SHL: Djurgårdens IF - Luleå 29/1 2015
Re: SHL: Djurgårdens IF - Luleå 29/1 2015
jag satt och såg matchen också och det som slog mig vara att NÄR vi väl hade möjlighet att ta in pucken i luleås zon och skapa tryck så åker flera spelare och byter och den stackarn som hade pucken blev helt ensam och kunde lätt avväpnas av luleå backar...
Det var flera såna tillfällen och likväl i matchen mot Leksand
Tro fan att vi inte kunde skapa något tryck då
Sedan lägg till att vi hade rätt mycket otur med puck studs hit och dit samt en bra luleå målvakt vid namn lassinantti.
Det var flera såna tillfällen och likväl i matchen mot Leksand
Tro fan att vi inte kunde skapa något tryck då
Sedan lägg till att vi hade rätt mycket otur med puck studs hit och dit samt en bra luleå målvakt vid namn lassinantti.
Matchen fick gå i bakgrunden på Cmore hemma hos mig eftersom det var läggdags för nästa generationens Djurgårdare... Såg dock sporadiskt och kan konstatera att det individuellt gjordes lite bättre insatser än mot Leksand på vissa håll men att PP var riktigt, riktigt, riktigt dåligt. Åtminstone de PP jag lyckades se.
Den 14:e går hela familjen från 3-åring till 40+ till Hovet och sjunger för gamla Djurgårn dock...
Fråga - hände något med Forsberg? Såg inte hela matchen som sagt...
Den 14:e går hela familjen från 3-åring till 40+ till Hovet och sjunger för gamla Djurgårn dock...
Fråga - hände något med Forsberg? Såg inte hela matchen som sagt...
Ahlén hoppade på honom efter en tekning i slutet och försökte dansa lite, men efter 2 halvträffar i magen så kastade sig Fjollberg (likt en döende svan) ner på isen och låtsades gråta, sen var den "fighten" över.KJL skrev:Fråga - hände något med Forsberg? Såg inte hela matchen som sagt...
Uselt att han inte fick iaf en blåtira, men skönt att nån ÄNTLIGEN vågade markera lite! Var nog matchens enda ljuspunkt..
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Utmärkt!captcash skrev:Ahlén hoppade på honom efter en tekning i slutet och försökte dansa lite, men efter 2 halvträffar i magen så kastade sig Fjollberg (likt en döende svan) ner på isen och låtsades gråta, sen var den "fighten" över.KJL skrev:Fråga - hände något med Forsberg? Såg inte hela matchen som sagt...
Uselt att han inte fick iaf en blåtira, men skönt att nån ÄNTLIGEN vågade markera lite! Var nog matchens enda ljuspunkt..
Hände det här alltså i slutet av 3:e? Tänkte kolla igenom matchen i efterhand efter lite ljuspunkter och som djurgårdare just nu får man ju vara glad för det lilla...
De senaste SHL-klubbar som värvat sig ur sina spelmässiga kriser under de senaste säsongerna har i slutändan behövt slanta ut 5-20 millar innan man fått effekt, knappast stålar som vi sitter på och samtidigt kan klara kraven till nästa år.-daniel- skrev:Självförtroende är en färskvara, det märks tydligt att vårt självförtroende är lika färskt som en smutsig vattenbrunn i ett U-land... Ingenting fungerar, de få kreativa spelare vi har försöker febrilt på egen hand skapa utrymmen, men devisen "ensam är stark" gäller knappast i hockeysammanhang.
Jag börjar tycka att ledningen borde ta varenda öre man har kvar, samt lassa in en mille av de pengar vi förmodligen gör i vinst och panikvärva något vasst. Vi Måste bryta den här trenden. Att chansa är åtminstone inte att sitta passiv. Det är nu det gäller. Åker vi ner i HA så är det godnatt ändå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det var egentligen inte mycket till fight men om du vill se den så hände det med lite mindre än en minut kvar av sista perioden. Om du inte är jävligt mentalt stark gör du nog bäst i att skippa övriga 59 minuter.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
20 MSEK tror jag inte många lagt ner, men visst har det värvats friskt. Nu handlar det dock om att försöka ta de medel som finns och göra det bästa av situationen. Exempelvis hade vi kunnat knyta till oss Lasch - om det nu skulle ge någon effekt vet jag inte alls. Men det hade ju inte blivit sämre rent spelmässigt i varje fall.Praetori skrev:De senaste SHL-klubbar som värvat sig ur sina spelmässiga kriser under de senaste säsongerna har i slutändan behövt slanta ut 5-20 millar innan man fått effekt, knappast stålar som vi sitter på och samtidigt kan klara kraven till nästa år.-daniel- skrev:Självförtroende är en färskvara, det märks tydligt att vårt självförtroende är lika färskt som en smutsig vattenbrunn i ett U-land... Ingenting fungerar, de få kreativa spelare vi har försöker febrilt på egen hand skapa utrymmen, men devisen "ensam är stark" gäller knappast i hockeysammanhang.
Jag börjar tycka att ledningen borde ta varenda öre man har kvar, samt lassa in en mille av de pengar vi förmodligen gör i vinst och panikvärva något vasst. Vi Måste bryta den här trenden. Att chansa är åtminstone inte att sitta passiv. Det är nu det gäller. Åker vi ner i HA så är det godnatt ändå.
Småknattarna i paus på Hovet gör det ju bättre än vissa av våra spelare just nu...
-daniel- skrev:20 MSEK tror jag inte många lagt ner, men visst har det värvats friskt. Nu handlar det dock om att försöka ta de medel som finns och göra det bästa av situationen. Exempelvis hade vi kunnat knyta till oss Lasch - om det nu skulle ge någon effekt vet jag inte alls. Men det hade ju inte blivit sämre rent spelmässigt i varje fall.Praetori skrev:De senaste SHL-klubbar som värvat sig ur sina spelmässiga kriser under de senaste säsongerna har i slutändan behövt slanta ut 5-20 millar innan man fått effekt, knappast stålar som vi sitter på och samtidigt kan klara kraven till nästa år.-daniel- skrev:Självförtroende är en färskvara, det märks tydligt att vårt självförtroende är lika färskt som en smutsig vattenbrunn i ett U-land... Ingenting fungerar, de få kreativa spelare vi har försöker febrilt på egen hand skapa utrymmen, men devisen "ensam är stark" gäller knappast i hockeysammanhang.
Småknattarna i paus på Hovet gör det ju bättre än vissa av våra spelare just nu...
Vi kanske skulle lägga pengarna på en idrottspsykolog? Det känns som att många av våra grabbar inte riktigt klarar av att spela under press.
- -daniel-
Det förespråkade jag framförallt stora delar av säsongen vi åkte ur, då hade vi ju ett bättre material som på förhand var topptippade. Tror inte det är lika mycket psykologiskt betingat i år; vårt spelarmaterial har helt enkelt blivit synat och vi presterar ungefär i linje med vad man kan förvänta sig i den här konkurrensen som råder i SHL (nåja, bättre kan vi ju egentligen men just nu känns det hopplöst).DIF-DIF skrev:-daniel- skrev:20 MSEK tror jag inte många lagt ner, men visst har det värvats friskt. Nu handlar det dock om att försöka ta de medel som finns och göra det bästa av situationen. Exempelvis hade vi kunnat knyta till oss Lasch - om det nu skulle ge någon effekt vet jag inte alls. Men det hade ju inte blivit sämre rent spelmässigt i varje fall.Praetori skrev:De senaste SHL-klubbar som värvat sig ur sina spelmässiga kriser under de senaste säsongerna har i slutändan behövt slanta ut 5-20 millar innan man fått effekt, knappast stålar som vi sitter på och samtidigt kan klara kraven till nästa år.-daniel- skrev:Självförtroende är en färskvara, det märks tydligt att vårt självförtroende är lika färskt som en smutsig vattenbrunn i ett U-land... Ingenting fungerar, de få kreativa spelare vi har försöker febrilt på egen hand skapa utrymmen, men devisen "ensam är stark" gäller knappast i hockeysammanhang.
Vi kanske skulle lägga pengarna på en idrottspsykolog? Det känns som att många av våra grabbar inte riktigt klarar av att spela under press.
Jag tror faktiskt seriöst att det skulle kunna ge effekt. Det lär knappast ge några negativa effekter iaf. Dessutom måste det vara rätt billigt att prova. Inte för att jag har någon aning alls egentligen men några timmar i veckan i några veckor kan väl inte vara så himla dyrt. Sen håller jag med dig om att vårt lag som åkte ur hade högre potential, men årets upplaga kan betydligt bättre än vad de visat de senaste matcherna.-daniel- skrev:Det förespråkade jag framförallt stora delar av säsongen vi åkte ur, då hade vi ju ett bättre material som på förhand var topptippade. Tror inte det är lika mycket psykologiskt betingat i år; vårt spelarmaterial har helt enkelt blivit synat och vi presterar ungefär i linje med vad man kan förvänta sig i den här konkurrensen som råder i SHL (nåja, bättre kan vi ju egentligen men just nu känns det hopplöst).DIF-DIF skrev:-daniel- skrev:20 MSEK tror jag inte många lagt ner, men visst har det värvats friskt. Nu handlar det dock om att försöka ta de medel som finns och göra det bästa av situationen. Exempelvis hade vi kunnat knyta till oss Lasch - om det nu skulle ge någon effekt vet jag inte alls. Men det hade ju inte blivit sämre rent spelmässigt i varje fall.Praetori skrev:De senaste SHL-klubbar som värvat sig ur sina spelmässiga kriser under de senaste säsongerna har i slutändan behövt slanta ut 5-20 millar innan man fått effekt, knappast stålar som vi sitter på och samtidigt kan klara kraven till nästa år.-daniel- skrev:Självförtroende är en färskvara, det märks tydligt att vårt självförtroende är lika färskt som en smutsig vattenbrunn i ett U-land... Ingenting fungerar, de få kreativa spelare vi har försöker febrilt på egen hand skapa utrymmen, men devisen "ensam är stark" gäller knappast i hockeysammanhang.
-
Tackar idrottsgudarna för att varken Leksand, Brynäs eller Modo vann i den senaste omgången. Det är lag som Djurgården nyligen förlorade mot; Jag hoppas att föreningen kan sluta samman och koncentrera sig helt på vad som nu gäller; Först och främst FBK borta, en inte helt enkel uppgift men känslan säger ändå att vi slår bättre ur underläge..
Och där är vi just nu!
Och där är vi just nu!
Challe letade efter idrottspsykologer under sina två säsonger men han hittade ingen som kändes rätt.DIF-DIF skrev:Jag tror faktiskt seriöst att det skulle kunna ge effekt. Det lär knappast ge några negativa effekter iaf. Dessutom måste det vara rätt billigt att prova. Inte för att jag har någon aning alls egentligen men några timmar i veckan i några veckor kan väl inte vara så himla dyrt. Sen håller jag med dig om att vårt lag som åkte ur hade högre potential, men årets upplaga kan betydligt bättre än vad de visat de senaste matcherna.-daniel- skrev:Det förespråkade jag framförallt stora delar av säsongen vi åkte ur, då hade vi ju ett bättre material som på förhand var topptippade. Tror inte det är lika mycket psykologiskt betingat i år; vårt spelarmaterial har helt enkelt blivit synat och vi presterar ungefär i linje med vad man kan förvänta sig i den här konkurrensen som råder i SHL (nåja, bättre kan vi ju egentligen men just nu känns det hopplöst).DIF-DIF skrev:-daniel- skrev:20 MSEK tror jag inte många lagt ner, men visst har det värvats friskt. Nu handlar det dock om att försöka ta de medel som finns och göra det bästa av situationen. Exempelvis hade vi kunnat knyta till oss Lasch - om det nu skulle ge någon effekt vet jag inte alls. Men det hade ju inte blivit sämre rent spelmässigt i varje fall.Praetori skrev: De senaste SHL-klubbar som värvat sig ur sina spelmässiga kriser under de senaste säsongerna har i slutändan behövt slanta ut 5-20 millar innan man fått effekt, knappast stålar som vi sitter på och samtidigt kan klara kraven till nästa år.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- -daniel-
Det där är en halvsanning, han sa utåt att han hade letat men det var nog väldigt halvhjärtat. Han nämnde för mig vid tillfälle att det inte alls var hans grej och att han aldrig trodde det skulle fungera. Så tror inte han var så seriös i sitt letande, om jag säger så... Psykologi är definitivt inte Challes grej.Godnoken skrev:
Challe letade efter idrottspsykologer under sina två säsonger men han hittade ingen som kändes rätt.
Inte min heller. Har svårt att se fördelarna i att anlita psykiatrin i det här läget. Tror mer på order, karismatiskt ledarskap, gruppkänsla och individuella uppoffringar á la Ahlen igår.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Går inte det där ihop med just psykologin? Att laget "växer" mentalt av Ahléns aktion igår osv.sensei skrev:Inte min heller. Har svårt att se fördelarna i att anlita psykiatrin i det här läget. Tror mer på order, karismatiskt ledarskap, gruppkänsla och individuella uppoffringar á la Ahlen igår.
Expert.