Frylén har ingenting i DIF att göra. Både Eklund och Persson är bättre än han! Enda platsen Frylén kan få är som 8e back.djjjj skrev:Frylen är ett väldigt bra val!!mycke bättre än liwing o ericsson o mer rutin än dennis perssonTherocket1 skrev:Vem ska Blomdahl peta? Fimpen? Ask? Blomdahl konkurrerar inte ut någon ur vår trupp. Samma sak med Jämtin.
Det som bör prioriteras nu är backar, backar av klass. Frylén ska de glömma. Louma kommer stanna i LHC för femtielfte gången.
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem

vi är faktiskt på uppgång tro det eller ej men så är det! bakslaget för djurgården kom efter lockouten men vi har faktiskt återhämtat oss snabbt efter det ekonomiska bakslaget, rent sportsligt tycker jag det ser bra ut vi har nått på gång, om matcherna slutat efter 52 min hade vi kommit 3:a i serien.. klart man förstår han, sa inte att det var fel men killen ska inte säga att han har djurgårds hjärta, dom flesta vill ha pengar men vissa vill också spela för kärleken för sitt lag!visst en medioker lön men för mig hade det varit en ära o spela för det lag som jag så många gånger stått o sjungit fram, men klart du hade väll blivit en gnagare om du fått betalt för det!Remy Lebeau skrev:Är du allvarlig? Något stort på gång? Snälla, vi kom knappt undan kvalet under denna säsong. Finns ingenting som talar för att vi ska bli bättre.djjjj skrev:Om dessa uppgifter nu stämmer så kan Fernholm dra åt..., jag kan förstå att han vill tjäna penga o vinna guld, men som sagt djurgården har nått riktigt stort på gång + killen påstår att han ståt i djurgårdsklacken o har djurgårds hjärta rätta mig om jag har fel? svar NEJ han har inget djurgårds hjärta väljer man pengar förre så har man inget hjärtaKapZ skrev:djjjj skrev:ge mig länken så an kan läsa d!!!KapZ skrev:Står att ferna är klar för LHC. om det löser sig i NHL. Han kommer iaf inte spela mer i DIF. anledningen var att han vill vinna SM-guld
Spring och köp aftonbladet då. kostar 10:- hittar det inte på internet.
Vad väljder du själv? Medioker lön, samtidigt som du under 3 månader komma tvingas ut i något förort för att kunna träna med laget. Eller att få väldigt bra betalt, spela i en arena som ägs av klubben, och komma till ett lag som satsar på riktigt.
"Therocket1" Hur vet du att inte louma vill komma till Djurgården har du snackat med han om det eller för han har jju inte skrivit på något kontrakt precis!!
Blomdahl skulle kunna ta Löfbergs platts....Jag gillar denna fighter och han har deffinitivt Lyft sig i slutspelet.
Jämtin skulle kunna ta Sjögrens platts.
Nisse skulle kunna ta umicevic platts.
Men som sagt ingen skulle tacka nejj till Sudden och Rehnis
Blomdahl skulle kunna ta Löfbergs platts....Jag gillar denna fighter och han har deffinitivt Lyft sig i slutspelet.

Jämtin skulle kunna ta Sjögrens platts.

Nisse skulle kunna ta umicevic platts.

-
Han är muntligt överens med LHC. Hur ska vi dessutom kunna möta hans lönekrav när vi inte ens kan möta Fernas eller Jiris? Löfberg är inte kvar i DIF, hur ska då Blomdahl kunna ta hans plats? Sjögren är inte kvar i DIF, hur ska då Jämtin kunna ta hans plats? Vi har 12 forwards redan nu (13 med Klasén om det är sant). De enda som kommer komma in på forwardssidan är eventuellt Sundin, Ekman eller någon dyl. Med andra ord, vi kommer inte värva någon mer på forwardssidan om inte det handlar om klass. Varken Blomdahl eller Jämtin besitter klass, mer än att vara ett vandrande snackare.smurf02 skrev:"Therocket1" Hur vet du att inte louma vill komma till Djurgården har du snackat med han om det eller för han har jju inte skrivit på något kontrakt precis!!
Blomdahl skulle kunna ta Löfbergs platts....Jag gillar denna fighter och han har deffinitivt Lyft sig i slutspelet.![]()
Jämtin skulle kunna ta Sjögrens platts.![]()
Nisse skulle kunna ta umicevic platts.![]()
Det som behövs nu är att knyta upp Jiri. Men om man ska tro spelarsidan så verkar han inte bli kvar då Oscar Eklund har fått hans nummer. Behöver inte betyda något men kan vara en hint.

???
dif har inget stort på gång....:( vilket är väldigt trist!! och vad får alla att tro att nisse ska komma til dif?? om han nu kommer hem vilket jag tror är tveksammt?så väljer ha nog frölunda ( hans fru är från götet ) elr linköping!! sudden kommer aldrig spela för dif igen...!!! och vad händer om dif inte får i ordning på ekonomin de närmsta åren...jo falken linkan otto t.johansson rompa lägger av och har vi inte pengar så kan vi aldrig ersätta den stommen!! och sen ang FERNHOLM så har jag hört från många håll o kanter att han är väldigt missnöjd med säcken....och att han inte e den enda som är det .....
- Emil Svelander
Re: ???
Snälla, snälla, snälla. Använd ett bättre språk när du skriver, jag med fler är otroligt trött på sådana där meddelanden. Det behöver absolut inte vara perfekt grammatik i dina meddelanden, men stor bokstav och punkt tycker jag att man kan unna andra Djurgårdare. Detta är inte Lunarstorm, utan Djurgården Hockeys forum.drimp29 skrev:dif har inget stort på gång....vilket är väldigt trist!! och vad får alla att tro att nisse ska komma til dif?? om han nu kommer hem vilket jag tror är tveksammt?så väljer ha nog frölunda ( hans fru är från götet ) elr linköping!! sudden kommer aldrig spela för dif igen...!!! och vad händer om dif inte får i ordning på ekonomin de närmsta åren...jo falken linkan otto t.johansson rompa lägger av och har vi inte pengar så kan vi aldrig ersätta den stommen!! och sen ang FERNHOLM så har jag hört från många håll o kanter att han är väldigt missnöjd med säcken....och att han inte e den enda som är det .....
Sjunger avgå Johnny...
- DIF_Soldier
-
jja Muntligt men Hörnqvist har jju varit det med dif ett bra tag nu så varför skriver alldrig då han på??
Blomdahl Tror jag skulle plattsa i vårat lag solklart!!
kolla bara på hur han varit i slutspelet
jag tror det kommer lösa sig med jiri och sedan om klubben försöker även med louma!!
men det skulle inte sitta helt fel Med Nisse, Sudden, Rhenis men det är bara rykten änn så länge.
det troligaste är då att Nisse kommer till klubben
sattsning eller inte???
kolla bara på hur han varit i slutspelet

jag tror det kommer lösa sig med jiri och sedan om klubben försöker även med louma!!
men det skulle inte sitta helt fel Med Nisse, Sudden, Rhenis men det är bara rykten änn så länge.
det troligaste är då att Nisse kommer till klubben

sattsning eller inte???
helt rätt och det vi suppotrar ska hjälpa med:Oulf skrev:Djurgården har varit i värre knipor än denna. Och vi kan nog ta oss ur denna också om alla bara drar åt samma håll och verkligen sluter upp bakom laget.
1:GÅ PÅ MATCHERNA
2:BLI MEDLEM
3:KÖP SOUVINIER(URSÄKTA STAVNING)
4:SPRIDDA TILL ALLA VÄNNER DJURGÅRN TILLS JAG DÖR!!
-
Hur gammal är du?smurf02 skrev:jja Muntligt men Hörnqvist har jju varit det med dif ett bra tag nu så varför skriver alldrig då han på??
kolla bara på hur han varit i slutspelet![]()
det troligaste är då att Nisse kommer till klubben![]()
sattsning eller inte???
Samtidigt som vi pratar nyförvärv så måste vi också tänka på att tränarna MÅSTE se till att få ut mer av våra befintliga spelare. Ottoson t.ex. Förr så gjorde han runt 30 mål på en säsong. Nu verkar han ofta inte särskilt intresserad av hockey. Fimpen var långa stunder en katastrof. Dock så kom han igång i slutet av säsongen. Sen får vi be till gudarna att Hörna stannar och att Bremberg fortsätter vara skadefri och levererar. Sen måste våra junisar ta stora kliv framåt nästa säsong samtidigt som Anger förhoppningsvis kan sätta några baljor.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Hejj nu e jag snabb i svängarna här men var inne på eliteprospects.com och kollade lite Markus Seikola skulle detta kunna vara något jag vet inget om denna back men han har fått in gansska många poäng i sin stattistik Richard Lintner tror jag skulle kunna vara något påväg bort från skellefteå.
Pasi Saarinen från hifk vet inte något men gör medel poäng som back Teemu Laakso ung finne från hifk har sett han spela 3 matcher i tv då var han grymm.
forwards sidan ddå??
Mikko Lehtonen ung anfallare från blues som har gjort hyffssat många poäng tessta och ta hem honnom det har jju varit snack om att finnar kommer komma över till sverige.
Ville Leino från hpk har hyffssat bra skott.
Pasi Saarinen från hifk vet inte något men gör medel poäng som back Teemu Laakso ung finne från hifk har sett han spela 3 matcher i tv då var han grymm.
forwards sidan ddå??
Mikko Lehtonen ung anfallare från blues som har gjort hyffssat många poäng tessta och ta hem honnom det har jju varit snack om att finnar kommer komma över till sverige.
Ville Leino från hpk har hyffssat bra skott.
Hoppas att Linköping köper ihjäl sig...
Linköping har vuxit fram som mitt nya absoluta hatlag (tillsammans med Frölunda). Hoppas att de fyra topplagen (ekonomiskt) hetsar varandra och på sikt knäcker sin ekonomi. Har hört ryktesvis att Frölunda har 8 spelare med en lön över 250.000:- / månad! Antar att Färjestad (om de inte redan har fler), Hv och Linköping snart är på samma nivå. Hoppas att Linköping förlorar finalen på målsnöret och förköper sig inför nästa säsong.