Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nickmeister

Inlägg av Nickmeister »

Therocket1 skrev:Nu är det ju inte heller mening att han ska harva i fjärdekedjan. En tredjekedja med t.ex. Anger - Ottosson - Danielsson kan bli riktigt farlig..
Joo skulle kunna bli rätt farlig, Men Falken skulle nog passa in bättre där än Ottosson. Men då måste Danielsson bli ljusår bättre på poängproduktionen än han var detta år.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Nickmeister skrev:
Therocket1 skrev:Nu är det ju inte heller mening att han ska harva i fjärdekedjan. En tredjekedja med t.ex. Anger - Ottosson - Danielsson kan bli riktigt farlig..
Joo skulle kunna bli rätt farlig, Men Falken skulle nog passa in bättre där än Ottosson. Men då måste Danielsson bli ljusår bättre på poängproduktionen än han var detta år.
Nja, Falken har inte alls samma tekniska egenskaper som Ottosson. "Otto" är duktig på att transporta in pucken för att sen ge en passning, han är även duktig på att hålla i pucken vilket gör att han inte alltid behöver söka passning. Falken har tyvärr för lite dåliga passningar för att kunna spela i den kedjan. Istället borde Falken delta i en kedja likt denna: Ölvestad - Falk - Axelsson där Ölvestad och Dick jobbar stenhårt med hög press och med Falk lite bakom. Kan nog bli en hel del mål där också.
Bild
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Är Ferna helt förlorad?

---
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Inget klart än från något håll, men mycket tyder på att han är förlorad. Man ska dock inte ropa Hej för tidigt..
Bild
Nickmeister

Inlägg av Nickmeister »

Therocket1 skrev: Nja, Falken har inte alls samma tekniska egenskaper som Ottosson. "Otto" är duktig på att transporta in pucken för att sen ge en passning, han är även duktig på att hålla i pucken vilket gör att han inte alltid behöver söka passning. Falken har tyvärr för lite dåliga passningar för att kunna spela i den kedjan. Istället borde Falken delta i en kedja likt denna: Ölvestad - Falk - Axelsson där Ölvestad och Dick jobbar stenhårt med hög press och med Falk lite bakom. Kan nog bli en hel del mål där också.

Men kedjan blir ju starkare med Ölvestad - Otto - Axelsson. Där kan de nog rassla till i nätet hyffsat många gånger. Så Anger - Falken - Danielsson, får Anger så för kreativiteten dära.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

har du kontakt med styrelsen?
asså tänker på om du tipsar dem om spelare?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Vem ska dela passningarna till Anger och Danielsson? Ingen av de är några playmakers utan båda är målskyttar. Axelsson är iaf en blandras och kan både dela och göra mål. Därför får man på så sätt en större chans till 3 producerande kedjor än att det blir 1 producerande kedja.
Bild
tibro

Inlägg av tibro »

Så här skriver Magnus Nyström på Expressen:

* Mycket surr om Micke Renberg. Jag tror det blir Luleå - trots allt.
Men det finns en outsider: Djurgården.
Kom ihåg var ni läste det först.
* En annan spelare jag tror snart är tillbaka i Djurgården är Nils Ekman.
Han får inget nytt kontrakt med Pittsburgh efter den här säsongen - han har svårt att ens ta en plats i laget just nu och har varit bänkad flera matcher.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

No shit Sherlock?
Bild
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Blomdahl kann jju iallafall speeeda in mot mål som bara ölvestad gjort ännu!!!
kolla på grabben jämmfört med dom andra som bara rundar motståndarnas mål och sedan står och passar längs sarjjen?? Blomdahl går rakt på mål gillar hans spel solklart!!!

Frylen är en bra back men ni kanske hällre ville se liwing eller lindman???
Nickmeister

Inlägg av Nickmeister »

Therocket1 skrev:Vem ska dela passningarna till Anger och Danielsson? Ingen av de är några playmakers utan båda är målskyttar. Axelsson är iaf en blandras och kan både dela och göra mål. Därför får man på så sätt en större chans till 3 producerande kedjor än att det blir 1 producerande kedja.
Anger är ingen målskytt bara, han är en blandras helt klart. Hellre 2 så starka kedjor som möjligt, istället för en rejält och sen två medel kedjor.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Nickmeister skrev:
Therocket1 skrev:Vem ska dela passningarna till Anger och Danielsson? Ingen av de är några playmakers utan båda är målskyttar. Axelsson är iaf en blandras och kan både dela och göra mål. Därför får man på så sätt en större chans till 3 producerande kedjor än att det blir 1 producerande kedja.
Anger är ingen målskytt bara, han är en blandras helt klart. Hellre 2 så starka kedjor som möjligt, istället för en rejält och sen två medel kedjor.
Anger är verkligen ingen blandras. Han siktar in sig på mål och det är det han ska göra..
Bild
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

DIF_Soldier skrev:Jag har sagt det tidigare: ALLA Djurgårdare har under årens lopp matats med framgångar, och det fanns en tid då vi ansåg att en fjärde plats var lite utav en flopp, något man skulle dö för idag.

Nej, det är NU de riktiga Djurgårdarna träder fram. Är ni med alltid oavsett, eller var det bara snack? Ni som sticker när det går illa - gå med i Black Army. Er vill vi inte ha!

Pepp91: Jag kommer att gå på 4-5 hemmamatcher som mest. Bor i Finspång, är minderårig och har dessutom inga nära vänner som är Djurgårdare. Därför måste jag förlita mig på att någon utav mina föräldrar skjutsar mig, och jag tror inte de är så sugna på att ränna till Sthlm hela tiden, även om jag vill det. Men, jag ska göra allt jag kan för att nå 10 matcher nästa säsong.

Kommer även göra annat genom att köpa matchtröja (gör det varje år) och fortsätta vara medlem. Kan man inte bidra med röst gör man det med pengar.

För övrigt bryr jag mig inte hur truppen ser ut när det väl är matchdags. Spelarna har skölden på bröstet, det är allt som räknas just då.

Oavsett hur truppen ser ut nästa år; DIF MOT GULDET!
Du, jag förstår dig och du är inte den enda. Själv så är jag enda Djurgårdaren i familjen också, alla andra är Leksingar, men 3 matcher blev det för mig i år med ganska mycket tjat... :wink:

Men nu har jag formulerat lite fel, det jag menar är: Vem tror att dagens spelartrupp kan dra "Stockholmare" till matcherna, klart som fan att Djurgårdare går på matcherna! Där har ni det jag ville få fram, tror ni att en vanlig city famil; mamma, pappa och 2 barn t. ex. skulle bli sugna att gå på en match om dom visste att det inte var någon av de "stora stjärnorna" som spelade i Djurgården. Man vet att som bäst kan man få chansen att se Fredrik Bremberg, men sen då?
Kommer det ingen spelare hit som vanligt folka har ett humm om vem det är så kommer vi minst förlora 200 pers. per match nästa säsong. Det blir ganska mycket i slutändan som går förlorat då!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

smurf02 skrev:Blomdahl kann jju iallafall speeeda in mot mål som bara ölvestad gjort ännu!!!
kolla på grabben jämmfört med dom andra som bara rundar motståndarnas mål och sedan står och passar längs sarjjen?? Blomdahl går rakt på mål gillar hans spel solklart!!!

Frylen är en bra back men ni kanske hällre ville se liwing eller lindman???
Men snälla för bövelen, ge upp Blomdahl för fasiken!!! Han kommer inte peta EN ENDA spelare i DIFs trupp 07/08. Varken Frylén, Lindman, Ericson eller Liwing har något i DIF att göra. Och för de 3 av de verkar det bli så också, dock så ser det ut som om den förstnämnde hamnar hos oss trots allt, bah...
Bild
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Danielsson duger inte. Han var fullständigt kass i år. Skick i väg honom.
Skriv svar