åldern, familjen (som inte bor med honom i ryssland) etc barnens uppväxt-daniel- skrev:Varför diskuteras ens Thoresen? Känns som det är en av de hetaste spelarna i KHL... Att han skulle vilja komma tillbaka till DIF känns ju sådär lite lagom långsökt.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Get the fuck out of my way,
- Jim Morrison
Och att KG gick rätt ut och sa att man var intresserade. Av en gammal DIF-spelare som funderar på att komma tillbaka till ligan. Works for me!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Thoresen har ju 5-6 säsonger bakom sig nu i KHL med dippande statistik. Det behöver dock inte betyda någonting eftersom han i hans första klubb Salavat Yulaev spelade ihop med Aleksandr Radulov - då ökar poängskörden automatiskt med 10-15p per säsong. Han är 31 år, inte lastgammal. Lär kosta runt 4-5 miljoner för en säsong. Jag kan tycka att det är för värt att få hit en klasspelare, längesen vi hade det. 

-1crike skrev:#87 skrev:"Efter önskemål från Mattias Guter och hans rådgivare har vi gemensamt kommit överens om den här lösningen. I och med det här avbryter han kontraktet som gällde över säsongen 2016/2017, säger Djurgårdens vice VD K-G Stoppel."
Ehhh, hoppas att det där är skitsnack, annars kan ju KG på riktigt avgå direkt. I det här läget kan man inte bara låta honom gå till en konkurrent för att vara schysst, typ.
Om man gör spelaren en "tjänst" samtidigt som man gör det bästa för laget så fattar jag inte vad problemet är?
Det är inte direkt så att vi släpper vår bästa spelare till en konkurrent i samma stad. Guter har inte riktigt varit tongivande i år och kommer inte vara det i Leksand heller, det är jag iaf tämligen övertygad om.
Guter avgör mot Brynäs. Skulle inte förvåna mig om det målet förpassar oss till kvalserien. Smart val KG.
Lika säker fortfarande?pulverapa skrev:Helt rätt att skeppa iväg Guter.
Han har bara lirat 2 matcher än så länge, kolla om 10-15 matcher å se hur bra det gått för honom.rikkard skrev:Lika säker fortfarande?pulverapa skrev:Helt rätt att skeppa iväg Guter.
7/4-2014
rikkard skrev:Lika säker fortfarande?pulverapa skrev:Helt rätt att skeppa iväg Guter.
Asså va fan! Skulle det va fel bara för han avgör en match? Snälla nån.
Hehe. Lite lördagsunderhållningbastis7 skrev:rikkard skrev:Lika säker fortfarande?pulverapa skrev:Helt rätt att skeppa iväg Guter.
Asså va fan! Skulle det va fel bara för han avgör en match? Snälla nån.

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skumt att Garpenlöv frågade Klasen "Lovar du att avsluta karriären i Djurgården?" i hockeystudion. Klasen är klart-skämt åsido. Han har väl inga större kopplingar till DIF?
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nej det har han väl inte. Men han sa väl att han brukade gå och titta på DIF när han var liten?SirDIFalot skrev:Skumt att Garpenlöv frågade Klasen "Lovar du att avsluta karriären i Djurgården?" i hockeystudion. Klasen är klart-skämt åsido. Han har väl inga större kopplingar till DIF?
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Ja, han måste ju svara någonting.Mattias_87 skrev:Nej det har han väl inte. Men han sa väl att han brukade gå och titta på DIF när han var liten?SirDIFalot skrev:Skumt att Garpenlöv frågade Klasen "Lovar du att avsluta karriären i Djurgården?" i hockeystudion. Klasen är klart-skämt åsido. Han har väl inga större kopplingar till DIF?
Expert.
Är värvningscirkusen klar nu för Djurgårdens del? Är truppen spikad nu?
- SirDIFalot
Jag vågar inte utesluta att Deilert för lämna och annan back ersätter. Men det bygger nog på att något lag tar över hela Deilerts kontrakt.Rocky3000 skrev:Är värvningscirkusen klar nu för Djurgårdens del? Är truppen spikad nu?
Expert.
Ok, spännande! På lördag vet vi svaret.SirDIFalot skrev:Jag vågar inte utesluta att Deilert för lämna och annan back ersätter. Men det bygger nog på att något lag tar över hela Deilerts kontrakt.Rocky3000 skrev:Är värvningscirkusen klar nu för Djurgårdens del? Är truppen spikad nu?