Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jerka
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Jerka »

android skrev:
Jerka skrev:
android skrev:
SirDIFalot skrev:Vi har en uppsjö spännande forwards. LHC vann sydserien och var det laget som släppte till minst skott (Hej Montén) men vi var ändå bättre laget och hade skottövertaget.
Jag imponeras en del av våra backar också. Trots att vi har fyra juniorbackar som spelar a-lagshockey. Vi tappade ju även Martin och Gustav Ahnelöv inför säsongen. Jag tycker att i princip samtliga är duktiga på att vända spelet snabbt och hitta blad på forwards som kommer med fart. Väldigt imponerad av utvecklingen Bernhardt den äldre har haft.
Vilka fyra? David Bernhardt, Erik Palm. Vilka i övrigt?
Norell, Englund, AOM och Wille wessla.
jaha ja, stirrade mig blind på juniorlagen. Läste "tycker att vi har", istället för "trots att vi har"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://stats.swehockey.se/Game/Events/246749
Verkar studsa tillbaka bra idag efter förlusten igår.
Expert.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Tung helg för J18 i Skåne dock. Av statistiken att döma var vi klart bättre än både Rögle och Malmö. Dessutom avgjorde Rögle med 9 sekunder kvar.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Kommer vi få behålla William Fällström? Eller kommer han, precis som sin bror, sticka över Atlanten och spela collegehockey? Familjen är ju tydligen väldigt mån om studierna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Benjamin L. Willard skrev:Kommer vi få behålla William Fällström? Eller kommer han, precis som sin bror, sticka över Atlanten och spela collegehockey? Familjen är ju tydligen väldigt mån om studierna.
Han har redan commitat till ett college
Expert.
hatred

Inlägg av hatred »

SirDIFalot skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Kommer vi få behålla William Fällström? Eller kommer han, precis som sin bror, sticka över Atlanten och spela collegehockey? Familjen är ju tydligen väldigt mån om studierna.
I sådana fall borde väl vi släppa honom direkt, det ingen vis att ha en oengagerad spelare i truppen
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

hatred skrev:
SirDIFalot skrev:
I sådana fall borde väl vi släppa honom direkt, det ingen vis att ha en oengagerad spelare i truppen
Han kanske ändrar sig nu när brorsan är här. Skickar inga bra signaler heller att klippa såna spelare. Sånt når ut till andra ungdomar som ska välja förening.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vinst för våra kära juniorer idag också. Lätt att glömma bort när våran förbannelse bröts idag.

J20 Djurgårdens IF - Färjestads BK 6 - 1
J18 Södertälje SK - Djurgårdens IF 0 - 4
Avskaffa tre mot tre.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Haha, gick och kollade på J20 idag. Underläge 1-2 mot Örebro och utvisning med två minuter kvar. Lämnar arenan. På bananen på väg hem ser jag nu att vi vann med 3-2 efter sudden. Där fick man för att man kastade in handduken.

Det var en ganska dålig match överlag. Första perioden usel. Mycket felpass. Den omtalade förstakedjan såg man inte mycket av. AOM dominerade stundtals. Gillade Forsberg också.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag fattar inte, jag hörde KG i aftonbladet igår där han berömde våra juniorer och öppnade för att vi skulle kunna släppa fram några av dem under den här säsongen. Detta trots att Säcken bara för några veckor sedan avfärdade det på supportermötet. Vad gäller?
Puckey

Inlägg av Puckey »

Det kommer nog att bero på hur många av våra forwards som är friska och hela efter uppehållet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Jag fattar inte, jag hörde KG i aftonbladet igår där han berömde våra juniorer och öppnade för att vi skulle kunna släppa fram några av dem under den här säsongen. Detta trots att Säcken bara för några veckor sedan avfärdade det på supportermötet. Vad gäller?
Jag tror inte det är särskilt långsökt att KG och Säcken inte är helt överens om hur vi ska slussa upp juniorer i A-laget.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vinst för J20 igen förresten.
http://stats.swehockey.se/Game/Events/246761

Kvittering med 21 sek kvar och vinst i sudden.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

pulverapa skrev:Jag fattar inte, jag hörde KG i aftonbladet igår där han berömde våra juniorer och öppnade för att vi skulle kunna släppa fram några av dem under den här säsongen. Detta trots att Säcken bara för några veckor sedan avfärdade det på supportermötet. Vad gäller?
Nu hörde jag inte vad som sades, men gissar på att förutsättningarna ändrats sen vi åkt på fler skador.
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:
Jag tror inte det är särskilt långsökt att KG och Säcken inte är helt överens om hur vi ska slussa upp juniorer i A-laget.
Ändå konstigt uttalande av KG. Han var med på supportermötet och hörde vad Säcken sa då.
Avgå Jocke.
Skriv svar