Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Jag tycker också att det är välldigt tråkigt att klasen gått till ssk men som jag sagt tidigare så kan man prata med Thörn om ett nytt kontrakt, eller så pratar man med Blomdahl om han är sugen på att spela i klubben nässta sässong!!
Kolla hur han har blommat ut nu under slutspelet
jag ser hällre då att man Kontrakterar Blomdahl före Thörn vi behöver nya ansikten i DIF!!
Jag vet att det är svårt men försök att se frammåt istället för att tänka på Klasen, vi har jju Hörnqvist som inte dom har
annrs undrar jag om beck kan vara något?? en speedkula från aik vet ejj dock hur han skulle plattsa i elitserien?? :?
Backarna:
T,Pettersson
R,Pettersson
T,Johansson
J;Marusak
E,Frylen
O,Eklund
Alla dessa backar som står här ovan tycker jag duger dock vet jag inte hur det blir med jiri som jag inte vet något om ännu och det är väll ingen annan som vet det,
Backuppsättningen skulle kunna bli bättre om man får kontrakt med Ferna eller nogon liknande back 8)
Senn var det någon som undrade om jag sett frylen spela ja denna sässe har jag sett 3 matcher med honnom live och 2 i tv under dessa matcher har han spelat bra som back :wink:
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Andy skrev:
stolpskott skrev:
Hovet skrev:Jag förstår inte hur folk tror att Djurgården skulle kunna matcha Sundins lönekrav? Detta vet han om mycket väl, det är därför han inte vänder hem.
Nejmen dom tänker nog att dom kan ge han lite extra PGA
: Han är sjukt bra hockey spelare.
: Han kan sälja många souvenier+ Extra publik på matcherna.
Så dom tjänar väll igen allting?
Fett coolt med Sundin i souvenirstånden...
HAHA, inte riktigt så jag menade :Phahaha
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det trista är att anfallssidan inför nästa säsong ser rätt intressant ut. Skulle t o m tro att den håller slutspelsklass redan nu.

Man kan plocka ihop rätt intressanta kedjor:

Bremberg - Bäcker - Bengan

Ölvestad - Otto - Axelsson

Eklund - Engqvist - Ask

Anger - Falk - Danielsson

Kedja ett och två borde kunna producera en del och kedja tre borde bli jobbig att möta. Kedja 4 borde kunna avlasta i alla fall och vem vet den kanske till och med kan överraska och stänka in en del pinnar om nu Anger håller kvalité, vilket jag iofs tvivlar på. Det hade ju givetvis sätt än bättre ut om man kunde krydda dessa kedjor med en kalasspelare som Hagos eller Ekman, men alla pengar bör läggas på backar som det känns just nu.

Tyvärr hjälper dock inte detta då backbesättningen verkar bli 2x36 bast samt en 30-åring kryddat med två 18 bastare och två spelare på 24 och 26 bast som inte har i elitserien att göra. Är det någon som tror att vi kommer släppa in mest mål av alla lag nästa säsong? Synd då vi antagligen har den mest intressanta målvaktsuppställningen av alla lag.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ja, ska vi ha in en forward nu sk han vara bra. Drömmen är ju Robban Nilsson eller kanske ännu hellre Hannula.
Brutus

Inlägg av Brutus »

Ja det börjar bli dags att be Putte komma tillbaka och styra upp verksamheten igen. Han är nog för obekväm för många i klubben dock.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

smurf02 skrev:Jag tycker också att det är välldigt tråkigt att klasen gått till ssk men som jag sagt tidigare så kan man prata med Thörn om ett nytt kontrakt, eller så pratar man med Blomdahl om han är sugen på att spela i klubben nässta sässong!!
jag ser hällre då att man Kontrakterar Blomdahl före Thörn vi behöver nya ansikten i DIF!!
Jag vet att det är svårt men försök att se frammåt istället för att tänka på Klasen, vi har jju Hörnqvist som inte dom har
annrs undrar jag om beck kan vara något?? en speedkula från aik vet ejj dock hur han skulle plattsa i elitserien?? :?
Backarna:
T,Pettersson
R,Pettersson
T,Johansson
J;Marusak
E,Frylen
O,Eklund
Alla dessa backar som står här ovan tycker jag duger dock vet jag inte hur det blir med jiri som jag inte vet något om ännu och det är väll ingen annan som vet det,
Backuppsättningen skulle kunna bli bättre om man får kontrakt med Ferna eller nogon liknande back 8)
Senn var det någon som undrade om jag sett frylen spela ja denna sässe har jag sett 3 matcher med honnom live och 2 i tv under dessa matcher har han spelat bra som back :wink:
Skall försöka förklara ett par saker så du inte behöver ta upp vissa namn i fortsättningen:

* DIF har redan 12 anfallare i dagens trupp. Det finns därmed inte plats att plocka in någon mer om det inte rör sig om en anfallare av sådan klass att han kan gå in och "leda en kedja". Blomdahl kan inte detta och därför är han helt ointressant. Sedan kan man ju diskutera om klasén skulle kunna gå in och leda en kedja, vilket jag inte tror, men den killen har en teknik som gör honom intressant för framtiden.

Slutsats: Endast anfallare av högre klass likt hagos eller Ekman lär vara intressanta för oss just nu. ( Med all rätt. )

* Backsidan, här saknas allt både spets och bredd. Frylén är kass, gammal och inget att satsa på i mina ögon.

Det som krävs är backar av klass som dessutom har lite snabbhet. Förlängning med Jiri är i mitt tycke ett måste. Här kan jag ha fel, men har inte en annan spelare i dagens DIF tagit över Jiris nummer? Om detta är ett omen är det inget bra i alla fall. Just nu har vi 3 backar som håller elitklass, känns inte direkt betyrggande...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

jensa öhling skrev:Ja, ska vi ha in en forward nu sk han vara bra. Drömmen är ju Robban Nilsson eller kanske ännu hellre Hannula.
För min del är drömmen Hagos. Stabil tvåvägscenter i rätt ålder. Skulle kunna hålla ihop en kedja dessutom. Kanske inte gör så mycket poäng, men ruskigt nyttig.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

ser hellre en poängmakare och artist som Robban, som ju desutom är djurgårdare.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

jensa öhling skrev:ser hellre en poängmakare och artist som Robban, som ju desutom är djurgårdare.
Visst det hade varit trevligt, men jag skulle nog helst se en spelare som håller en hög jämn nivå. Vet inte om Robban gör det, alltså hans högsta nivå är kalas men hur ofta håller han den?
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Undrar när den kommer som DIF styrelsen sa efter LHC matchen. ang storsatsningen till nästa år.

Börjar tro mer och mer att det va bara något de slängde ur sig för att ge oss fans falska förhoppningar, och för att få oss att glömma denna säsongen för att se fram emot nästa säsong.

Hade inte varit helt fel för att få lite info från styrelsen/ vätvningsansvariga vad de håller på med och vilka som är intressanta som DIF jagar.

Jiri Marusak försvinner, Fernholm försvinner, Klasén lyckades vi inte värva.

Helt otroligt.
Ska bli roligt att se vilka som ska ersätta de två förstnämda i vårt försvar
There is no I in TEAM!!!!
karl-jarl

Inlägg av karl-jarl »

Det verkar som att vi alla börjar bli grymt frustrerade över styrelsens handlingar. De bör gå ut med någon form av meddelande över framtida planer gällande nyförvärv.

I övrigt, snälla!!! Kontraktera Jesper Damgaard. En bra stabil back som tidigare spelat i Modo. Han är precis vad vi behöver.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=824
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Känns som klubbens största problem förutom ekonomin är att vi inte har någon sportchef.

Ingen som ligger på spelare och verkligen visar att vi vill ha dom och att det är i Djurgården de borde spela.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

karl-jarl skrev:Det verkar som att vi alla börjar bli grymt frustrerade över styrelsens handlingar. De bör gå ut med någon form av meddelande över framtida planer gällande nyförvärv.

I övrigt, snälla!!! Kontraktera Jesper Damgaard. En bra stabil back som tidigare spelat i Modo. Han är precis vad vi behöver.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=824
Har lagt ner mitt medlemsskap för hela familjen. Också meddelat dom varför och mina åsikter (som om dom bryr sig) . Styrelsen är inte trovärdig längre och då har jag följt hockey i 20 år. Inte för att det drabbar Djurgården till konkurs men den enda markering jag kan göra genom att visa missnöje.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Att starta en namninsamling som säger "avgå styrelsen" är inte speciellt smart.

Att avsluta sitt medlemskap bara för att det är väldigt tungt just nu, även om man har varit bortskämd med framgångar fram till nu, är SÅ JÄVLA DÅLIG STIL.

Istället kan man kanske skriva ett brev till styrelsen, inte hatiskt, men allvarligt, om vad vi på DIF Hockeys forum tycker om dagens situation, och vad man borde göra åt det.

Det är NU vi fans ska stå upp och stötta styrelsen när de knappt vet vad de gör. Vi ska ge dem tips och råd, visa vårt missnöje på ett bra sätt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SugarRay

Inlägg av SugarRay »

smurf02 skrev:Jag tycker också att det är välldigt tråkigt att klasen gått till ssk men som jag sagt tidigare så kan man prata med Thörn om ett nytt kontrakt, eller så pratar man med Blomdahl om han är sugen på att spela i klubben nässta sässong!!
Backarna:
T,Pettersson
R,Pettersson
T,Johansson
J;Marusak
E,Frylen
O,Eklund
Kan du vara så vänlig att sluta skräpa ner gästboken! Du får gärna framföra dina åsikter för kompisarna på fritids istället.
Skriv svar