Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Hur många matcher har du sett? Själv har jag sett två matcher då han var väldigt ostabil och långt från elitseriespel. I och för sig spelade Borås HC ut dem en gång och vann med 8-3, kan inte varit en toppenkväll men han låg bakom några mål själv med ett ostabilt ingripande mot division ett lag.smurf02 skrev: Frylen e en bra värvning stabil och bättre änn lindman, liwing, ribben
Saknar Kung Wikegård!
- Kung Kollar
http://www.sodertaljesk.se/06nyheter.asp?NPK=2353#2353 << Nu är det HELT 100 att Linus Klasen är klar för Oss.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
- Kung Kollar
Antingen så är truppen redan färdig och man satsar allt man äger och har på ett köp av Hovet, eller så har man börjat spara pengar inför AS!
De är de enda möjligheterna jag ser just nu, eftersom ni kan själva gå in på "Spelar-sidan" och se att vi har 3 backpar + 1 extra och 4 forwardskedjor samt 3 målvakter under kontrakt redan.

De är de enda möjligheterna jag ser just nu, eftersom ni kan själva gå in på "Spelar-sidan" och se att vi har 3 backpar + 1 extra och 4 forwardskedjor samt 3 målvakter under kontrakt redan.
Att vi missar spelaren Klasen är inget större problem. Inte så att jag tror att han kommer floppa men det är en ung center och de brukar ha svårt att komma helt till sin rätt i början. Jag hade gärna sett honom få chansen hos oss men tror inte det påverkar vår tabellplacering nämnvärt.
Att vi däremot inte lyckas knyta till oss en sådan spelare från regionen som vi uppenbart var intresserade av i kamp med en annan bottenklubb är ett riktigt bottenbetyg till organisationen och värvningsgruppen. Att bli överbjudna av de rika storklubbarna kan man inte säga så mycket om men den här sortens värvningar måste man klara. Det är kanske dags att ta sig en riktig funderare på vad dagens spelare vill ha både sportsligt och socialt?
Sen skulle det inte skade med lite information från ledningen. Naturligtvis inte vilka spelare man jagar men lite allmänt om hur man ser på truppen och dess framtid. Jag får fortfarande känslan av att ledningen behandlar oss fans som plånböcker med ben. Man släpper lite rykten om arenasatsningar, satsningar på truppen och dylikt för att sen följa upp med ... ingenting. När sedan spelet går riktigt i baklås och förlusterna radar upp sig så lyser genomtänkt, analyserande information med sin frånvaro. Det enda vi får är glättiga artiklar med heja-heja-vad-vi-gillar-vår-publik och korta matchrapporter där man inte berättar hur illa det var utan bara sammanfattar resultatet och klistrar på något om att nu tar vi nya tag, köp, köp, köp biljetter och souvenirer.
Det känns allt mer som att föreningen håller på att bli en klubb för inbördes beundran med fullständig avsaknad av självkritik som dessutom ruttnar inifrån. Med de ekonomiska problemen på det ser framtiden inte särskilt ljus ut.
Att vi däremot inte lyckas knyta till oss en sådan spelare från regionen som vi uppenbart var intresserade av i kamp med en annan bottenklubb är ett riktigt bottenbetyg till organisationen och värvningsgruppen. Att bli överbjudna av de rika storklubbarna kan man inte säga så mycket om men den här sortens värvningar måste man klara. Det är kanske dags att ta sig en riktig funderare på vad dagens spelare vill ha både sportsligt och socialt?
Sen skulle det inte skade med lite information från ledningen. Naturligtvis inte vilka spelare man jagar men lite allmänt om hur man ser på truppen och dess framtid. Jag får fortfarande känslan av att ledningen behandlar oss fans som plånböcker med ben. Man släpper lite rykten om arenasatsningar, satsningar på truppen och dylikt för att sen följa upp med ... ingenting. När sedan spelet går riktigt i baklås och förlusterna radar upp sig så lyser genomtänkt, analyserande information med sin frånvaro. Det enda vi får är glättiga artiklar med heja-heja-vad-vi-gillar-vår-publik och korta matchrapporter där man inte berättar hur illa det var utan bara sammanfattar resultatet och klistrar på något om att nu tar vi nya tag, köp, köp, köp biljetter och souvenirer.
Det känns allt mer som att föreningen håller på att bli en klubb för inbördes beundran med fullständig avsaknad av självkritik som dessutom ruttnar inifrån. Med de ekonomiska problemen på det ser framtiden inte särskilt ljus ut.
Jag tycker också att det är välldigt tråkigt att klasen gått till ssk men som jag sagt tidigare så kan man prata med Thörn om ett nytt kontrakt, eller så pratar man med Blomdahl om han är sugen på att spela i klubben nässta sässong!!
Kolla hur han har blommat ut nu under slutspelet
jag ser hällre då att man Kontrakterar Blomdahl före Thörn vi behöver nya ansikten i DIF!!
Jag vet att det är svårt men försök att se frammåt istället för att tänka på Klasen, vi har jju Hörnqvist som inte dom har

Kolla hur han har blommat ut nu under slutspelet

jag ser hällre då att man Kontrakterar Blomdahl före Thörn vi behöver nya ansikten i DIF!!

Jag vet att det är svårt men försök att se frammåt istället för att tänka på Klasen, vi har jju Hörnqvist som inte dom har

Om det är tänkt att vi skall spela med den truppen som finns ute under fliken spelare kan vi lika lägga ner elitsatsningen och låta SSK vara enda elitlag från regionen. Av de 7 backar som står uppskrivna som våra spelare inför nästa säsong är endast 3 av elitserieklass. 2 är unga och lovande och 2 av dem är så usla att de inte har i elitserien att göra. Skall bli kul att se hur Säcken skall kunna få ihop något lag med befintlig trupp. Nu har man, om man får tro den listan, tappat back 1-2 samt Lindman och Ribben som båda två var klart mycket bättre backar än Liwing och Ericsson... Vem kom på tanken att ge Ericsson och Liwing 2 årskontrakt?Pepp91 skrev:Antingen så är truppen redan färdig och man satsar allt man äger och har på ett köp av Hovet, eller så har man börjat spara pengar inför AS!![]()
Något är fundamentalt fel i dagens DIF och antagligen krävs det att man byter ut hela organisationen och tar in nya personer som kan se på saker och ting med nya ögon.
I mina ögon finns just nu bara en räddning och det är Putte
Det enda som kan rädda upp denna situation är 3 nya backar av klass samt en poängplockare. Tyvärr tror jag at tsvaren på våra böner kommer bli Frylén och någon okänd kass finne som köps in under julen i desperation. Om det inte presenteras något vettigt snart kommer allt förtroende för styrelsen att vara kört i botten.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är det så att vi satsar på denna trupp, vill jag att klubben går ut med det, och sedan avgår hela bunten. Jag börjar bli otroligt trött på att alla nyförvärv bara drar ifrån oss.Pepp91 skrev:Antingen så är truppen redan färdig och man satsar allt man äger och har på ett köp av Hovet, eller så har man börjat spara pengar inför AS!![]()
Sjunger avgå Johnny...
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är det så att vi satsar på denna trupp, vill jag att klubben går ut med det, och sedan avgår hela bunten. Jag börjar bli otroligt trött på att alla nyförvärv bara drar ifrån oss.Pepp91 skrev:Antingen så är truppen redan färdig och man satsar allt man äger och har på ett köp av Hovet, eller så har man börjat spara pengar inför AS!![]()
Vi lär åka ur den här säsongen, det ser inte ljust ut på värvarfronten. Men det är klart, vi låter de andra lagen värva klart först och sen kan vi börja titta närmare på några norska 30+:are.
Sjunger avgå Johnny...
Har bara en sak att säga... AVGÅ ALLA!
Hur fan kan vi släppa Klasen, tredje misslyckade värvningen!!!!!!!!
Så jävla värdelös styrelse att det är PINSAMT!
Hur fan kan vi släppa Klasen, tredje misslyckade värvningen!!!!!!!!
Så jävla värdelös styrelse att det är PINSAMT!
Senast redigerad av Bladman den 2007-04-10 13:34:18, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgår'n tills jag dör!