Precis. Innan Anderson signade med Neftekhimik, där han nu spelat 18 matcher.SirDIFalot skrev:Tror det var före Fleury kom man var på Anderson.Puckey skrev:Samma KG har också gått ut idag och sagt att man försöker skaka loss någon bra spelare från KHL, även om han inte har allt för stora förhoppningar då utbudet är magert och efterfrågan stor. Någon form av ekonomiska muskler (extern finansiär som dykt upp som räddaren i nöden?) måste ju finnas om man försökt sig på spelare som Matt Anderson som dragit till med 31p i KHL under säsongen.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Läste inläggen igen, att Anderson var innan Fleury stämmer och underligt att det fick dyka upp i dagens silly-flöde. Däremot har KG, om inte AB ljuger rätt upp och ner, under dagen bekräftat att vi fortfarande jagar ett nyförvärv men att marknaden är allt annat än lovande (13:58, http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... portlive1/).SirDIFalot skrev:Tror det var före Fleury kom man var på Anderson.Puckey skrev:Samma KG har också gått ut idag och sagt att man försöker skaka loss någon bra spelare från KHL, även om han inte har allt för stora förhoppningar då utbudet är magert och efterfrågan stor. Någon form av ekonomiska muskler (extern finansiär som dykt upp som räddaren i nöden?) måste ju finnas om man försökt sig på spelare som Matt Anderson som dragit till med 31p i KHL under säsongen.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
SÅÅ!
Fleury och Hage är alltså våra förstärkningar.
Hade varit bättre att behålla Guter samt hållit armarna öppna för Cehlin.
Kanske tittat efter en riktigt bra back. Det är ju där det brister....
Fleury och Hage är alltså våra förstärkningar.
Hade varit bättre att behålla Guter samt hållit armarna öppna för Cehlin.
Kanske tittat efter en riktigt bra back. Det är ju där det brister....
Santeri Saari
Saari är fri på marknaden, kan det vara något? http://svenska.yle.fi/artikel/2015/01/2 ... ar-jokerit
"Saari, som är en storväxt back med sina 191 centimeter och 95 kilo, har dock inte spelat mer än två seriematcher för A-laget och var under förra säsongen utlånad till andraligan där han gjorde ett mål på 25 matcher för Kiekko-Vantaa.
– Santeri Saari är främst en defensiv back med bra storlek. Han kommer att tillföra tyngd i de bakre leden och bli en viktig kugge i vårt boxplay, säger Karlskogas klubbchef Torsten Yngvesson till lagets hemsida."
Saari är fri på marknaden, kan det vara något? http://svenska.yle.fi/artikel/2015/01/2 ... ar-jokerit
"Saari, som är en storväxt back med sina 191 centimeter och 95 kilo, har dock inte spelat mer än två seriematcher för A-laget och var under förra säsongen utlånad till andraligan där han gjorde ett mål på 25 matcher för Kiekko-Vantaa.
– Santeri Saari är främst en defensiv back med bra storlek. Han kommer att tillföra tyngd i de bakre leden och bli en viktig kugge i vårt boxplay, säger Karlskogas klubbchef Torsten Yngvesson till lagets hemsida."
Tack för att inser detta åtminstone. Challe ska ha sin slev, men han är inte kvar. Stoppel är precis som väntat icke godkänd som sportchef. Det sjuka är inte bara att han fått frågan, utan att han tackat ja, när han så uppenbart inte har den minsta känsla för det? Ett skämt!Jim Morrison skrev:Skulle till och med vilja påstå att KG gjort det han kan för att rädda Challes katastrofbygge med extremt begränsade resurser och en obefintlig spelarmarknad. Nu blev det som det blev och det är väl för att KG inte är någon sportchef egentligen.
Hade väl inget val. Den positionen kan ju inte stå vakant..Manijock skrev:Tack för att inser detta åtminstone. Challe ska ha sin slev, men han är inte kvar. Stoppel är precis som väntat icke godkänd som sportchef. Det sjuka är inte bara att han fått frågan, utan att han tackat ja, när han så uppenbart inte har den minsta känsla för det? Ett skämt!Jim Morrison skrev:Skulle till och med vilja påstå att KG gjort det han kan för att rädda Challes katastrofbygge med extremt begränsade resurser och en obefintlig spelarmarknad. Nu blev det som det blev och det är väl för att KG inte är någon sportchef egentligen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, han klev in och tog ansvar. Det kan man inte såga honom för.Andspe skrev:Hade väl inget val. Den positionen kan ju inte stå vakant..Manijock skrev:Tack för att inser detta åtminstone. Challe ska ha sin slev, men han är inte kvar. Stoppel är precis som väntat icke godkänd som sportchef. Det sjuka är inte bara att han fått frågan, utan att han tackat ja, när han så uppenbart inte har den minsta känsla för det? Ett skämt!Jim Morrison skrev:Skulle till och med vilja påstå att KG gjort det han kan för att rädda Challes katastrofbygge med extremt begränsade resurser och en obefintlig spelarmarknad. Nu blev det som det blev och det är väl för att KG inte är någon sportchef egentligen.
Expert.
- Jim Morrison
Nä, Challe är inte kvar, men hans lagbygge är det. KG tog ansvar. Challe lämna klubben i sticket däremot, något dom fick veta typ någon månad innan han avgick.Manijock skrev:Tack för att inser detta åtminstone. Challe ska ha sin slev, men han är inte kvar. Stoppel är precis som väntat icke godkänd som sportchef. Det sjuka är inte bara att han fått frågan, utan att han tackat ja, när han så uppenbart inte har den minsta känsla för det? Ett skämt!Jim Morrison skrev:Skulle till och med vilja påstå att KG gjort det han kan för att rädda Challes katastrofbygge med extremt begränsade resurser och en obefintlig spelarmarknad. Nu blev det som det blev och det är väl för att KG inte är någon sportchef egentligen.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-01-30 17:54:02, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
KG gör det rätt som tar ansvar, vi letade ju sportchef ett bra tag innan KG tog över också väl men hittade ingen som var sugen / hade inte råd med någon vettig. Sen är inte KG en bra sportchef men han har ändå gjort ett okej jobb med de begränsade medel som finns (Nilsson värvning borträknad).
Njaa skulle John Lennon och Paul McCartney fråga Ringo Starr ta över frontrollen i The Beatles så hoppas jag att Ringo har vett att förstå att det finns andra som gör det jobbet bättre. Inget ont om Ringo, som är en fantastisk musiker men slår sig slätt gentemot de två förstnämnda.SirDIFalot skrev:Ja, han klev in och tog ansvar. Det kan man inte såga honom för.Andspe skrev:Hade väl inget val. Den positionen kan ju inte stå vakant..Manijock skrev:Tack för att inser detta åtminstone. Challe ska ha sin slev, men han är inte kvar. Stoppel är precis som väntat icke godkänd som sportchef. Det sjuka är inte bara att han fått frågan, utan att han tackat ja, när han så uppenbart inte har den minsta känsla för det? Ett skämt!Jim Morrison skrev:Skulle till och med vilja påstå att KG gjort det han kan för att rädda Challes katastrofbygge med extremt begränsade resurser och en obefintlig spelarmarknad. Nu blev det som det blev och det är väl för att KG inte är någon sportchef egentligen.
Klart att man kan få folk att ställa upp, men inte sjysst att be en sjuksyster bli överläkare "i brist på annat"... Speciellt livsfarligt att göra det en sån här viktig säsong, men vafan, våran ledning har tagit sina jobb med en klackspark hittils så varför inte gå hela vägen?
Fast du.. Hade jag behövt vård och det inte fanns någon läkare så skulle jag låta sjuksystern göra det bästa av situationen. Man kan inte trolla fram en sportchef.. De har jobbat för att signa en ny sportchef hela säsongen. Att bli sportchef för Djurgården är inte heller någon rolig uppgift. Lite pengar och mycket press.Manijock skrev:Njaa skulle John Lennon och Paul McCartney fråga Ringo Starr ta över frontrollen i The Beatles så hoppas jag att Ringo har vett att förstå att det finns andra som gör det jobbet bättre. Inget ont om Ringo, som är en fantastisk musiker men slår sig slätt gentemot de två förstnämnda.SirDIFalot skrev:Ja, han klev in och tog ansvar. Det kan man inte såga honom för.Andspe skrev:Hade väl inget val. Den positionen kan ju inte stå vakant..Manijock skrev:Tack för att inser detta åtminstone. Challe ska ha sin slev, men han är inte kvar. Stoppel är precis som väntat icke godkänd som sportchef. Det sjuka är inte bara att han fått frågan, utan att han tackat ja, när han så uppenbart inte har den minsta känsla för det? Ett skämt!Jim Morrison skrev:Skulle till och med vilja påstå att KG gjort det han kan för att rädda Challes katastrofbygge med extremt begränsade resurser och en obefintlig spelarmarknad. Nu blev det som det blev och det är väl för att KG inte är någon sportchef egentligen.
Klart att man kan få folk att ställa upp, men inte sjysst att be en sjuksyster bli överläkare "i brist på annat"... Speciellt livsfarligt att göra det en sån här viktig säsong, men vafan, våran ledning har tagit sina jobb med en klackspark hittils så varför inte gå hela vägen?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Jim Morrison
Hade det varit bättre att stå helt utan sportchef tills man hittade något nytt istället? Det är ju ohållbart.Manijock skrev:Njaa skulle John Lennon och Paul McCartney fråga Ringo Starr ta över frontrollen i The Beatles så hoppas jag att Ringo har vett att förstå att det finns andra som gör det jobbet bättre. Inget ont om Ringo, som är en fantastisk musiker men slår sig slätt gentemot de två förstnämnda.SirDIFalot skrev:Ja, han klev in och tog ansvar. Det kan man inte såga honom för.Andspe skrev:Hade väl inget val. Den positionen kan ju inte stå vakant..Manijock skrev:Tack för att inser detta åtminstone. Challe ska ha sin slev, men han är inte kvar. Stoppel är precis som väntat icke godkänd som sportchef. Det sjuka är inte bara att han fått frågan, utan att han tackat ja, när han så uppenbart inte har den minsta känsla för det? Ett skämt!Jim Morrison skrev:Skulle till och med vilja påstå att KG gjort det han kan för att rädda Challes katastrofbygge med extremt begränsade resurser och en obefintlig spelarmarknad. Nu blev det som det blev och det är väl för att KG inte är någon sportchef egentligen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Jo men jag har ingen aning om hur långt gångna förhandlingar det är. Jag vågar inte släppa dom ryktena ifall det inte är klart och det läcker ut och skapar intresse från bättre klubbar.medu82 skrev:Har du den blekaste vem/vilka det skulle kunna vara?SirDIFalot skrev:Anledningen till att vi skrev kort med Fleury var för att vi har andra spelare i pipelinen/klara på dom positionerna till nästa säsong.sPTNC skrev:
Det var väl precis vad vi letade efter. Undra vad en sådan värvning kostar frölunda!?
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Okej, tar det som ett gott tecken dåSirDIFalot skrev:Jo men jag har ingen aning om hur långt gångna förhandlingar det är. Jag vågar inte släppa dom ryktena ifall det inte är klart och det läcker ut och skapar intresse från bättre klubbar.medu82 skrev:Har du den blekaste vem/vilka det skulle kunna vara?SirDIFalot skrev:Anledningen till att vi skrev kort med Fleury var för att vi har andra spelare i pipelinen/klara på dom positionerna till nästa säsong.sPTNC skrev:
Det var väl precis vad vi letade efter. Undra vad en sådan värvning kostar frölunda!?

Eftersom du inte verkar vara så kritisk emot dem

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- SirDIFalot
Haha, svårt att vara öppet kritisk utan att avslöja vilka det handlar om. Finns väl frågetecken kring alla spelare.medu82 skrev:Okej, tar det som ett gott tecken dåSirDIFalot skrev:Jo men jag har ingen aning om hur långt gångna förhandlingar det är. Jag vågar inte släppa dom ryktena ifall det inte är klart och det läcker ut och skapar intresse från bättre klubbar.medu82 skrev:Har du den blekaste vem/vilka det skulle kunna vara?SirDIFalot skrev:Anledningen till att vi skrev kort med Fleury var för att vi har andra spelare i pipelinen/klara på dom positionerna till nästa säsong.sPTNC skrev:
Eftersom du inte verkar vara så kritisk emot dem
Expert.