SHL: Djurgårdens IF - Luleå 29/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: SHL: Djurgårdens IF - Luleå 29/1 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#87 skrev:Marcus Nilson är så jävla dålig. Det måste vara den absolut sämta värvningen i modern tid.
Känns orättvist att bara nämna en spelare, hela laget har kramp.
Skulle vi uppträtt så här från september hade modo varit 30p före oss i tabellen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tibbe »

Nu kaaanske tom vi kommer lyckas hänga en balja...
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

Lee Harvey Oswald skrev:
#87 skrev:Marcus Nilson är så jävla dålig. Det måste vara den absolut sämta värvningen i modern tid.
Känns orättvist att bara nämna en spelare, hela laget har kramp.
Skulle vi uppträtt så här från september hade modo varit 30p före oss i tabellen
Han är ett nyförvärv, nyförvärv ska göra laget bättre!
hatred
Säsongskort: Ja

Inlägg av hatred »

Nä, vi är klara för kval och där kommer vi åka ur med dunder och brak, Fyfan vad det här laget suger
Get the fuck out of my way,
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Alltså jag har svårt att bli bitter på Luleå. De spelar PRECIS som jag vill att DIF skall spela på bortaplan.

Nu är det upp till OSS att bjuda till. Inget jävla gnäll nu, ryt till och käka puck. Ställ också över Nordlund och Sav som inte kommer någon vart just nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sköndal

Inlägg av sköndal »

Praetori skrev:
sköndal skrev:Tack för den, domarn. Skönt med något billigt åt rätt håll för en gångs skull.
Billigt? Den efterslängen var ju så solklar som det kan bli.
Klart det är en eftersläng men det är vardagsmat. Hade lackat om den var åt andra hållet men det kanske bara är jag.

Jävligt bra chans i början på andra nu.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Första perioden går helt klart till Luleå. De spelar sitt spel och varje spelare ser till att inte avvika en tum från det uppoffrande spelet.
Vi är inte direkt dåliga men tyvärr relativt uddlösa och klena i det fysiska spelet. Det enda vackra jag sett så här långt är Englunds offensivt riktigt kraftfulla tackling och ett par dragningar av Sören och Frenchie.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

sköndal skrev:
Praetori skrev:
sköndal skrev:Tack för den, domarn. Skönt med något billigt åt rätt håll för en gångs skull.
Klart det är en eftersläng men det är vardagsmat. Hade lackat om den var åt andra hållet men det kanske bara är jag.

Efterslängar i form av en putt eller en lättare crosscheck släpper domarna oftast men inte när det är av spearingkaraktär och definitivt inte mot mjukdelar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:Alltså jag har svårt att bli bitter på Luleå. De spelar PRECIS som jag vill att DIF skall spela på bortaplan.

Nu är det upp till OSS att bjuda till. Inget jävla gnäll nu, ryt till och käka puck. Ställ också över Nordlund och Sav som inte kommer någon vart just nu.
Agree.
Det var ännu tydligare för 3-4 år sedan då luleå hade sin peak, då spelade dom en hockey som ligger farligt nära det jag förknippar med ordet Järnkamin.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Fällström saknas något oerhört. En av få spelare i det här laget som alltid tar sig mot målet. Det skapar ytor och osäkerhet hos motståndarnas backar. Ytor som framför allt Sörensen verkar sakna.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Praetori skrev:
sköndal skrev:
Praetori skrev:

Efterslängar i form av en putt eller en lättare crosscheck släpper domarna oftast men inte när det är av spearingkaraktär och definitivt inte mot mjukdelar.
Grejjen är ju också att den kommer så långt efteråt.. Domaren har inte mycket val..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Saknar Ölvestad mer och mer. Han kunde tända ett lag när det såg som sämst ut!

Tyvärr har både hank och ahlen slutat och spela fysiskt. Ser gärna att man går ner på 3 linor och låter "brunkarkedjan" vila.

Sen måste vi få bort Jocke från Sören-Fleury linan. Måste vara en mardröm att ha en sådan center i sin kedja.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vi har ju iaf 9-0 i skott.......utanför mål alltså.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Värvningar hit å dit, kanske dags och diskutera Säckens vara å inte vara. Missförstå mig inte, gubben har gjort mycket men nytt offensivt tänkande kanske vänder på skiten.
sköndal

Inlägg av sköndal »

Praetori skrev: Efterslängar i form av en putt eller en lättare crosscheck släpper domarna oftast men inte när det är av spearingkaraktär och definitivt inte mot mjukdelar.
Det är ju knappast en spearing, men som sagt, gärna utvisning för mig.

Vårt första pp såg ju faktiskt lovande ut spelmässigt så nog fan borde vi få in en balja på 90 sekunder i 5 mot 3 kan man tycka.
Skriv svar