SHL: Djurgårdens IF - Modo 10/2 2015
Re: SHL: Djurgårdens IF - Modo 10/2 2015
Problemet idag var målskyttet, det skapades ju tillräckligt många målchanser för att vinna den här matchen. Deras målvakt gjorde också ett antal kvalificerade räddningar.
Otroligt skitnödigt PP rätt igenom tyvärr och när man inte ens gör mål i 5 mot 3 under 1 1/2 minut så blir det svårt att vinna matcher.
Deras andra mål, måste också sägas, var mycket skickligt gjort. Tellan räddade först men pucken studsade ut och Modokillen lyckades inte bara få till en träff till, trots att han var trängd utan dessutom få upp den över Tellans axel som det såg ut.
Otroligt skitnödigt PP rätt igenom tyvärr och när man inte ens gör mål i 5 mot 3 under 1 1/2 minut så blir det svårt att vinna matcher.
Deras andra mål, måste också sägas, var mycket skickligt gjort. Tellan räddade först men pucken studsade ut och Modokillen lyckades inte bara få till en träff till, trots att han var trängd utan dessutom få upp den över Tellans axel som det såg ut.
Fast supportrar kan inte vara medgångare om de går när det går dåligt men inte går när det går "bra".
Nu lägger jag ner diskussionen då detta forum saknar något som helst vett i denna fråga.
Nu lägger jag ner diskussionen då detta forum saknar något som helst vett i denna fråga.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror ni verkligen det här uteslutande handlar om UCS? Majoriteten av medlemmarna i UCS gick inte på särskilt mycket hockey som det var och dom som gick hängde mestadels i baren.
Men jag känner en drös sittplats och klackfolk som tappade lusten efter MN-värvningen och det lastar jag dom inte för. Förbannat larvigt och beskylla dom för vårt sportsliga tapp. Det är på isen det avgörs. Inte att vi saknar ett hundratal eller två på läktaren som tappade lusten att gå. Extremt respektlöst överlag att gnälla på dom som inte har lust att gå på matcherna. Som att det är någon jävla tävling vem som är mest alltid oavsett som vanligt. LÄGG NER den skiten.
Att laget är värdelöst på bortaplan då? Är det också UCS fel?
Men jag känner en drös sittplats och klackfolk som tappade lusten efter MN-värvningen och det lastar jag dom inte för. Förbannat larvigt och beskylla dom för vårt sportsliga tapp. Det är på isen det avgörs. Inte att vi saknar ett hundratal eller två på läktaren som tappade lusten att gå. Extremt respektlöst överlag att gnälla på dom som inte har lust att gå på matcherna. Som att det är någon jävla tävling vem som är mest alltid oavsett som vanligt. LÄGG NER den skiten.
Expert.
Indirekt åker vi ut pga mn om vi nu åker ut. DIF är svagare del per del än andra klubbar, det som gör oss starka är när hela föreningen drar åt samma håll. Se hur det gick 09/10 och 13/14 där stödet var starkt trots en dålig start.Örebroarn skrev:Om vi åker ur på grund av MN kommer jag vara den första att bränna hans oturs-tröja. Men att skylla på MN över att vi spelar dåligt med tanke på att vi är och var på säker plats när han blev skadad för säsongen känns ganska långsökt. Isåfall vill jag nog hellre skylla på Zabel för oavsett har han varit med när vi åkt ur, när vi missade kvalserien och när vi höll på att missa den (innan han fick sparken). Den mannen är en otursgubbe.bastis7 skrev:Haha tänk om Nilson är med och spelar ned oss igen![]()
Avd: Legend fast negativt! Om man hissar upp tröjor så kanske man kan bränna nån med?
Jämför den utvecklingen med hur det var 11/12 och 12/13 när fansen var på kollisionskurs med styrelsen. Tyvärr är samma sak på att hända igen, är det inte harmoni i föreningen så är vi chanslösa på isen.
+1 bäst idagSirDIFalot skrev:Tror ni verkligen det här uteslutande handlar om UCS? Majoriteten av medlemmarna i UCS gick inte på särskilt mycket hockey som det var och dom som gick hängde mestadels i baren.
Han skjuter i alla fall bättre än:Axel_K skrev:Jocke vinner tekningar men vad gör Högström för produktivt? Förutom att skjuta sönder vaderna på motståndarna.Vikas skrev:Detta är en av anledningarna till att jag ogillar Säcken som tränare. Visst, han har kunnandet, men han är totalt oförmögen att bli arg eller på annat sätt elda på underpresterande spelare. Sen att han fortsätter låta Jocke E spela varenda PP får mig att även ifrågasätta hans kunnande.Örebroarn skrev:Att Säcken tycker vi gjorde en bra match trots att vi bara gör ett mål, misslyckas i 5-3 och powerplay är skrattretande. Varför inte stå rakryggad och säga som det är, vi suger och nu ska vissa spelare få vila ett par matcher. Att låtsas som att det ser bra ut är fjanterier.

Ultras har aldrig varit i närheten av en stabil grupp på hovet. Deras huvudfokus är fotbollen, vilket även kulturen i sig främst riktar sig till. Däremot har några därifrån och Tim tappat lusten, vilket jag kan förstå. Men ta inte upp ultras som någon fabricerad anledning till att en del är deras fel! Det är inte en skyldighet från vissa personer och ansvar ligger inte på några enstaka utan på alla lika mycket! Bara ställa er på räcket eller starta en grupp själva i så fall!
Ultras är bara en liten del av problemet, vi är tre som har klackkort tillsammans har helt tappat suget efter mn-gate, två matcher har det blivit för de andra, en för mig, efter värvningen.Difiale skrev:Ultras har aldrig varit i närheten av en stabil grupp på hovet. Deras huvudfokus är fotbollen, vilket även kulturen i sig främst riktar sig till. Däremot har några därifrån och Tim tappat lusten, vilket jag kan förstå. Men ta inte upp ultras som någon fabricerad anledning till att en del är deras fel! Det är inte en skyldighet från vissa personer och ansvar ligger inte på några enstaka utan på alla lika mycket! Bara ställa er på räcket eller starta en grupp själva i så fall!
Om vi hade spelat bra innan MN kom till föreningen igen skulle jag hålla med. Tror inte laget underpresterar på grund av att styrelsen är inkompetenta utan på grund av en spelidé hämtad från Ö o B.puttedif2 skrev:Indirekt åker vi ut pga mn om vi nu åker ut. DIF är svagare del per del än andra klubbar, det som gör oss starka är när hela föreningen drar åt samma håll. Se hur det gick 09/10 och 13/14 där stödet var starkt trots en dålig start.Örebroarn skrev:Om vi åker ur på grund av MN kommer jag vara den första att bränna hans oturs-tröja. Men att skylla på MN över att vi spelar dåligt med tanke på att vi är och var på säker plats när han blev skadad för säsongen känns ganska långsökt. Isåfall vill jag nog hellre skylla på Zabel för oavsett har han varit med när vi åkt ur, när vi missade kvalserien och när vi höll på att missa den (innan han fick sparken). Den mannen är en otursgubbe.bastis7 skrev:Haha tänk om Nilson är med och spelar ned oss igen![]()
Avd: Legend fast negativt! Om man hissar upp tröjor så kanske man kan bränna nån med?
Jämför den utvecklingen med hur det var 11/12 och 12/13 när fansen var på kollisionskurs med styrelsen. Tyvärr är samma sak på att hända igen, är det inte harmoni i föreningen så är vi chanslösa på isen.
Vi måste träna på avslut !!!!
Det räcker inte att göra ett mål på 38 skott, vi gör ju deras målvakt onödigt bra.
Skrämmande ineffektiva
Nu måste Säcken och Zabel se till att träna på RÄTT saker !!!
Vi ger aldrig upp
Det räcker inte att göra ett mål på 38 skott, vi gör ju deras målvakt onödigt bra.
Skrämmande ineffektiva
Vi ger aldrig upp
"Vårt mål är att undvika kval" sades det i pausen. Alla som vet ens pyttelite om idrottspsykologi fattar att det är sämsta tänkbara uttalade målsättning. Den mentaliteten göder cementklumparna runt spelarnas fötter och klubbor som bara blir större för varje misslyckade match.
Kör på Morrisons grej där, ta upp några ännu ofördärvade gossar Säcken snälla.
Vilka sa de? Spelare och ledare?JohanPez skrev:"Vårt mål är att undvika kval" sades det i pausen. Alla som vet ens pyttelite om idrottspsykologi fattar att det är sämsta tänkbara uttalade målsättning. Den mentaliteten göder cementklumparna runt spelarnas fötter och klubbor som bara blir större för varje misslyckade match.
7/4-2014
Men det är inte brist på skicklighet som är problemet. Det sitter i skallen och spelar därför ingen roll om de så nöter tusen skott morgon och kväll.Stockport skrev:Vi måste träna på avslut !!!!
Skrämmande ineffektiva
Vi ger aldrig upp
Vet inte om det var Deilert, Zabel eller någon annan. Snubben framför mig var skitduktig på Crossy roads så jag var lite distraherad.Tobbe350 skrev:Vilka sa de? Spelare och ledare?JohanPez skrev:"Vårt mål är att undvika kval" sades det i pausen. Alla som vet ens pyttelite om idrottspsykologi fattar att det är sämsta tänkbara uttalade målsättning. Den mentaliteten göder cementklumparna runt spelarnas fötter och klubbor som bara blir större för varje misslyckade match.