Hockeyallsvenskan 14/15
Re: Hockeyallsvenskan 14/15
Precis, det är ju det jag säger.
Klubben har fått ett fiskespö (och kommunen förväntar sig en fisk då och då)
Istället säljer klubben fiskespöt för att köpa fisk och kommer grinande efter mer.
Vi vänder oss mot samma sak.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Klubben har fått ett fiskespö (och kommunen förväntar sig en fisk då och då)
Istället säljer klubben fiskespöt för att köpa fisk och kommer grinande efter mer.
Vi vänder oss mot samma sak.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag irriterar mig så in i helvete på att alla hela tiden snackar om "skrivbordssegrar" och "detta ska avgöras på isen".
Jag förstår resonemanget om poängen i bara vissa matcher hade tagits bort eller resultaten eventuellt lottats men när och om ett lag konkar så försvinner samtliga resultat där det laget varit inblandat, hur kan det på något sätt inte vara rättvist och det måste väl fortfarande vara på isen det har avgjorts?
Jag förstår resonemanget om poängen i bara vissa matcher hade tagits bort eller resultaten eventuellt lottats men när och om ett lag konkar så försvinner samtliga resultat där det laget varit inblandat, hur kan det på något sätt inte vara rättvist och det måste väl fortfarande vara på isen det har avgjorts?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Beror helt och hållet på om bajen och gnaget tjänar på det, eller inte, förstår du väl?crike skrev:Jag irriterar mig så in i helvete på att alla hela tiden snackar om "skrivbordssegrar" och "detta ska avgöras på isen".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
I brist på bättre tråd.
Måste bara säga att jag tycker det nya arenakravet är helt orimligt. Vad spelar det för roll hur stor arenan är om den ändå inte fylls? Det kommer bara äventyra klubbarnas ekonomi.
Jag förstår om det hade varit rena praktiska krav på t.ex. mediautrymme m.m. men att vissa lag ska tvingas till att ha en arena som är till hälften tom gynnar ingen, det är bara slöseri med pengar.
Utan att ha gått igenom alla arenor så är det väl bara Aik, SSK, Malmö och Timrå i HA som klarar kravet (kanske bandyklubben också). Utav dessa är det bara Malmö som har en fullgod chans att gå upp i år. Är det då ett lag som ska nekas sin plats? Vilket lag ska få ta den istället? Första bästa lag i HA? Det kan bli SSK fast dom kanske slutar typ 8:a.
Jag fattar om man vill ha lag med stort publikintresse i SHL men Sverige är inte tillräckligt stort för att ha en "öppen" liga och samtidigt ha sådana krav.
Måste bara säga att jag tycker det nya arenakravet är helt orimligt. Vad spelar det för roll hur stor arenan är om den ändå inte fylls? Det kommer bara äventyra klubbarnas ekonomi.
Jag förstår om det hade varit rena praktiska krav på t.ex. mediautrymme m.m. men att vissa lag ska tvingas till att ha en arena som är till hälften tom gynnar ingen, det är bara slöseri med pengar.
Utan att ha gått igenom alla arenor så är det väl bara Aik, SSK, Malmö och Timrå i HA som klarar kravet (kanske bandyklubben också). Utav dessa är det bara Malmö som har en fullgod chans att gå upp i år. Är det då ett lag som ska nekas sin plats? Vilket lag ska få ta den istället? Första bästa lag i HA? Det kan bli SSK fast dom kanske slutar typ 8:a.
Jag fattar om man vill ha lag med stort publikintresse i SHL men Sverige är inte tillräckligt stort för att ha en "öppen" liga och samtidigt ha sådana krav.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
+1crike skrev:I brist på bättre tråd.
Tänk er en till fjärdedelen fylld Arena uppe i Haparande eller liknande i Karlskoga. Hur kul är det? Hellre då mer intima välfyllda ishallar.
Shl tänker väldigt ofta fel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Almtuna knockade råtta med 4-2 igår. Råtta ligger toksist och det ser mörkt ut för dem.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ja, det här är givetvis ett rätt genomskinligt sätt att säga att man stänger ligan för smålag. Att behöva investera i en så stor arena för smålagen redan i HA, för att ha det färdigt för spel i SHL, resulterar såklart i så höga investeringskostnader för så låg beläggning att det inte bär sig ekonomiskt. I längden om inte omöjliggör så nästintill omöjliggör alla chanser till lyckade satsningar mot SHL.BOMBOM BOUCHARD skrev:+1crike skrev:I brist på bättre tråd.
Tänk er en till fjärdedelen fylld Arena uppe i Haparande eller liknande i Karlskoga. Hur kul är det? Hellre då mer intima välfyllda ishallar.
Shl tänker väldigt ofta fel.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Det blir nog snart krav på flygplats inom 5 km avstånd till ishallen, med reguljära förbindelser till Karlstad, Jönköping och Linköping för att få vara med i SHL.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Usch, ja!minalman skrev:Det blir nog snart krav på flygplats inom 5 km avstånd till ishallen, med reguljära förbindelser till Karlstad, Jönköping och Linköping för att få vara med i SHL.
Bara jag som inte bryr mig ett dugg om Timrå IK som levt över sina tillgångar i snart ett decennium? De tog vår plats i ES inför 12/13 med en alldeles för dyr trupp, som de även förstärkte med pengar de inte hade. De kan gott gå i graven efter sina smutsiga affärer.
Nej du är inte ensam, Timrå har själva satt sig i den här situationen. Att de sen gnäller i media och håller på gör ju inte att man tycker mer synd om dom heller. Enda tråkiga är att allsvenska tabellen räknas om ifall de konkar, så hoppas de kan spela klart denna säsong iallafall.
2014-04-07, vad hände?
pulverapa skrev:Bara jag som inte bryr mig ett dugg om Timrå IK som levt över sina tillgångar i snart ett decennium? De tog vår plats i ES inför 12/13 med en alldeles för dyr trupp, som de även förstärkte med pengar de inte hade. De kan gott gå i graven efter sina smutsiga affärer.
Bryr mig inte heller om Timrå kockar elr inte men det är aldrig roligt när de behöver räkna om serier extra tråkigt när gnaget gynnas av det också!
Jag skiter rejält i Timrå. Jag vill bara att serien spelas klart utan att räknas om.
Nu är Niko Hovinen klar för Malmö.
Tabellen nu:
5. BIK Karlskoga - 76 p
6. Mora - 73 p
7. Björklöven - 68 p
8. Vita Hästen - 64 p
------------------------
13. AIK - 54 p
AIK ska alltså ta in minst 10 poängs försprång på 7 matcher. Björklöven och Vita Hästen lär ta fler poäng så detta känns smått omöjligt just nu.
Lägg därtill att AIK startar upp serien med match mot Mora borta, Karlskrona hemma (hemmatabellen är man jumbo!) och BIK Karlskoga borta. Sista matchen spelar man mot Malmö borta.
Lek med tanken att AIK snittar 2 poäng/match. Då når man endå bara upp till 68 poäng. Skulle man ta full pott så skulle man alltså bara hamna på 75 poäng.
Noll poäng mot Mora samtidigt som Vita Hästen tar poäng så känns det som att man kan räkna bort AIK från kval - uppåt.
5. BIK Karlskoga - 76 p
6. Mora - 73 p
7. Björklöven - 68 p
8. Vita Hästen - 64 p
------------------------
13. AIK - 54 p
AIK ska alltså ta in minst 10 poängs försprång på 7 matcher. Björklöven och Vita Hästen lär ta fler poäng så detta känns smått omöjligt just nu.
Lägg därtill att AIK startar upp serien med match mot Mora borta, Karlskrona hemma (hemmatabellen är man jumbo!) och BIK Karlskoga borta. Sista matchen spelar man mot Malmö borta.
Lek med tanken att AIK snittar 2 poäng/match. Då når man endå bara upp till 68 poäng. Skulle man ta full pott så skulle man alltså bara hamna på 75 poäng.
Noll poäng mot Mora samtidigt som Vita Hästen tar poäng så känns det som att man kan räkna bort AIK från kval - uppåt.