SHL: Djurgårdens IF - Modo 10/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Davidsson

Re: SHL: Djurgårdens IF - Modo 10/2 2015

Inlägg av Davidsson »

Det känns som lagledningen med Säcken i spetsen sakta med säkert raderat spelarnas förmåga att ta egna beslut, som inte följer ledningen idéer om spelsystem. I egen zon tar vi ofta helt horribla beslut som spelarna själva måste se är fel men som trots allt är 'i linje' med hur säcken vill vi ska spela.

"Gör jag som jag är tillsagd att göra, hur korkat det än är i just denna specifika situation, så gör jag ju inget fel".

Fan vad invecklat detta blev. :roll: Nåväl, ut med Säcken till kommande säsong.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:Tror ni verkligen det här uteslutande handlar om UCS? Majoriteten av medlemmarna i UCS gick inte på särskilt mycket hockey som det var och dom som gick hängde mestadels i baren.

Men jag känner en drös sittplats och klackfolk som tappade lusten efter MN-värvningen och det lastar jag dom inte för. Förbannat larvigt och beskylla dom för vårt sportsliga tapp. Det är på isen det avgörs. Inte att vi saknar ett hundratal eller två på läktaren som tappade lusten att gå. Extremt respektlöst överlag att gnälla på dom som inte har lust att gå på matcherna. Som att det är någon jävla tävling vem som är mest alltid oavsett som vanligt. LÄGG NER den skiten.

Att laget är värdelöst på bortaplan då? Är det också UCS fel?
+1 bäst idag
Nääh!

Bäst ikväll, eller iaf mest gripande var att se Modos öppenhjärtiga försök att till nästan vilket pris som helst försöka bjuda oss på alla 3p i 3:e perioden, mellan minut 40-50 hade SAIK gjort minst 21 mål på samma mängd chanser.
Men vi vill inte ta vad som helst, från vem som helst, inte plocka upp de smulor som kastats.
Vi känns lite för fina för det här, väldigt veka både mentalt och fysiskt.
Var i oktober-november inte alls orolig för ett kval.
Jag var säker/inställd på kvalspel då också men som laget då uppträdde med vilja, fart och bra lagkänsla kändes ett Playoff-kval mot lag 5-8 från HA klart överkomligt.
Den spillra till lag som numera ”försöker” uppträda på Hovet skulle inte ens gått säker mot Hallstahammar
http://salaallehanda.com/sport/1.271764 ... hockeylag-

Är djupt orolig för hur detta ska sluta,
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
klicken70
Säsongskort: Ja

Inlägg av klicken70 »

Efter en sådan match kan man bara konstatera att det saknas talang. Att kämpa lär inte finnas bland svenska hockeyspelare.

Felköp och övertro på att spelare ska utvecklas. Jösses vilken dålig inställning det måste vara i truppen. Ledningens fel.

Tränare?, Spelare?, Chefer?. Vet inte men något är fel när man tar stryk mot ett framtida div.1 lag hemma inför Sveriges bästa fans på det sättet. Gör om, gör rätt............skäms!! allra först.

Framförallt!. Ge tillbaka pengarna ni oförtjänt plockat in. Förtjäna det märke ni har på tröjan eller åk till Leksand.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Lidingö DIF »

Magnutz skrev:Tror han behöver tänka nytt. hans anfalls-planer är allt annat än bra. PP kan vi ju snabbt summera som seriens sämsta sett över hela säsongen? Nej, de måste se över vad som skett sedan i höstas och sen bryta mönster.
Jag är så innerligt trött på att se samma uddlösa, menlösa, värdelösa offensiv och PP som ser likadan ut varenda säsong. Vi byter spelare, formationer etc men Zabel (om nu han är ansvarig) får det att se likadant ut vad vi än ställer på isen. Jag har sett mig j****t trött på denna djupdykning i värdelöshet framåt de senaste 3-4 säsongerna.

Det otäcka är att den enda gång vi inte sett denna särskole-offensiv var under sista delen på Kvalserien förra säsongen.

Nått måste hända med den offensiva strategin eller vi spelar Allsvenskt 15/16
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan vad jag är fruktansvärt less på att titta på ett jävla bottenlag säsong efter säsong. Jag vill spy på skiten.
Avskaffa tre mot tre.
DIFwishes

Inlägg av DIFwishes »

Om inte KG, Kaarel och co har fingertoppskänsla nog för att förstå hur det fullständigt huvudlösa beslutet att ta tillbaka MN skulle påverka, hur kan man då tro att de skulle ha fingertoppskänsla överhuvudtaget att värva spelare och bygga ett lag? AVGÅ!!!
DIFicons

Inlägg av DIFicons »

Laget kämpar. Inget snack . Spelet var inte värdelöst, men det saknades mod att kliva fram för vissa, skicklighet för andra. Att börja med att få puck på mål från blå i 5/4 är en bra början på förbättring. I 5/3 ännu bättre. Jag tror att spelet vi såg ikväll kommer att räcka till några segrar till. Men det kanske bara är jag.

Det här med att UCS skulle påverka utgången av matcherna i den utsträckning som vissa verkar tro är ett skämt. De varken vinner eller förlorar matcher åt laget eller oss (som fortfarande går på matcherna i hopp om att vårt stöd och närvaro ska göra skillnad). Förut tyckte jag de var en rätt skön krydda till stämningen - när de orkade. Allvaret de tar sig själva på , eller kanske framförallt deras hangarounds, är rätt underhållande...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag är väldigt glad att laget under säsongen visat bättre moral än vad man skulle kunna tro om Djurgårdare rent allmänt efter att ha läst på forumet. Jag är helt säker på att vi vunnit om inte tidigt 0-1 hade medfört att matchplanen gick i baklås. Vi reser oss!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag är osäker på om ens bäst av 7 mot Allsvenskt lag kan rädda oss.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hade man ju kunnat trösta sig med ifall situationen nu vore en annan än att vi match efter match bjuder bort ett enkelt 1-0-mål minalman.

Det är inte första gången vi släpper en enkel balja i ett pissigt läge, utan vi gör det match efter match efter match.

Att vi sedan idag har öppen kasse fjorton gånger om utan att ens träffa något så jävla elementärt som mål... då kommer man aldrig, någonsin, i hela jävla helvetet ta poäng ens mot ett lag som bjuder puck över hela satans banan.

Att vi ens snappar upp puck fyra-fem gånger MITT FRAMFÖR deras keeper utan att kunna förvalta den situationen.. det är så jävla dåligt så man skäms.

Mina herrjuniorer i division 3 gör färre misstag än detta lag.
25/4-2025
Manijock

Inlägg av Manijock »

"Det mesta talar för att vi håller oss kvar", "Men det ska mycket till om vi får kvala i år", "Inte fan kan Vi åka ur nu igen?"...

Alla dessa är citat från tunnelbanan efter matchen. Undrar hur mycket uddlöst spel vi ska behöva leverera för att folk ska vakna ur sin hybrisbubbla. Har vi inte lärt oss ett dyft av dessa jävla rövår som vi haft senaste tre åren? Vi var uppenbarligen inte redo för avancemang än, precis som jag befarade. Ödmjukhet finns inte i Djurgårdares vokabulär...

Matchen var skit ur många aspekter. Tellan är snuskigt fladdrig och säljer sig lätt på första kassen. Andra målet är ett skämt från hans sida, och jag undrar i vilken värld han satt i vid den situationen? Högström är en vänd näve den här säsongen. Totalt jävla katastrofal i PP och tror inte han får igenom ett enda skott den här matchen heller. Fleury slänger bort vårat 5-3 med sina sopiga skitskott från alla möjliga vinklar. Tycker att han påminner om Åberg. Skjuter hårt som fan men helt missriktat. Ett NHL-skott då om man får frasera Sjöwall. Föredrar ett Jakobs-skott istället...

Sörensen försöker för mycket. Ljungh får spela med skitspelare. Nästa match ska han lira med Sörensen och Lauritzen. Där har vi en kapabel SHL-kedja. Resten får väl hålla HA-klass och sen hoppas på lotto. Kedjan med Alvarez kan han varit den sämsta vi ställt upp med någonsin. Norell fattar inte ett rätt i egen zon.

Nöjer mig så. Publiken var förövrigt löjligt dålig undantaget "Kämpa Djurgården"...Inget konstigt med tanke på "underhållningen" vi bjuds på. Krävs fruktansvärt lam inställning för att förlora mot detta korpgäng som vi gör idag. Skämdes när jag lämnade Hovet!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

förevigtdjurgården skrev:Hade man ju kunnat trösta sig med ifall situationen nu vore en annan än att vi match efter match bjuder bort ett enkelt 1-0-mål minalman.

Det är inte första gången vi släpper en enkel balja i ett pissigt läge, utan vi gör det match efter match efter match.

Att vi sedan idag har öppen kasse fjorton gånger om utan att ens träffa något så jävla elementärt som mål... då kommer man aldrig, någonsin, i hela jävla helvetet ta poäng ens mot ett lag som bjuder puck över hela satans banan.

Att vi ens snappar upp puck fyra-fem gånger MITT FRAMFÖR deras keeper utan att kunna förvalta den situationen.. det är så jävla dåligt så man skäms.

Mina herrjuniorer i division 3 gör färre misstag än detta lag.
Jag hoppas som sagt att laget är minst lika förbannade som du är ;) , samt att moralen finns kvar.
Det är ett skört hopp. Hockeyskicklighet finns bevisligen inte. Då är det moral och inställning det handlar om sista tio omgångarna.
Senast redigerad av minalman den 2015-02-10 23:48:37, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:"Det mesta talar för att vi håller oss kvar", "Men det ska mycket till om vi får kvala i år", "Inte fan kan Vi åka ur nu igen?"...

Alla dessa är citat från tunnelbanan efter matchen. Undrar hur mycket uddlöst spel vi ska behöva leverera för att folk ska vakna ur sin hybrisbubbla. Har vi inte lärt oss ett dyft av dessa jävla rövår som vi haft senaste tre åren? Vi var uppenbarligen inte redo för avancemang än, precis som jag befarade. Ödmjukhet finns inte i Djurgårdares vokabulär...

Matchen var skit ur många aspekter. Tellan är snuskigt fladdrig och säljer sig lätt på första kassen. Andra målet är ett skämt från hans sida, och jag undrar i vilken värld han satt i vid den situationen? Högström är en vänd näve den här säsongen. Totalt jävla katastrofal i PP och tror inte han får igenom ett enda skott den här matchen heller. Fleury slänger bort vårat 5-3 med sina sopiga skitskott från alla möjliga vinklar. Tycker att han påminner om Åberg. Skjuter hårt som fan men helt missriktat. Ett NHL-skott då om man får frasera Sjöwall. Föredrar ett Jakobs-skott istället...

Sörensen försöker för mycket. Ljungh får spela med skitspelare. Nästa match ska han lira med Sörensen och Lauritzen. Där har vi en kapabel SHL-kedja. Resten får väl hålla HA-klass och sen hoppas på lotto. Kedjan med Alvarez kan han varit den sämsta vi ställt upp med någonsin. Norell fattar inte ett rätt i egen zon.

Nöjer mig så. Publiken var förövrigt löjligt dålig undantaget "Kämpa Djurgården"...Inget konstigt med tanke på "underhållningen" vi bjuds på. Krävs fruktansvärt lam inställning för att förlora mot detta korpgäng som vi gör idag. Skämdes när jag lämnade Hovet!
Alvarez är utan tvekan den största besvikelsen denna säsong. Han verkar inte få ett skit uträttat.

Annars.. Vi har ett lag som är alldeles för ojämnt. Det måste vara galet svårt att skapa fungerande enheter då vi saknar stark bredd. OCH när Samme och borta.. då ser vi vad vi är beroende av en spelare som är brutalt bra på att hålla puck offensivt och hitta fina passningsalternativ samt veta att utnyttja dessa. När Fällström är borta, då har vi enbart en mönsterbrytare och han börjar se sliten ut (#66).

Nåväl.. Det är inte över förrän den feta tanten sjunger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Axel_K skrev:
Vikas skrev:
Örebroarn skrev:Att Säcken tycker vi gjorde en bra match trots att vi bara gör ett mål, misslyckas i 5-3 och powerplay är skrattretande. Varför inte stå rakryggad och säga som det är, vi suger och nu ska vissa spelare få vila ett par matcher. Att låtsas som att det ser bra ut är fjanterier.
Detta är en av anledningarna till att jag ogillar Säcken som tränare. Visst, han har kunnandet, men han är totalt oförmögen att bli arg eller på annat sätt elda på underpresterande spelare. Sen att han fortsätter låta Jocke E spela varenda PP får mig att även ifrågasätta hans kunnande.
Jocke vinner tekningar men vad gör Högström för produktivt? Förutom att skjuta sönder vaderna på motståndarna.
Men varför gör vi inte som dom gör i NHL ibland då när dom har EN "ovärdelig tekare", att dom byter ut denne snarast efter den vunnit teken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Henke_F skrev:
Axel_K skrev:
Vikas skrev:
Örebroarn skrev:Att Säcken tycker vi gjorde en bra match trots att vi bara gör ett mål, misslyckas i 5-3 och powerplay är skrattretande. Varför inte stå rakryggad och säga som det är, vi suger och nu ska vissa spelare få vila ett par matcher. Att låtsas som att det ser bra ut är fjanterier.
Detta är en av anledningarna till att jag ogillar Säcken som tränare. Visst, han har kunnandet, men han är totalt oförmögen att bli arg eller på annat sätt elda på underpresterande spelare. Sen att han fortsätter låta Jocke E spela varenda PP får mig att även ifrågasätta hans kunnande.
Jocke vinner tekningar men vad gör Högström för produktivt? Förutom att skjuta sönder vaderna på motståndarna.
Men varför gör vi inte som dom gör i NHL ibland då när dom har EN "ovärdelig tekare", att dom byter ut denne snarast efter den vunnit teken.
Aktiv matchcoachning i SHL? Glöm och dröm.
Expert.
Skriv svar