SHL: Djurgårdens IF - Luleå 29/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Luleå 29/1 2015

Inlägg av Lidingö DIF »

Vem är ansvarig för PP? *För just nu vill jag aldrig se honom igen....någonsin!

*Med reservation för att jag kanske lugnar ner mig senare....i Juli.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

När alla är friska:

Sören-Ljungh-Fällström
Savve-Davidsson-Samme
Bernhardt-Runken-Alvarez
Hank-Honken-Vejdemo
S. Skuggan

SHL: Djurgårdens IF - Luleå 29/1 2015

Inlägg av S. Skuggan »

Varför, släpper vi motståndare så fritt i slottet och framför mål? Har varit så de sista matcherna, liknande mål i dessa, varför?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Staten skrev:Hage? Vad fan var det där för nåt KG? Helvete vilken dum värvning. Nästan dummare än Nilson.
Att folk fortfarande inte har förstått.
Vi tar det igen:

HAGE. VAR. MENAT. FÖR. NÄSTA. SÄSONG. MEN. SPELAR. PÅ. GRUND. AV. SKADOR

Man tog in honom tidigare eftersom Almtunas ekonomi rasade ihop. Han kommer in under brinnande säsong helt oväntat och ni tror han ska dominera? När Hage spelar minst lika bra som Alvarez, Heinerö och Rundqvist så kanske man ska börja kritisera resterande spelare istället.
Senast redigerad av ciirree den 2015-01-29 20:37:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev:Det finns alltså lag i den här serien som är 'sämre' än oss?
Spelmässigt... just nu? Näh.
Såg Modo borta mot frölunda, det var en flykt och fart i spelet där som gjorde mig avundsjuk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

Challe hade plockat in Murray. Det är jag säker på! Bara det ger oss ett helt annat utgångsläge. Men vafan, Stoppels egna små gossebarn som han ammat sen han kom till klubben duger väl fullt ut på egen hand. Norell, Englund, Arnesson, Falk och Holm. Det här är ingen backuppsättning, det är en fjungrupp som leker kung, knekt och dam på skolgården. Det komiska är att man inte begriper hur viktig den här säsongen är. Vafan vi lyckades gå upp förra säsongen på ren och skär formtoppsröta, det kan vi göra igen nästa år i en nästintill stängd liga? Lika så jävla gott så man slipper se skiten, så känner jag just nu. Kräks på den här parodin. Hur tänkte man när man klev in i denna viktiga säsong utan en riktig sportchef? Kunde lika gärna satt vaktmästaren på den positionen för helvete.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Lidingö DIF skrev:Vem är ansvarig för PP? *För just nu vill jag aldrig se honom igen....någonsin!

Zabel är ansvarig för anfallet.

Ingen borde vara förvånad över att det är just där ingenting funkar.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Min åsikt kvarstår... Ifrågasätt tränarna!
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Vikas skrev:
Lidingö DIF skrev:Vem är ansvarig för PP? *För just nu vill jag aldrig se honom igen....någonsin!

Zabel är ansvarig för anfallet.

Ingen borde vara förvånad över att det är just där ingenting funkar.
Hmm!
Pepswe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pepswe »

captcash skrev:
Tobbis skrev:
Tibbe skrev:Vad har hänt med DIF? Ingenting som stämmer längre. Vad hände med laget som gjorde 11mål på två matcher?
Verkligheten hände... :|
Ja, det är ju bara att inse hur galet mkt medstuds vi hade i början av säsongen.. 40 skott i röven och vinner... nu är turen slut och vi får kämpa oss till varje liten poäng, och det går inte helt lysande!

Uppehållet är välkommet, kan vi starta efter det med en 3poängare direkt så kommer nog lite momentum, torskar vi första efter uppehållet så kommer holmgången fortsätta! :/

Antar att du menar KRÄFTgången!?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:Challe hade plockat in Murray. Det är jag säker på! Bara det ger oss ett helt annat utgångsläge. Men vafan, Stoppels egna små gossebarn som han ammat sen han kom till klubben duger väl fullt ut på egen hand. Norell, Englund, Arnesson, Falk och Holm. Det här är ingen backuppsättning, det är en fjungrupp som leker kung, knekt och dam på skolgården. Det komiska är att man inte begriper hur viktig den här säsongen är. Vafan vi lyckades gå upp förra säsongen på ren och skär formtoppsröta, det kan vi göra igen nästa år i en nästintill stängd liga? Lika så jävla gott så man slipper se skiten, så känner jag just nu. Kräks på den här parodin. Hur tänkte man när man klev in i denna viktiga säsong utan en riktig sportchef? Kunde lika gärna satt vaktmästaren på den positionen för helvete.
Alltså, oavsett vilken åsikt man har om Murray så tror jag inte han hade gjort skillnaden för den här truppen. Den är så extremt jävla snebyggd så jag finner inte ord.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-01-29 20:40:44, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev:Det finns alltså lag i den här serien som är 'sämre' än oss?
Japp.
Ärligt talat så förstår jag inte varför folk sitter och sliter håret av sig. Det är i grund och botten samma lag som vi hade i Allsvenskan och ett lag som på ren Djurgårdsvilja lyckades göra ett näst intill 100%igt kvalspel och halkade in på ett bananskal i SHL igen. Ingen var förberedd och vi har seglat vidare på att alla sett oss som underdogs och vårat allsvenska kaosbetonade spel och disciplinerade försvarsspel i början av säsongen.

Nu är dock situationen en annan men helhetsbilden är inte ett dugg förvånande och jag är mest nöjd över att vi inte är stryksist som Modo. Det är en jävla massa poäng kvar att spela om men jag är positiv till det enorma utgångsläge som vi skaffade oss i oktober eftersom det var GIVET att vi skulle åka på en riktig bläcka någon gång.

Det började redan i mitten av November och alla som gnäller på värvningarna mm kan ju klippa sig och titta på vårat facit INNAN vi ens började värva nytt folk, vi har inte spelat bra på nästan två månader (sett till matcher) men vi är bara uddlösa och i otakt, inte håglösa och nervösa i spelet så det kan ske en explosion i positiv riktning om vi bara får lite medflyt, kolla på lyxfällan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Vi har ju en onödigt bra backbesättning.

Kan vi ha SHLs sämsta?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vem var det som förövrigt hade chansen att trycka till Forsberg ordentligt bakom Armalis men som bara gav honom en lätt knuff? Världens läge ju.
Manijock

Inlägg av Manijock »

ciirree skrev:
Staten skrev:Hage? Vad fan var det där för nåt KG? Helvete vilken dum värvning. Nästan dummare än Nilson.
Att folk fortfarande inte har förstått.
Vi tar det igen:

HAGE. VAR. MENAT. FÖR. NÄSTA. SÄSONG. MEN. SPELAR. PÅ. GRUND. AV. SKADOR

Han kommer in under brinnande säsong helt oväntat och ni tror han ska dominera? När Hage spelar minst lika bra som Alvarez, Heinerö och Rundqvist så kanske man ska börja kritisera resterande spelare istället.
Rättfärdigar iof inte beslutet. Hage har ingen uppåtsida och kommer aldrig få det heller. Vi har nog med förutsägbara medelmåttor.
S. Skuggan skrev:Varför, släpper vi motståndare så fritt i slottet och framför mål? Har varit så de sista matcherna, liknande mål i dessa, varför?
Enkelt, svårt att spela försvarsspel när ingen av backarna har rutinen eller skallen för att veta vad de ska göra. Nyman kan skriva det i pannan på dem, det hjälper inte. Två förvirrade stackars själar på isen samtidigt bäddar för öppningar antingen kring stolparna eller framför mål. Vi har inte EN rejäl back. Det är vi garanterat ensamma om i denna serien.
Skriv svar