Den där försäljningssiffran ska du nog inte dra för stora växlar av även om jag inte heller tror att bortfallet blir superstort. En hel del av de som stannar hemma lär ju vara säsongare och en eventuell dipp i stämning lär drabba publiksiffrorna successivt där effekten kanske först blir synlig om 4-5 matcher.lozoogin skrev:Snorungarna med högt tonläge på supportermötet hotade ju med att det skulle bli storbojkott och stort publikbortfall fr.o.m nu. Ändå står det på hemsidan 7750 sålda hittills mot Saik. Fan det är nog dags be styrelsen om ursäkt för det stöddiga tonläget!
Marcus Nilson klar för Djurgården
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
Han har ju en poäng. Varför det hårda tonläget mot styrelsen där man hånskrattar åt Kaarel när han säger "Vi räknar med att det försvinner några och tillkommer några". "HAHA! Tror du på det själv eller?" "Kan ni publicera en kalkyl på hemsidan?" Det handlade ju om det korta perspektivet.
Sen förstår jag inte varför Pang i början sa "Om vi bortser från det sportsliga, titta på alla oss som är här idag. Vad tycker ni om det?" Som om ALLA är där med samma agenda som UCS och de andra avgå styrelsen-supportrarna. DIF hade ju ett jättebra svar på det. "Bra att så många är här, det visar hur många som har stort hjärta..." ...eller något i den stilen. Pang försökte göra en poäng av att alla som hade kommit dit hade samma agenda som honom själv. Det visade sig ju helt fel när det varje gång var någon "annan" som ställde sig upp och välkomnade Mackan och fick rungande applåder.
Varför har UCS eller andra supportrar aldrig någon skyldighet att gå till styrelsen och be om ursäkt när man har fel - på samma sätt som man kräver ursäkter från styrelsen när de gör fel? (Vilket hänt många gånger).
Sen förstår jag inte varför Pang i början sa "Om vi bortser från det sportsliga, titta på alla oss som är här idag. Vad tycker ni om det?" Som om ALLA är där med samma agenda som UCS och de andra avgå styrelsen-supportrarna. DIF hade ju ett jättebra svar på det. "Bra att så många är här, det visar hur många som har stort hjärta..." ...eller något i den stilen. Pang försökte göra en poäng av att alla som hade kommit dit hade samma agenda som honom själv. Det visade sig ju helt fel när det varje gång var någon "annan" som ställde sig upp och välkomnade Mackan och fick rungande applåder.
Varför har UCS eller andra supportrar aldrig någon skyldighet att gå till styrelsen och be om ursäkt när man har fel - på samma sätt som man kräver ursäkter från styrelsen när de gör fel? (Vilket hänt många gånger).
Svaret på den frågan heter "entitlement society" på engelska. Detta är idag högsta mode bland dagens ungdom.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Nu tycker jag vi sjunger "we shall overcome"
https://m.youtube.com/watch?list=RDmQak ... s=OAI%253D
https://m.youtube.com/watch?list=RDmQak ... s=OAI%253D
Var inte så sur nu! Mackan är här nu och käkar puck för att det skall gå bra för oss. Det om något är väl värt att se på Hovet. Uttrycket ovan var tänkt som lite skojigt men också delvis tänkvärt. Det kanske inte var skoj och det kanske inte är tänkvärt ett dugg. Oavsett vad du tycker om det så är det klart du ska heja/hata på plats imorgon.Pogue Mahone skrev:Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas du och de som samtycker med dig dyker upp igen när saker känns bättre. Att vi just nu inte tappar folk är visserligen bra, för ekonomin. Men på sikt, troligen redan under nästa säsong, så kommer det att märkas att det riktiga trycket i klacken försvunnit på allt fler håll hos gemene man. Publiksnittet kommer sjunka.Pogue Mahone skrev:Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
Jag tycker det känns pinsamt att bortaklacken imorgon kommer att få ett i Djurgårdsögon alldeles för stort utrymme.
Som sagt, saknar stämningen och hoppas på en förenad och överlägsen klack inom snar framtid.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nånting får dom väl.......Nämligen kraftigt subventionerade säsongskort.Pogue Mahone skrev:Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
- SirDIFalot
Vad menar du?lozoogin skrev:Nånting får dom väl.......Nämligen kraftigt subventionerade säsongskort.Pogue Mahone skrev:Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
Expert.
På med offerkoftan! Det är jävligt synd om dig...Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
Jag respekterar det du har gjort med tifo och allt sånt, men kom igen.. man up!
Känner du och dina vänner sig felbehandlade så gör något åt saken. Boka in ett möte med någon som kan representera DIF och försök lösa det. Är det agg mot en viss person i ledningen så borde du se större än så. Vad säger emot att ni inte kan utveckla en bättre relation med DIF:s ledning? Boka in ett möte, ta med några viktiga punkter som ni vill trycka på och försök komma överens. Det är viktigt att ni struntar i det förflutna och istället försöker tänka nystart. Det kanske även är viktigt att påpeka för DIF innan mötet att ni vill ha en nystart.
Om ni vill ha en större roll så måste ni vara öppna. Det funkar liksom inte att gå runt och skrika att man blir felbehandlad och blablabla. Det är barnfasoner. Vill ni påverka den dagliga verksamheten så måste ni sätta på er "the big boy pants" annars blir ni aldrig trovärdiga.
Är känslan fortfarande densamma efter mötet så försök få bort de i ledningen som ni har svikande förtroende för, men gör det efter säsongen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Jo jag uppfattar det som du stödjer grupperingen som gapar "avgå styrelsen" på våra matcher. Du skriver de gör så jäääävla mycket jobb med tifo o.d utan att få något tillbaka. Jag tycker oxå de gör ett jäääävla bra jobb med tifo o.d men att de inte skulle få nåt tillbaka från DIF hockey är fel! DIF hockeys sätt att tacka klacken är att subventionera säsongskorten kraftigt ner till 995 kr (tror jag det kostar) Där många andra betalar upp till 8000 kr för sitt säsongskort. Jag uppskattar klackens tifogrejor, det är bra men jag tar definitivt avstånd från "avgå styrelsen"-gapet.SirDIFalot skrev:Vad menar du?lozoogin skrev:Nånting får dom väl.......Nämligen kraftigt subventionerade säsongskort.Pogue Mahone skrev:Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
- SirDIFalot
Men dom får väl inte mer subventionerade biljetter än andra klackmänniskor?lozoogin skrev:Jo jag uppfattar det som du stödjer grupperingen som gapar "avgå styrelsen" på våra matcher. Du skriver de gör så jäääävla mycket jobb med tifo o.d utan att få något tillbaka. Jag tycker oxå de gör ett jäääävla bra jobb med tifo o.d men att de inte skulle få nåt tillbaka från DIF hockey är fel! DIF hockeys sätt att tacka klacken är att subventionera säsongskorten kraftigt ner till 995 kr (tror jag det kostar) Där många andra betalar upp till 8000 kr för sitt säsongskort. Jag uppskattar klackens tifogrejor, det är bra men jag tar definitivt avstånd från "avgå styrelsen"-gapet.SirDIFalot skrev:Vad menar du?lozoogin skrev:Nånting får dom väl.......Nämligen kraftigt subventionerade säsongskort.Pogue Mahone skrev:Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
Expert.
995?! Jag betalade ungefär 2500! Och då hade jag säsongskort förra säsongen.lozoogin skrev:Jo jag uppfattar det som du stödjer grupperingen som gapar "avgå styrelsen" på våra matcher. Du skriver de gör så jäääävla mycket jobb med tifo o.d utan att få något tillbaka. Jag tycker oxå de gör ett jäääävla bra jobb med tifo o.d men att de inte skulle få nåt tillbaka från DIF hockey är fel! DIF hockeys sätt att tacka klacken är att subventionera säsongskorten kraftigt ner till 995 kr (tror jag det kostar) Där många andra betalar upp till 8000 kr för sitt säsongskort. Jag uppskattar klackens tifogrejor, det är bra men jag tar definitivt avstånd från "avgå styrelsen"-gapet.SirDIFalot skrev:Vad menar du?lozoogin skrev:Nånting får dom väl.......Nämligen kraftigt subventionerade säsongskort.Pogue Mahone skrev:Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
Saken är att fågelholkarna också får subventionerade säsongsbiljetter, så din logik håller inte.
Fast det är väl oftast nedsatt pris till ett visst datum?Axel_K skrev:995?! Jag betalade ungefär 2500! Och då hade jag säsongskort förra säsongen.lozoogin skrev:Jo jag uppfattar det som du stödjer grupperingen som gapar "avgå styrelsen" på våra matcher. Du skriver de gör så jäääävla mycket jobb med tifo o.d utan att få något tillbaka. Jag tycker oxå de gör ett jäääävla bra jobb med tifo o.d men att de inte skulle få nåt tillbaka från DIF hockey är fel! DIF hockeys sätt att tacka klacken är att subventionera säsongskorten kraftigt ner till 995 kr (tror jag det kostar) Där många andra betalar upp till 8000 kr för sitt säsongskort. Jag uppskattar klackens tifogrejor, det är bra men jag tar definitivt avstånd från "avgå styrelsen"-gapet.SirDIFalot skrev:Vad menar du?lozoogin skrev:Nånting får dom väl.......Nämligen kraftigt subventionerade säsongskort.Pogue Mahone skrev:Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
Saken är att fågelholkarna också får subventionerade säsongsbiljetter, så din logik håller inte.
Sen gillar jag inte denna diskussion alls. För jag tycker inte man ska blanda in kostnad på säsongskort i någon form av diskussion kring engagemang. Jag betalar gladeligen mina 8k för min plats och är otroligt glad över alla som står i klacken. Vi visar engagemang på olika sätt. Jag har varit delaktig i ett par initiativ som på det ena eller andra sättet hjälpt Djurgården. Jag stod i klacken i slutet av 90 talet över de två gulden, men skulle inte orka det i dagsläget. Men att jag skulle bidra mer till Djurgården bara för att jag betalar mer för mitt säsongskort håller jag inte med om. Klacken behövs, det är den allena som särskiljer oss från alla plastgäng där ute, så lägg fokus på att reparera detta och återfå den glans vi hade så sent som i kvalserien.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jag förnyade mitt i maj har jag för mig! I vilket fall som helst så betalar jag 3500 om det bidrar till färre fågelholkar och mer pengar till DIF.
Var mer om hur mycket han överdrev med priset jag reagerade på!
Tycker vi haft det helt OK på läktaren fram till Nilsonvärvningen! Tyvärr splittrade den värvningen klacken totalt.
Var mer om hur mycket han överdrev med priset jag reagerade på!
Tycker vi haft det helt OK på läktaren fram till Nilsonvärvningen! Tyvärr splittrade den värvningen klacken totalt.