Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Sarjjen?smurf02 skrev:Blomdahl kann jju iallafall speeeda in mot mål som bara ölvestad gjort ännu!!!
kolla på grabben jämmfört med dom andra som bara rundar motståndarnas mål och sedan står och passar längs sarjjen?? Blomdahl går rakt på mål gillar hans spel solklart!!!
Frylen är en bra back men ni kanske hällre ville se liwing eller lindman???

Hur gammal är du? 8? Lägg ner med ditt jävla tjat hit och dit om Blomdahl, eller andra helt värdelösa förslag som Patrik Elias och Anson Carter. Varför tror du dom skulle vilja spela i DIF

Vill bara gå in och göra ett litet förtydligande. Jag tror inte heller klasén hade inneburit någon större förändring för DIF till kommande säsong. det som stör mig oerhört är att vi tappar en spelare från 08-området som vi vill ha till en konkurrent som inte slantade upp ett mycket fetare kontrakt. Klasén fick samma deal av SSK som han fick av oss. Det är detta som gör mig rejält lack. Vi är alltså sämre på att locka till oss spelare än SSK.
Det enda som kan få denna historia att bli lite ljusare är att Klasén valde SSk i tron att han får mer speltid där. Allt annat är ett rejält underbetyg till DIF. Än värre med tanke på att Klaséns tränare i Huddinge nu återfinnes i DIF. Riktigt uselt att med dessa förutsättningar inte lyckas värva över spelaren ifråga.
Tror helt klart att det krävs nytt blod in i organisationen, inte minst då det kommer till spelarrekryteringen. De som skött det jobb under de senaste säsongerna har gjort ett allt annat än bra jobb.
För övrigt är det obegripligt hur Man kan göra sig av med Ribben, men behålla Liwing och Ericsson...Båda dessa spelare måste ersättas annars blir det kvalserien.
In med en sportchef som har kvalité för jobbet i fråga. Sportkommitén bör också den avgå och ersättas med nytt blod...
Värst av allt med hela denna soppa är dock att ingen information kommer ut från officiellt håll. Jag förväntar mig inte bulletiner om att föreningen förhandlar med 3 världstmästare utan kanske då snrast hur planer ser ut, hur går det med satsning, kommer Liwing och ericsson att vara bland våra 8 backar till nästa säsong, finns det planer på att plocka in en bättre anfallare till i truppen, hur ser de på backsidan just nu. Detta är frågor som kan besvaras utan att sätta käppar i hjulet för eventuella förhandlingar. Viktigaste frågan är dock; Det pratades om en större satsning, om nu detta skall genomföras borde man då inte se till att behålla sina viktigaste spelare?
Om man skall se det hela lite krasst. Vi har bytt bort några juniorer mot andra, känns ändå som en liten förbättring offensivt sett. Vi har bytt bort Dragan mot Anger, känns som en rejäl försvagning. Samtidigt saknar vi back 1-2 samt back 6 i uppställningen. Försvaret är alltså nu to m sämre än vad det var under katastrofsäsongen. Blir det som jag fruktar kan backplats 1,2 och 6 tas av Liwing, Ericsson och Frylén...Med den backbesättningen blir det en sista plats i KS.
Det enda som kan få denna historia att bli lite ljusare är att Klasén valde SSk i tron att han får mer speltid där. Allt annat är ett rejält underbetyg till DIF. Än värre med tanke på att Klaséns tränare i Huddinge nu återfinnes i DIF. Riktigt uselt att med dessa förutsättningar inte lyckas värva över spelaren ifråga.
Tror helt klart att det krävs nytt blod in i organisationen, inte minst då det kommer till spelarrekryteringen. De som skött det jobb under de senaste säsongerna har gjort ett allt annat än bra jobb.
För övrigt är det obegripligt hur Man kan göra sig av med Ribben, men behålla Liwing och Ericsson...Båda dessa spelare måste ersättas annars blir det kvalserien.
In med en sportchef som har kvalité för jobbet i fråga. Sportkommitén bör också den avgå och ersättas med nytt blod...
Värst av allt med hela denna soppa är dock att ingen information kommer ut från officiellt håll. Jag förväntar mig inte bulletiner om att föreningen förhandlar med 3 världstmästare utan kanske då snrast hur planer ser ut, hur går det med satsning, kommer Liwing och ericsson att vara bland våra 8 backar till nästa säsong, finns det planer på att plocka in en bättre anfallare till i truppen, hur ser de på backsidan just nu. Detta är frågor som kan besvaras utan att sätta käppar i hjulet för eventuella förhandlingar. Viktigaste frågan är dock; Det pratades om en större satsning, om nu detta skall genomföras borde man då inte se till att behålla sina viktigaste spelare?
Om man skall se det hela lite krasst. Vi har bytt bort några juniorer mot andra, känns ändå som en liten förbättring offensivt sett. Vi har bytt bort Dragan mot Anger, känns som en rejäl försvagning. Samtidigt saknar vi back 1-2 samt back 6 i uppställningen. Försvaret är alltså nu to m sämre än vad det var under katastrofsäsongen. Blir det som jag fruktar kan backplats 1,2 och 6 tas av Liwing, Ericsson och Frylén...Med den backbesättningen blir det en sista plats i KS.
-
Liwing och Ericson är på väg bort. DIF söker med ljus och lykta för att hitta nya klubbar åt de, lättare sagt än gjort dock. Så det får du dra tillbaka..Kall-El skrev: För övrigt är det obegripligt hur Man kan göra sig av med Ribben, men behålla Liwing och Ericsson...Båda dessa spelare måste ersättas annars blir det kvalserien.

-
-
När Danielsson var i AIS var han i första hand en offensiv spelare, samtidigt som han sliter bra... Jag tror att han kan gör bra ifrån sig poängmässigt även i elitserien om han hamnar i rätt kedjeformation, det är inte många spelare som lyckas producera mycket poäng i en fjärdeformation. Jag tror i alla fall inte att det är så många i Allsvenskan som är mycket bättre än han, i alla fall in Klasén...
Ribbenstrand får ni gärna låna ut till oss (Almtuna) han gjorde bra ifrån sig i de två matcher han var här, han vågade ta för sig bättre än vad han gör i DIF. Vet nån hur det blir med From-Björck? Han skulle kanske må bra av ett år till i allsvenskan. Om DIF värvar Frylen måste det vara tidernas skämt, han kan ju knappt röra sig längre...
Jag frågar igen, vet nån hur det är med D. Tjärnqvist? Han vore perfekt för DIF
Ribbenstrand får ni gärna låna ut till oss (Almtuna) han gjorde bra ifrån sig i de två matcher han var här, han vågade ta för sig bättre än vad han gör i DIF. Vet nån hur det blir med From-Björck? Han skulle kanske må bra av ett år till i allsvenskan. Om DIF värvar Frylen måste det vara tidernas skämt, han kan ju knappt röra sig längre...
Jag frågar igen, vet nån hur det är med D. Tjärnqvist? Han vore perfekt för DIF
Lite märkligt då att de står uppskrivna under truppen inför nästa säsong då. Jag hoppas okså att de försvinner, men hittills är de kvar. om Löven vill ha Liwig borde man skänka honom till det laget...Therocket1 skrev:Liwing och Ericson är på väg bort. DIF söker med ljus och lykta för att hitta nya klubbar åt de, lättare sagt än gjort dock. Så det får du dra tillbaka..Kall-El skrev: För övrigt är det obegripligt hur Man kan göra sig av med Ribben, men behålla Liwing och Ericsson...Båda dessa spelare måste ersättas annars blir det kvalserien.
-
-
Det finns ingen möjlighet att Klasen var vårat enda tänkbara nyförvärv. Styrelsen har säkert flera andra namn som man jobbar på och vi kan bara hoppas och tro att dom lyckas knyta till sig några riktigt bra spelare.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
- Andy
- Säsongskort: Ja
Man undrar ju bara vad det är man har på gång om man inte jobbar tillräckligt hårt för att knyta till sig en spelare som Klasen...Oulf skrev:Det finns ingen möjlighet att Klasen var vårat enda tänkbara nyförvärv. Styrelsen har säkert flera andra namn som man jobbar på och vi kan bara hoppas och tro att dom lyckas knyta till sig några riktigt bra spelare.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Det var ett förbannat tjat på Danielsson. Håller med om att han underpresterat poängmässigt, men han gör ändå sitt jobb till fullo.jensa öhling skrev:Danielsson duger inte. Han var fullständigt kass i år. Skick i väg honom.
Omgivningen han hamnade i var kanske inte den mest kreativa heller.
Vi behöver en bred trupp inför nästa säsong. Den stora anledningen till våra dåliga tredjeperioder var att vi inte orkade hela matchen med tre kedjor. Vi behöver fylla fyra kedjor. Det verkar som att vissa bara fokuserar på de två första!!!