Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
karl-jarl
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av karl-jarl »

Eftersom det är backar vi vill ha så varför inte Jesper Damgaard???
Stabil i Modo vad jag har sett iaf, står på eliteprospects att han möjligen är på väg från Tyskland......

http://eliteprospects.com/
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Boråsaren skrev:Ingenstans, för det är jag som längtar efter honom i DIF-tröjan :P
Haha! my bad, läste fel SORRY.!:S
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

jensa öhling skrev:Sumpar man Klasen är man så jävla klantiga att det inte finns.

Det är precis killar som Klasen vi MÅSTE plocka. Unga, talangfulla stockholmare. Skulle göra ont att se killen i Södertälje.

Det var för övrigt ren skit för Djurgårdens del att Södertälje gick upp. Nu kommer vi få hård konkurrens även om yngre killar bakom de mer etablerade. Förut var vi det enda alternativet för elitseriehockey i regionen.

Håller med dig, känns som att styrelsen fortfarande tror att DIF är en attraktiv klubb och spela i. Sen räcker det för Södertälje att erbjuda en krona mer i månaden så kan vi inte hänga med längre..
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Fan här har man väntat på att Klasen bara skulle bli presenterad som ett nyförvärv (speciellt efter att någon snackat med Klasens pappa och sagt att det skulle vara klart och påskrivet) och så hör man att det kanske inte blir så. Det känns surt nu även om det inte är klart än. Innan Fernholm kom sa många att han var för stor och att han med dagens regler endast är ett rundningsmärke, och nu säger man samma sak om Frylén. Jag har sett honom i några matcher, och ok han är inte den bästa back jag sett, men efter att ha sett Fredrik Ericsson och Ryman spela kan allt bli bättre
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Det kan väl knappast vara jag som vill ha en status om läget i laget.. Starta en ny tråd med frågan om det? Någon? ;)
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Vad fan är detta? Var inte Klasen klar för DIF enligt flera personer här inne? Kanske var det han som var granne med Ragnarsson som sa det....
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Damgaard tror jag skulle vara ett bra back förvärv stabil iallafall, senn var det jju snack om att finnar skulle komma man kanske kunnde knyta till sig någon back därifrån?? eller??
Jokela är en bra back som har ett bra skott bland annat när jag såg han spela i tv!!
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Klasén till SSK låter märkligt. Mina källor brukar ha rätt när det gäller nya spelare, men men detta kanske är undantaget som bekräftar regeln.

En sak är säker satsas det på Frylén, med ett av seriens sämsta plus minus, istället för på klasén hoppas jag att fler med mig kommer ställa sig upp och kräva styrelsen omedelbara avgång. Frylnén +30 bast, stor, tung och långsam mot en snabb, kvick, ung lovande spelare. Borde inte vara något snack i min bok. Dessutom kommer killen från stan. Missar man honom är det så ofantligt kasst av styrelsen att de borde avgå självmant. Att bara titta på Frylén borde räcka för att tvingas avgå om ni frågar mig.
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

Remy Lebeau skrev:Vad fan är detta? Var inte Klasen klar för DIF enligt flera personer här inne? Kanske var det han som var granne med Ragnarsson som sa det....
Det var väl t om några som sa att hans farsa bekräftat att Klasén redan skrivit på för två år? Lite konstigt då om det inte skulle vara klart
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Frasse, var är du?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Oulf
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oulf »

Vi får hoppas att Styrelsen har ett par nyförvärv på gång. Folk får lugna ner sig lite så länge. Det är i september som vi ska spika truppen. Inte nu. Sen så skiter jag i om DIF värvar spelare som alla på forumet spyr på. Jag tänker stötta laget lika mycket ändå!!!
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
djjjj

Inlägg av djjjj »

Oulf skrev:Vi får hoppas att Styrelsen har ett par nyförvärv på gång. Folk får lugna ner sig lite så länge. Det är i september som vi ska spika truppen. Inte nu. Sen så skiter jag i om DIF värvar spelare som alla på forumet spyr på. Jag tänker stötta laget lika mycket ändå!!!
Så jävla sant sagt ...djurgårn tills jag dör, jag är djurgårn tills jag dör, jag vet jag är säker jag är djurgårn tills jag dör...
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

http://svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=155964

Jahopp!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 55,00.html

Det där kan ha vart det bästa som har hänt oss under april månad.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Sidney Crosby skrev:http://svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=155964

Jahopp!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 55,00.html

Det där kan ha vart det bästa som har hänt oss under april månad.

Ironi?:)
Skriv svar