet är ett skämt från hans sida, och jag undrar i vilken värld han satt i vid den situationen? Högström är en vänd näve den här säsongen. Totalt jävla katastrofal i PP och tror inte han får igenom ett enda skott den här matchen heller. Fleury slänger bort vårat 5-3 med sina sopiga skitskott från alla möjliga vinklar. Tycker att han påminner om Åberg. Skjuter hårt som fan men helt missriktat. Ett NHL-skott då om man får frasera Sjöwall. Föredrar ett Jakobs-skott istället...
Sörensen försöker för mycket. Ljungh får spela med skitspelare. Nästa match ska han lira med Sörensen och Lauritzen. Där har vi en kapabel SHL-kedja. Resten får väl hålla HA-klass och sen hoppas på lotto. Kedjan med Alvarez kan han varit den sämsta vi ställt upp med någonsin. Norell fattar inte ett rätt i egen zon.
Nöjer mig så. Publiken var förövrigt löjligt dålig undantaget "Kämpa Djurgården"...Inget konstigt med tanke på "underhållningen" vi bjuds på. Krävs fruktansvärt lam inställning för att förlora mot detta korpgäng som vi gör idag. Skämdes när jag lämnade Hovet!
Men varför gör vi inte som dom gör i NHL ibland då när dom har EN "ovärdelig tekare", att dom byter ut denne snarast efter den vunnit teken.Axel_K skrev:Jocke vinner tekningar men vad gör Högström för produktivt? Förutom att skjuta sönder vaderna på motståndarna.Vikas skrev:Detta är en av anledningarna till att jag ogillar Säcken som tränare. Visst, han har kunnandet, men han är totalt oförmögen att bli arg eller på annat sätt elda på underpresterande spelare. Sen att han fortsätter låta Jocke E spela varenda PP får mig att även ifrågasätta hans kunnande.Örebroarn skrev:Att Säcken tycker vi gjorde en bra match trots att vi bara gör ett mål, misslyckas i 5-3 och powerplay är skrattretande. Varför inte stå rakryggad och säga som det är, vi suger och nu ska vissa spelare få vila ett par matcher. Att låtsas som att det ser bra ut är fjanterier.
Aktiv matchcoachning i SHL? Glöm och dröm.Henke_F skrev:Men varför gör vi inte som dom gör i NHL ibland då när dom har EN "ovärdelig tekare", att dom byter ut denne snarast efter den vunnit teken.Axel_K skrev:Jocke vinner tekningar men vad gör Högström för produktivt? Förutom att skjuta sönder vaderna på motståndarna.Vikas skrev:Detta är en av anledningarna till att jag ogillar Säcken som tränare. Visst, han har kunnandet, men han är totalt oförmögen att bli arg eller på annat sätt elda på underpresterande spelare. Sen att han fortsätter låta Jocke E spela varenda PP får mig att även ifrågasätta hans kunnande.Örebroarn skrev:Att Säcken tycker vi gjorde en bra match trots att vi bara gör ett mål, misslyckas i 5-3 och powerplay är skrattretande. Varför inte stå rakryggad och säga som det är, vi suger och nu ska vissa spelare få vila ett par matcher. Att låtsas som att det ser bra ut är fjanterier.