Alltså jag har svårt att bli bitter på Luleå. De spelar PRECIS som jag vill att DIF skall spela på bortaplan.
Nu är det upp till OSS att bjuda till. Inget jävla gnäll nu, ryt till och käka puck. Ställ också över Nordlund och Sav som inte kommer någon vart just nu.
Första perioden går helt klart till Luleå. De spelar sitt spel och varje spelare ser till att inte avvika en tum från det uppoffrande spelet.
Vi är inte direkt dåliga men tyvärr relativt uddlösa och klena i det fysiska spelet. Det enda vackra jag sett så här långt är Englunds offensivt riktigt kraftfulla tackling och ett par dragningar av Sören och Frenchie.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sköndal skrev:Tack för den, domarn. Skönt med något billigt åt rätt håll för en gångs skull.
Billigt? Den efterslängen var ju så solklar som det kan bli.
Klart det är en eftersläng men det är vardagsmat. Hade lackat om den var åt andra hållet men det kanske bara är jag.
Jävligt bra chans i början på andra nu.
Efterslängar i form av en putt eller en lättare crosscheck släpper domarna oftast men inte när det är av spearingkaraktär och definitivt inte mot mjukdelar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei skrev:Alltså jag har svårt att bli bitter på Luleå. De spelar PRECIS som jag vill att DIF skall spela på bortaplan.
Nu är det upp till OSS att bjuda till. Inget jävla gnäll nu, ryt till och käka puck. Ställ också över Nordlund och Sav som inte kommer någon vart just nu.
Agree.
Det var ännu tydligare för 3-4 år sedan då luleå hade sin peak, då spelade dom en hockey som ligger farligt nära det jag förknippar med ordet Järnkamin.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fällström saknas något oerhört. En av få spelare i det här laget som alltid tar sig mot målet. Det skapar ytor och osäkerhet hos motståndarnas backar. Ytor som framför allt Sörensen verkar sakna.
sköndal skrev:Tack för den, domarn. Skönt med något billigt åt rätt håll för en gångs skull.
Billigt? Den efterslängen var ju så solklar som det kan bli.
Klart det är en eftersläng men det är vardagsmat. Hade lackat om den var åt andra hållet men det kanske bara är jag.
Jävligt bra chans i början på andra nu.
Efterslängar i form av en putt eller en lättare crosscheck släpper domarna oftast men inte när det är av spearingkaraktär och definitivt inte mot mjukdelar.
Grejjen är ju också att den kommer så långt efteråt.. Domaren har inte mycket val..
Värvningar hit å dit, kanske dags och diskutera Säckens vara å inte vara. Missförstå mig inte, gubben har gjort mycket men nytt offensivt tänkande kanske vänder på skiten.
Praetori skrev:
Det är ju knappast en spearing, men som sagt, gärna utvisning för mig.
Vårt första pp såg ju faktiskt lovande ut spelmässigt så nog fan borde vi få in en balja på 90 sekunder i 5 mot 3 kan man tycka.