Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Ser gärna att man bryter med Alvarez eller Heinerö och ger Cehlin chansen.
Sett till fart och teknik är han bättre än båda 2. Fysiken är sämre än Alvarez men bättre än Heinerö.

Ja tack till Cehlin.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Hem med sillen nu!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Känner mig inte helt övertygad om Cehlins storhet, men samtidigt så kan man väl skeppa iväg en spelare som Alvarez som ju inte lyckats med ett skvatt och knappast är ett framtidsnamn och ersätta honom rakt av med Sillen? Robins kontrakt borde något lag i HA garanterat kunna tänka sig att ta, varför inte gå tillbaka till Malmö som varit på jakt efter forwards? Fungerar det med Cehlin så vore det grymt, gör det inte det så har vi inte förlorat så jävla mycket...
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:Känner mig inte helt övertygad om Cehlins storhet, men samtidigt så kan man väl skeppa iväg en spelare som Alvarez som ju inte lyckats med ett skvatt och knappast är ett framtidsnamn och ersätta honom rakt av med Sillen? Robins kontrakt borde något lag i HA garanterat kunna tänka sig att ta, varför inte gå tillbaka till Malmö som varit på jakt efter forwards? Fungerar det med Cehlin så vore det grymt, gör det inte det så har vi inte förlorat så jävla mycket...
Alvarez är skadad väl? Då är det väl inte så lätt att skeppa honom. Men tror vi försöker bryta med honom i sommar. Då kan Cehlin bli aktuell.
Nu tycker jag ändå det är rätt tajt att få in en till forward. Kolla uppställningen senaste matchen tex. Vet inte var jag ska stoppa in Sillen för att laget skulle bli bättre.
AlexanderDIF

Inlägg av AlexanderDIF »

Hur stor är risken att Arnesson spelar i NA nästa säsong? Vill han över redan nästa säsong och vänja/lära/utveckla sig på liten rink?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
1891
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

AlexanderDIF skrev:Hur stor är risken att Arnesson spelar i NA nästa säsong? Vill han över redan nästa säsong och vänja/lära/utveckla sig på liten rink?

Ganska stor. Han är ju bara utlånad hit i år.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Jim Morrison skrev:
AlexanderDIF skrev:Hur stor är risken att Arnesson spelar i NA nästa säsong? Vill han över redan nästa säsong och vänja/lära/utveckla sig på liten rink?

Ganska stor. Han är ju bara utlånad hit i år.
Yes, Arnesson kommer garanterat spela på liten rink nästa säsong. Fredrik Claesson gör sitt tredje år i AHL nu, skulle vara kul att få hem honom till nästa år. Har hört att han har gjort det bra så lär väl få chansen på NHL spel snart.
macin

Inlägg av macin »

Jag tänker inte försvara Alvarez och Heinerö. 7 poäng av Heinerö på 35 matcher -1, 7 poäng av Alvarez på 30 matcher -5.

Alvarez 40 skott på dessa 30 matcher är för lite. Heinerö 26 på 35.

Förra året hade Alvarez 112 skott på 46 matcher, 29 poäng på 46. Att dom är helt värdelösa är ju givetvis inte korrekt. Det finns potential i båda om ni frågar mig. Vi sitter i en jobbig sits där vi har dessa 2 och ett par till som i nuläget inte växt in i SHL-kostymen, men på sikt kommer göra det och säkert vara produktiva och stabila. Vi har inte råd med spelare som inte kommer upp i hög nivå varje match, för då blir det stolpe ut och vi torskar jämna matcher. Det optimala enligt mig hade varit att låna ut dem och ta två offensiva spetsar, men det går inte.

Jag tror vi helt enkelt vi får ha tålamod med Alvarez, Heinerö m.fl och hoppas på att de tar två kliv till nästa säsong.

EDIT: Kanske jag som har på tok för höga förväntningar på Alvarez. Det surrar fortfarande runt i huvudet hur hans namn varenda jävla byte hördes när Malmö var i våran zon i kvalserien. :)
Benjamin L. Willard

Harju lämnar Jokerit och enligt Dusan så blir Brynäs nästa klubb.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Om dom knyter till sig en till gubbe nu innan fönstret stängs, så hoppas jag på en ordentlig back!
Delägare
Benjamin L. Willard

Vart Luleå för Harju. Brynäs förstärker med en Mannberg som varit utlånad till Asplöven. Brynäsfansen kan inte vara allt för glada på den förstärkningen.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Harju går till Luleå enligt mrmadhawk!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:Harju går till Luleå enligt mrmadhawk!
Skönt!
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Skönt!
Och Mannberg till Brynäs. Brynäs verkar inte ha så mycket stålar att spetsa med.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
Skönt!
Njea skönt och skönt. Luleå är faktiskt också en bottenkonkurrent. Skönare än Brynäs iaf men hellre skulle jag sett han gå till typ Frölunda.
Låst