Oulf skrev:Det finns ingen möjlighet att Klasen var vårat enda tänkbara nyförvärv. Styrelsen har säkert flera andra namn som man jobbar på och vi kan bara hoppas och tro att dom lyckas knyta till sig några riktigt bra spelare.
Man undrar ju bara vad det är man har på gång om man inte jobbar tillräckligt hårt för att knyta till sig en spelare som Klasen...
Vem spelar du med, om du får välja alldeles själv?
– Oj, hm, Per Arlbrandt kanske? Jag har spelat mot honom tidigare, det skulle inte var fel att mata honom med puckar.
Ja, för du passar helst va?
– Ja, jag passar hellre en gång för mycket än skjuter själv. Det är en spärr i huvudet på något vis. Jag skjuter sällan själv, går sällan rakt på mål. Vilket är något jag måste ändra på nu, jag måste bli mycket bättre på just det.
Tycker givetvis att det är synd att han inte kom till oss - men "skotträdda" har vi lidit nog av. Låt han slipa av den buggen hos Kringlorna så snor vi honom sedan!!!
Remy Lebeau skrev:Klasen lär ju inte varit missnöjd med Micke J i alla fall.
Saxat från artikeln.
"Men visst känns det tufft nu när Micke (Johansson) går till Djurgården, att själv gå till SSK. Men jag hoppas han (Micke J) förstår mig också."
Aja, tycker Klasen är grymt överskattad. Finns flera exempel på jättetalanger som alla ville ha. Ryno lyckdes ju bra i Frölunda....
Näh det är mycket som skall spela in. Axelsson vet alla som såg honom förra året att han håller.
Ja, sen är det inte smart att mata in hur många junior-talanger som helst. Räcker gott och väl med de vi redan har! För övrigt hävdar jag fortfarande att Klasen inte kommer att hålla måtten den första säsongen. För liten och för klen.
Jesper Damgaard som spelat i Modo tidigare men varit iväg till Tyskland ett år, honom kan man kolla med ifall han vill tillbaks till Sverige. Det ryktas om att han är på väg ifrån Tyskland i a f. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=824
Dick Tärnström som är landslagsmeriterad och även har spelat mycker i NHL. Han har spelat i Lugano men är på väg hem och AIK och SSK slåss om honom just nu men DIF borde ju kunna vara med i den striden. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=744
Att Jiri Marusak och en av dessa får kontrakt vore väl väldigt trevligt.
Nyss var det jju snack om att vi kunde få in Klasen och typ en som sudden.
men effterssom att klasen dragit till södertällje så vill jag hellst se Blomdahl som en ersättare kolla bara på hur han lirat i slutspelet!!
jag fattar inte varför det är så många mot honnom + Wikegård berrömde hans spel i hockeykväll och då undrar jag om han är expert komentator eller inte??
Therocket1 skrev:
Varken Frylén, Lindman, Ericson eller Liwing har något i DIF att göra. Och för de 3 av de verkar det bli så också, dock så ser det ut som om den förstnämnde hamnar hos oss trots allt, bah...
Visst, Frylén är ingen bra Elitserieback, men han gjorde ändå en hel del poäng för MIFfona och har lirat i DIF förut. Jag ser mycket hellre honom i ett tredje backpar än Fredrik Ericson eller Ribben.
smurf02 skrev:Nyss var det jju snack om att vi kunde få in Klasen och typ en som sudden.
men effterssom att klasen dragit till södertällje så vill jag hellst se Blomdahl som en ersättare kolla bara på hur han lirat i slutspelet!!
jag fattar inte varför det är så många mot honnom + Wikegård berrömde hans spel i hockeykväll och då undrar jag om han är expert komentator eller inte??
Grabben, har du en skruv lös innanför pannbenet eller? Det kommer INTE komma fler förstärkningar bland forwards så länge det inte handlar om klass. Minimikravet ligger väl runt Hannula och Ekman.
Therocket1 skrev:
Varken Frylén, Lindman, Ericson eller Liwing har något i DIF att göra. Och för de 3 av de verkar det bli så också, dock så ser det ut som om den förstnämnde hamnar hos oss trots allt, bah...
Visst, Frylén är ingen bra Elitserieback, men han gjorde ändå en hel del poäng för MIFfona och har lirat i DIF förut. Jag ser mycket hellre honom i ett tredje backpar än Fredrik Ericson eller Ribben.
Vi har redan 6 backar utan Ericson, Liwing och Ribbenstrand. Frylén petar inte Oscar Eklund och det är tveksamt om han petar Dennis Persson. Ska vi då ha en 30 åring som 7e back?
Ta en Fryléns lön, slå ihop den med någon annans lön så kan man värva en klasspelare. Hellre 1 klasspelare än 4 bredd, bredd kan vi hämta ur J20.
smurf02 skrev:Nyss var det jju snack om att vi kunde få in Klasen och typ en som sudden.
Det är jättebra att du är engagerad i DIF och skriver inlägg, så sluta inte med det...
...men snälla smurf02 sluta tjata om Blomdahl nu! Jag tror jag talar för alla på det här forumet när jag ber dig att även se över hur du skriver. Det är helt normalt att göra stavfel lite då och då, men försök att läsa igenom dina inlägg innan du skickar dem, så kommer du säkert att hitta några av dem.
Therocket1 skrev:
Frylén petar inte Oscar Eklund och det är tveksamt om han petar Dennis Persson.
Hur pass bra är en sån som Eklund? Kan man förvänta sig att han tar en ordinarie plats och presterar hyggligt? Dennis Persson gick ju i första rundan, rätt tidigt också har jag för mig, och rankas som en riktig jättetalang.
Det hade ju smakat om någon eller varför inte båda blommar ut till någon ny Strålman eller så, vilket ju iofs kräver speltid och förtroende. Vore trist om vi slarvar bort en talang som Persson (och Eklund?) genom att inte ge honom chansen under två säsonger
Therocket1 skrev:
Frylén petar inte Oscar Eklund och det är tveksamt om han petar Dennis Persson.
Hur pass bra är en sån som Eklund? Kan man förvänta sig att han tar en ordinarie plats och presterar hyggligt? Dennis Persson gick ju i första rundan, rätt tidigt också har jag för mig, och rankas som en riktig jättetalang.
Det hade ju smakat om någon eller varför inte båda blommar ut till någon ny Strålman eller så, vilket ju iofs kräver speltid och förtroende. Vore trist om vi slarvar bort en talang som Persson (och Eklund?) genom att inte ge honom chansen under två säsonger
Eklund total dominerade i J20 och tog ett JÄTTE kliv i sin utveckling. Han besitter ett lugn som få backar har. Som kuriosa kan nämnas att han i vintras på morgonen lirade en tuff J20 match i 30 minuter varpå han samma eftermiddag lirade i A-laget i 15 minuter, utan ett ENDA misstag! Gör tränarna rätt och låter Oscar utvecklas i sin egen takt så är han förlorad för NHL inom en snar framtid. Detta är ingen Ribbenstrand vi snackar om utan snarare en Niklas Kronwall.