Jag är naturligtvis inte mer kompetent än vår tränarstab i A laget samt i J20 laget. Hur mycket jag ser av J 20 laget är ointressant. Även hur mycket du ser. Låter lite drygt men menar inget med det. Vår tränarstab ser garanterat tillräckligt av de spelare som ev skulle hålla måttet i SHL. Har fullt förtroende för ledarstaben på den biten och tror deras kompetens är bättre än allas här på forumet. Hur många J 20 spelare har vi tappat som gått till andra lag i SHL och spelar där?Jim Morrison skrev:Hur mycket J20 ser du? Bara undrar när du kommer med sådana påståenden att "de forwardsjuniorer DIF plockat fram sista tiden inte håller måttet för SHL"KYLERKYLER skrev:Jag tycker att många här på forumet har en förkärlek till att spela juniorer. Tyvärr är den bistra sanningen att de forwardsjuniorer DIF plockat fram sista tiden inte håller måttet för SHL. Är de tillräckligt bra kommer de att få spela. Nu menar jag forwards. Det gnälls på att vissa inte får chansen och byter klubb. De som bytt klubb har inte gått till några konkurrenter och fått speltid där och dominerat direkt. Se på Bergqvist det gnälldes om på forumet. Kika på Vita Hästen om våra gamla juniorer är där och gör skillnad.
Spela med det bästa materialet oavsett ålder. Det hackas en del på Ahlén. Alla har rätt att ha en åsikt. Men tro att en junior går in och gör hans jobb bättre tror jag inte på. Är inget fan av Ahlén heller. Men han är den tränarstaben har störst förtroende för på hans position när han spelar. Hans karaktär och tyngd gör nytta i laget. Lättare då att peta Saviano mot en junior. Det händer när en junior är bättre.
Tyvärr växer inte Åberg på träd. Tappa juniorer till Nordamerika kommer vi fortsätta göra. De tror de kommer utvecklas mer där. Önskar vi fick fram ett par varje år som kan gå in och ta en plats i A laget. Att någon nu skulle gå in eller gått in i laget tidigare denna säsong tror jag inte på. Vi får hoppas att de som knackar på dörren utveckas ytterligare och förhoppningsvis till nästa år kan ta en plats. Många forwards under kontrakt nästa år och spets behövs komma till. Blir inte lätt att ta en plats för ex. Vejdemo. Debatten lär väl fortsätta då igen om hur många junisar DIF tappar och varför de inte får chansen. Hoppas jag har fel och att en liten Wennberg dyker upp igen.