SHL: Djurgårdens IF - Luleå 29/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: SHL: Djurgårdens IF - Luleå 29/1 2015

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev:
Jim Morrison skrev:Äh, förstår honom, han var ju rädd för att få stryk såklart.
Jo, men det ingår lite i paketet som en konsekvens för hans tidigare aktioner.

Har du förståelse för alla som inte vill stå för vad dom gjort, rent generellt menar jag? Eller är du ironisk kanke?
Jag sa att jag förstår honom, inte att jag godkänner det han gör. Han hade ju fått duktigt med stryk.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

- Fyfan vilken jävla dålig insats på planen av hela laget, vi är fan sämre än vad Leksand var dom första omgångarna

- Besviken över att Forsberg inte blev långtidsskadad
Avskaffa tre mot tre.
Bocas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bocas »

Så. Nu är vårt fuskbygge avslöjat. Det gick trots allt i 40 omgångar. Ett lag utan någon större offervilja eller skicklighet. Utom Sörensen som har både och. En riktigt grym spelare.

Tror dock att Säcken med sin rutin möjligen kan lyckas kräma ur laget en vinst till, två kan gå men då behöver vi enorm tur. Det lär dock ej räcka ändå.

Allt avgörs i kvalserien.

KÄMPA
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Fruktansvärt jobbig match idag. Inget självförtroende alls och allmänt uddlöst matchen igenom. Efter två perioder hade vi skjutit 21 skott på mål och 16(!) utanför. Inget studsar rätt. Man ser även att Sören har påverkats även fast haN fortfarande gör det bra. Var folk på Forsberg hela matchen skönt att Ahlén gick all in. Luleå imponerar ju inte heller precis. Hoppas vi klara oss från kval och får möta dessa fegisar i ett play in.

Var det någon som mötte fleury efter matchen, eller var det helt tomt?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:Fruktansvärt jobbig match idag. Inget självförtroende alls och allmänt uddlöst matchen igenom. Efter två perioder hade vi skjutit 21 skott på mål och 16(!) utanför. Inget studsar rätt. Man ser även att Sören har påverkats även fast haN fortfarande gör det bra. Var folk på Forsberg hela matchen skönt att Ahlén gick all in. Luleå imponerar ju inte heller precis. Hoppas vi klara oss från kval och får möta dessa fegisar i ett play in.

Sören åker skridskor men han skjuter när han borde passa och i de fall han passar så borde han istället ha hållit i pucken. I övrigt så är han näst intill osynlig i defensiven, jobbar inte alls i lagspelet mot våra backar och keeper och tar i princip NOLL fysiskt jobbiga situationer annat än när han har tror sig ha en chans på mål. Mårts kommer att ha fullt upp i Tre Kronor.

Missförstå mig rätt, Sörenssen är grymt skicklig men han spelar fan inte hockey i någon form av lagspel just nu. Jämför med Ahlén eller Hank eller till och med Saviano. En kille som Ryno i lyxfällan producerar mer för laget än vad Sören gör just nu just på grund av att han är kompromisslös i sitt lagspel. Sörenssen har ett hjärta som brinner men han tar på sig på tok för mycket av ansvaret på sina egna axlar och kör hela vägen in i kaklet med sina åkningar i någon form av kompensation för att det är han själv som brister istället för att gå hårt in i det fysiska spelet och dra till sig två-tre motståndare medan pucken hamnar hos tex Fleurey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Fruktansvärt jobbig match idag. Inget självförtroende alls och allmänt uddlöst matchen igenom. Efter två perioder hade vi skjutit 21 skott på mål och 16(!) utanför. Inget studsar rätt. Man ser även att Sören har påverkats även fast haN fortfarande gör det bra. Var folk på Forsberg hela matchen skönt att Ahlén gick all in. Luleå imponerar ju inte heller precis. Hoppas vi klara oss från kval och får möta dessa fegisar i ett play in.

Sören åker skridskor men han skjuter när han borde passa och i de fall han passar så borde han istället ha hållit i pucken. I övrigt så är han näst intill osynlig i defensiven, jobbar inte alls i lagspelet mot våra backar och keeper och tar i princip NOLL fysiskt jobbiga situationer annat än när han har tror sig ha en chans på mål. Mårts kommer att ha fullt upp i Tre Kronor.

Missförstå mig rätt, Sörenssen är grymt skicklig men han spelar fan inte hockey i någon form av lagspel just nu. Jämför med Ahlén eller Hank eller till och med Saviano. En kille som Ryno i lyxfällan producerar mer för laget än vad Sören gör just nu just på grund av att han är kompromisslös i sitt lagspel. Sörenssen har ett hjärta som brinner men han tar på sig på tok för mycket av ansvaret på sina egna axlar och kör hela vägen in i kaklet med sina åkningar i någon form av kompensation för att det är han själv som brister istället för att gå hårt in i det fysiska spelet och dra till sig två-tre motståndare medan pucken hamnar hos tex Fleurey.
Ja, Sörensen är verkligen dålig i jämförelse med Ahlén, Hank och Saviano.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Fan. Så förbannat jävla tokbesviken! Helt oacceptabelt! 0-3 hemma mot jävla piss-Lule. Och ikväll var det inte ens nåt avgå från läktaren...
Har så jävla ont i huvudet nu. Allt är bara apa. Och så ska man sitta på en buss till Karlstad lördag förmiddag med den här matchen på näthinnan. Blä.

Jag gjorde mitt bästa för att hålla uppe stämningen och hoppet. Men jag blev helt jävla slut och kroknade delvis efter 0-3.

Dagens risbastu till:

1. "Lag"-insatsen. Så jäkla kronuselt rakt igenom (nåja tyckte det var någorlunda drag i början).

2. Domarinsatsen var ytterst tveksam emellanåt.

3. Forsberg. Ständigt medlemsskap i risbastu-klubben.

Sen var det inte bra drag på läktaren heller även om vi var några som försökte.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Praetori skrev:

Fast finns ju flera situationer där Sörensen åker som ett djur tillbaka och lyckas ta tillbaka pucken från motståndarna. Tycker han gör ett bra jobb över hela banan bara.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lag-insatsen har blivit helt urusel sedan man plockade in den eviga förloraren MN, det är fakta.

Varför skulle han in till varje pris, där rök också den lilla fördel vi hade, hemmaspelet. Sedan så spelar dom honom i 3:e & 4;e linorna, vad det värt det DIF hockey?
Mash

Inlägg av Mash »

Känns helt ärligt som vi ligger i mittenskiktet i HA för tillfället. Att en kvalserie ska vara aktuell känns overkligt, speciellt när vi nyss kommit tillbaka. Helvete. Jag är nog inte ensam om hjärnspöken efter en kväll som denna, eller snarare en månad som denna. Att rädslan för kval finns är uppenbar. Inte enbart för laget men även för oss på läktaren. Rädslan att förlora är större än viljan att vinna. Mycket sitter psykiskt och helt ärligt så måste man släppa det som hänt, att kvalserien finns och spela match för match. Sikta på vinst och spela för vinst. En match i taget. Sluta tänk så jävla mycket och kör bara.

Det ser ut som att hela spelidén är sönderläst, med Sörensen i spetsen. Eller är det just spelidén som är problemet? Att den är så simpel så att laget gör det så svårt? Vad är egentligen skillnaden nu jämfört med de första 15 omgångarna? Mer än att vi har gjort småförändringar i truppen och att kurvan har lika mycket folk som hela Hovet har när sorkarna spelar. Detta är fan skamligt. Personligen tror jag mycket sitter mentalt just nu. Tror inte att en mentalcoach är en dålig idé.

Kämpa Djurgår'n!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Caveman skrev:Lag-insatsen har blivit helt urusel sedan man plockade in den eviga förloraren MN, det är fakta.

Varför skulle han in till varje pris, där rök också den lilla fördel vi hade, hemmaspelet. Sedan så spelar dom honom i 3:e & 4;e linorna, vad det värt det DIF hockey?
Fast det tror jag inte har ett skit att göra med vad som händer på isen just nu. Snarare vad som händer på läktaren. Laget är felbyggt från första början med nästan enbart allsvensk bredd och det sanna ansiktet börjar nu visa sig.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jim Morrison skrev:
Caveman skrev:Lag-insatsen har blivit helt urusel sedan man plockade in den eviga förloraren MN, det är fakta.

Fast det tror jag inte har ett skit att göra med vad som händer på isen just nu. Snarare vad som händer på läktaren. Laget är felbyggt från första början med nästan enbart allsvensk bredd och det sanna ansiktet börjar nu visa sig.
Ja inte fan bidrar det till något positivt. Det som händer på läkaren beror ju på att dom plockade in Mn, därav ett sämre stöd på hemmamatcherna. Inställningen, kämpandet, allt blev sämre efter Mn, det ser du väl själv,
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Caveman skrev:
Jim Morrison skrev:

Ja inte fan bidrar det till något positivt. Det som händer på läkaren beror ju på att dom plockade in Mn, därav ett sämre stöd på hemmamatcherna. Inställningen, kämpandet, allt blev sämre efter Mn, det ser du väl själv,
Jo, men jag tror den publika effekten på lagets spel är en smula överdriven. Som att vi skulle vara ansvariga till att spelet ser ut som det gör just nu.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

http://www.difhockey.se/artikel/5192/

Tycker tränarna sammanfattare hela dagens antiklimax bra. Oerhört svårt att vinna sådana här matcher så länge vi har hela formationer som inte vill gå in närmare än kuklängd på sin motståndare.

Samtidigt går viktiga moment, som är rena vansinnesblåsningar av sveriges särklassiga rekorddommare i grenen uselhet i kombination av att vägra avgå, inte vår väg.

Men som det ser ut i 3:e är fan inte OK på hemmaplan. Det gör mig irriterad.

Ahlen +
Resten -
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jo, men med en publik i ryggen under slutet av serien hade hjälpt till med inställningen, kämpandet, gjort DIF jobbiga att möta som dom vart tidigare, men nu så ville DIF hockey har det så här och jag undrar om det vart värt det?
Skriv svar