DIF i Media
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
Kortsiktigt så skulle väl inte ett KHL lag påverka något. Men på lång sikt skulle det vara förödande för Djurgården med tanke på "nystockholmare" som inte valt lag kan börja hålla på det istället.
Avskaffa tre mot tre.
-
Alltså vad har garpen rökt egentligen? Vissa saker stämmer ju inte ens, som den överdriva ökningen av publiken till exempel.
Och där diskvalificerade Garpen sig själv för ett framtida uppdrag inom DIF - han har tyvärr blivit lika mediakåt som en viss Wikegård och jag antar att det är en negativ bieffekt av att umgås för mycket med okunnigt folk som Ros, Wenneholm etc.
Edit: Och om om hans bisarra förslag blir verklighet så har jag i varje fall sett min sista hockeymatch live.Donkels skrev:Och där diskvalificerade Garpen sig själv för ett framtida uppdrag inom DIF - han har tyvärr blivit lika mediakåt som en viss Wikegård och jag antar att det är en negativ bieffekt av att umgås för mycket med okunnigt folk som Ros, Wenneholm etc.
-
Det bästa hade ju varit om DIFs publiksnitt ökar som ren protest mo Sthlm Capitals.Donkels skrev:Edit: Och om om hans bisarra förslag blir verklighet så har jag i varje fall sett min sista hockeymatch live.Donkels skrev:Och där diskvalificerade Garpen sig själv för ett framtida uppdrag inom DIF - han har tyvärr blivit lika mediakåt som en viss Wikegård och jag antar att det är en negativ bieffekt av att umgås för mycket med okunnigt folk som Ros, Wenneholm etc.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF i Media
Hur många Stockholmare brydde sig om Hockey-VM Garpen? Tror du verkligen att ett "Stockholm Capitals" skulle engagera fler? Det är bara genom att ge de etablerade varumärkena Djurgården, gnaget, ssk och bajen goda förutsättningar det går att höja ishockeyn i Stockholm. Vi har arenorna, men vi har gett bort driften till AEG. Jag återkommer till min åsikt om lösning. Låt ett arenabolag som ägs av DIF och bajen tillsammans driva Globenområdet. Gör allt för att behålla AEGs artistkatalog. Men pumpa in överskottet i Stockholmsidrotten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
För att ett lag som Stockholm Capitals skulle locka fölket så är det ju inte spelare som Staffan Kronwall, Möller och Nicky D. Skulle behöva vara spelare av högsta NHL-klass för att fylla globen varje vecka.
- minalman
39% av 9 000 läsare har röstat "Ja" på Garpens idé. Man blir mörkrädd.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Helt rätt!mb81 skrev:För att ett lag som Stockholm Capitals skulle locka fölket så är det ju inte spelare som Staffan Kronwall, Möller och Nicky D. Skulle behöva vara spelare av högsta NHL-klass för att fylla globen varje vecka.
Garpen åk till Hartwall Arena och va tyst!
Om Dif hockey skulle läggas ner och ett KHL-lag bli verklighet i stället så skulle jag nog vara så illa tvungen att följa det laget istället. Det skulle naturligtvis vara en stor sorg och skulle kännas mycket märkligt. Men att jag skulle sluta gå på hockey, nix!
Bättre vore att aik konkar och att vi på sikt tar över alla hockeyfans i området.
Bättre vore att aik konkar och att vi på sikt tar över alla hockeyfans i området.
Det är väl många Gnagare som klickat "Ja" plus den sedvanliga bondepöbelnminalman skrev:39% av 9 000 läsare har röstat "Ja" på Garpens idé. Man blir mörkrädd.
Om inte laget på is eller gräs har Djurgårdskölden i emblemet så är det rökt för min delmforce skrev:Om Dif hockey skulle läggas ner och ett KHL-lag bli verklighet i stället så skulle jag nog vara så illa tvungen att följa det laget istället. Det skulle naturligtvis vara en stor sorg och skulle kännas mycket märkligt. Men att jag skulle sluta gå på hockey, nix!
Har svårt att se detta hända. Det skulle vara en extrem prestigeförlust för den enskilde att hålla på det här laget. DIF, bajen och gnaget är otroligt rotade i Sthlm.Mattias_87 skrev:Kortsiktigt så skulle väl inte ett KHL lag påverka något. Men på lång sikt skulle det vara förödande för Djurgården med tanke på "nystockholmare" som inte valt lag kan börja hålla på det istället.
Uppenbart att det skulle vara en säkerhetsrisk och hot mot Djurgårn hockey att ta in Garpenlöv i framtiden i någon position, varför man nu skulle gör det.
- -daniel-
Nä Garpen har ju verkligen gjort bort sig i den här frågan...
SirDIFAlot, som ju alltid är så snabb att annars länka saker Garpenlöv skriver har varit tyst som en mus. Gråter du?
SirDIFAlot, som ju alltid är så snabb att annars länka saker Garpenlöv skriver har varit tyst som en mus. Gråter du?