SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av bastis7 »

Örebroarn skrev:
bastis7 skrev:
ciirree skrev:
bastis7 skrev:
ciirree skrev:Fan, hade vi inte signat Mackan och samtidigt haft Sillen och Guter så hade det definitivt blivit vinst ikväll och SM-Guld. Satan va synd!
Nån som sagt det?
Inte rätt ut och jag överdrev något men det trodde jag var givet. Så fort vi spelar dåligt så skyller vissa på MN och folk gråter floder över Cehlin. Guter va inte mycket bättre än Fleury idag exempelvis.

Hela laget har spelat dåligt sista tiden.
Det var som många förutspådde i höstas - det här laget håller inte en hel säsong, speciellt inte när man inte hittade en "avlastare" för Jocke E.
Vi behöver ingen avlastare för Jocke, vi behöver en ersättare. Och Nilson värvningen skapade splittringar vilket alla måste ha fattat att det skulle göra. Och han är ju inte särskilt bra på isen heller!
Tycker att folk är lite hårda mot MN. Inte hans fel att säcken inte förstår hur man använder Nilson bäst. I NHL användes han defensivt och spelade mycket pk. Hade han haft samma roll i DIF idag dvs som ersättare för Ahlen hade den kedjan lyft sig ett par snäpp. Utan en riktig playmaker är MN ingen poängspelare.

Då måste ju KGs och Säckens kommunikation vara helt åt helvete! Säcken kanske inte ens ville ha in honom, KG verkar ju typ förälskad i Nilson och tog in honom bara för att han ringde.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

SirDIFalot skrev:Usch, nu börjar man bli orolig.

Sörensen är den enda som utger något offensivt hot fortfarande, även om han får det allt svårare med en tröttare och tröttare Jocke bredvid sig. Samuelsson var bra men hämmades ju totalt av att spela med Heinerö som fortfarande inte bevisat ett knyst för att överhuvudtaget vara på den här nivån. Ljungh var värdelös. Nilson bidrar inte med någonting alls. Har svårt att se vad Hage bidrar med kortsiktigt som inte Cehlin skulle göra. Med tanke på att han börjar gör ett par byten per match.

Ge mig Guter och Cehlin alla dagar i veckan före Nilson och Hage. Nä fyfan vad illa det känns inför slutstriden.
Tror du att de skulle leverera bättre än Nilson och Hage i säckens destruktiva spelsystem?
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

diftobbe89 skrev:
Eriksson skrev:Äsch, orka.

Först tänkte jag skriva nåt syrligt och spy galla över ett par spelare. Men då jag passerade spegeln så insåg jag att jag inte är 14 år, i alla fall till utseendet ;) Så jag skippar det.

I stället så säger jag så här, Om resten av laget visade lite av det djävlar anamma som Sörensen gör, först upp och först ner. Snor pucken i båda lägena. Då skulle matcherna se annorlunda ut.

Trist, men kvalserien är nog ett faktum.
Fast Brynäs är ju också ett riktigt risigt pisslag, vinner vi te.x på Torsdag vilket jag tror vi gör, medans Brynäs tar 0p i Linköping, så är det 10p till kval, det tar man inte igen bara sådär.

Jag har ända från start dessutom tippat Brynäs och Modo i kvalserien så jag ska fanimej ha rätt i detta :wink:
Har du rätt i det så skall jag fanimej skicka en platta bärs till dig. Så det så :D
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Förlorar vi på torsdag är jag relativt säker på att det blir kvalspel. Orkar inte en gång till, snälla.
Avskaffa tre mot tre.
Staten

Inlägg av Staten »

Luleå hemma ska vi bara vinna. Det är på liv eller död nu. Kämpa.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Eriksson skrev:
diftobbe89 skrev:
Eriksson skrev:Äsch, orka.

Först tänkte jag skriva nåt syrligt och spy galla över ett par spelare. Men då jag passerade spegeln så insåg jag att jag inte är 14 år, i alla fall till utseendet ;) Så jag skippar det.

I stället så säger jag så här, Om resten av laget visade lite av det djävlar anamma som Sörensen gör, först upp och först ner. Snor pucken i båda lägena. Då skulle matcherna se annorlunda ut.

Trist, men kvalserien är nog ett faktum.
Fast Brynäs är ju också ett riktigt risigt pisslag, vinner vi te.x på Torsdag vilket jag tror vi gör, medans Brynäs tar 0p i Linköping, så är det 10p till kval, det tar man inte igen bara sådär.

Jag har ända från start dessutom tippat Brynäs och Modo i kvalserien så jag ska fanimej ha rätt i detta :wink:

Har du rätt i det så skall jag fanimej skicka en platta bärs till dig. Så det så :D
n

Vi ska vinna som sagt! Det verkar vi inte kunna göra bara sådär heller!
Violator77

Inlägg av Violator77 »

Vi borde ha ersatt Fernholm. Vi gjorde samma misstag med Nils Andersson första året i allsvenskan.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Nja tror snarare dålig fingertoppskänsla av säcken. Han saknar ju det bevisligen den här säsongen eftersom han fortsätter spela en koma-liknande Jocke och Ahlen som tyvärr inte platsar på den här nivån.
Tycker att folk är lite hårda mot MN. Inte hans fel att säcken inte förstår hur man använder Nilson bäst. I NHL användes han defensivt och spelade mycket pk. Hade han haft samma roll i DIF idag dvs som ersättare för Ahlen hade den kedjan lyft sig ett par snäpp. Utan en riktig playmaker är MN ingen poängspelare.[/quote]

Då måste ju KGs och Säckens kommunikation vara helt åt helvete! Säcken kanske inte ens ville ha in honom, KG verkar ju typ förälskad i Nilson och tog in honom bara för att han ringde.[/quote]
Senast redigerad av Örebroarn den 2015-01-27 21:45:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman

SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av minalman »

20002001 skrev:
Men lyssna nu, du, jag, och troligtvis de flesta av oss härinne lever, andas, drömmer, sörjer Djurgårdens IF. Vi fans är föreningen, spelare sticker, spelare kommer och går, ledningen kommer och går, spelare stämmer DIF, kommer tillbaka, är påväg att spela ner oss i skiten igen, spelare får betalt för att prestera medans vi fans gör det vi gör för att vi älskar en förening och brinner för den. När ett lag är påväg att spela ner oss, trots ett stöd som saknar motstycke i Sverige under stora delar av året, så kan det knappast vara så jävla konstigt att man supporter blir jävligt ledsen och förstörd när en av de saker man älskar och bryr sig om mest i livet är påväg ner i skiten igen. Tro mig, spelarna förtjänar kärlek, de förtjänar ett stöd, men mentalt så är det svårt när ALLT går emot en; värvningar, sportslig ledning, spelet, tabellplacering, ALLT. Man måste få kritisera, och sucka och tycka att det är sämst, man är inte mindre Djurgårdare för det, och jag är otroligt jävla trött på det snacket om att de som använder läktaren som ett forum för sina åsikter är mindre Djurgårdare än ni som är "Alltid oavsett" i alla sätt, som aldrig kritserar. Folk tar emot motgångar på olika sätt, acceptera det, och lyssna. Tillsammans ska vi klara skiten, så det gäller att du, hon, han, bänkgrannen, jag, accepterar att folk kommer reagera på olika sätt. Men man måste få kritisera, precis som på samma sätt som man måste få hylla när det är bra.

Det var mina fem cent.
Uttrycket "alltid oavsett" är överanvänt så istället säger jag bara:
Slut upp på Torsdag, för Djurgårn. Acceptera varandra, och stötta varandra, för vi känner likadant i detta tunga tillfälle.
Tack för att du uttrycker dig så bra! Jag vill inte hindra någon yttrandefrihet på läktaren. Jag vädjar till att folk ska inse själva när man ska använda sin yttrandefrihet på ett klokt sätt.
Senast redigerad av minalman den 2015-01-27 21:58:06, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Violator77 skrev:Vi borde ha ersatt Fernholm. Vi gjorde samma misstag med Nils Andersson första året i allsvenskan.
Håller med. Vi saknar en rejäl back.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lee Harvey Oswald skrev:
Känns snudd på som en befrielse att jag missar denna match

lif-DIF 4-1

DIF är så genant förutsägbara, måste väl vara spelstopp på oss sedan ett tag?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Suck.. Var kommer detta att sluta med? SM-Guld eller nytt HA-kontrakt?
Bild
Användarvisningsbild
antti-pekka

Inlägg av antti-pekka »

ciirree skrev:
bastis7 skrev:
ciirree skrev:Fan, hade vi inte signat Mackan och samtidigt haft Sillen och Guter så hade det definitivt blivit vinst ikväll och SM-Guld. Satan va synd!
Nån som sagt det?
Inte rätt ut och jag överdrev något men det trodde jag var givet. Så fort vi spelar dåligt så skyller vissa på MN och folk gråter floder över Cehlin. Guter va inte mycket bättre än Fleury idag exempelvis.

Hela laget har spelat dåligt sista tiden.
Det var som många förutspådde i höstas - det här laget håller inte en hel säsong, speciellt inte när man inte hittade en "avlastare" för Jocke E.
Guter, som inte är min favorit, är dock några hundra tusen billigare i månaden.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Nu skyller jag inte förlusten på Tellan, men hade ändå väntat mig lite mer av honom denna säsong. Han gör inga omöjliga räddningar som en bra målvakt ska göra ibland.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Mattias_87 skrev:Nu skyller jag inte förlusten på Tellan, men hade ändå väntat mig lite mer av honom denna säsong. Han gör inga omöjliga räddningar som en bra målvakt ska göra ibland.

Han är lite fladdrig! Men som sagt går ju inte skylla på honom!
Skriv svar