SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sthlm19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av sthlm19 »

Henke_F skrev:
SirDIFalot skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 3m3 minutes ago
Enligt mina uppgifter så hade inte Modo, Djurgården och Örebro 4 miljoner kronor i eget, synligt, kapital i höstas. Nu har de 16 mån på sig.
Vi har väl det nu?

Tror inte vi kommer att se några mer värvningar denna säsong heller för att inte riskera dom pengarna.
Vad jag kan se har DIF Hockey AB 8,6 MSEK i eget kapital, vid bokslutet 2014-04. Sen gör vi ju en vinst i år också på drygt fem miljoner enligt uppgift.

Men Roos är ju journalist, så vad vet jag.
Puckey

Inlägg av Puckey »

sthlm19 skrev:
Henke_F skrev:
SirDIFalot skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 3m3 minutes ago
Enligt mina uppgifter så hade inte Modo, Djurgården och Örebro 4 miljoner kronor i eget, synligt, kapital i höstas. Nu har de 16 mån på sig.
Vi har väl det nu?

Tror inte vi kommer att se några mer värvningar denna säsong heller för att inte riskera dom pengarna.
Vad jag kan se har DIF Hockey AB 8,6 MSEK i eget kapital, vid bokslutet 2014-04. Sen gör vi ju en vinst i år också på drygt fem miljoner enligt uppgift.

Men Roos är ju journalist, så vad vet jag.
Försöker förstå hur man skulle kunna haft något annat än synligt eget kapital vid fjolårets årsredovisning? Om han inte är förvånansvärt insatt och syftar på konvertibler som ska omvandlas till EK inom en nära framtid eller liknande verkar det som om Ros missförstått begreppet eget kapital till att innebära pengar på kontot (med tanke på att han har så fatalt fel om siffran har jag svårt att föreställa mig att han skulle vara det minsta insatt). Framförallt pekar väl "enligt mina uppgifter" på att han inte förstår vad det handlar om, då eget kapital står prydligt redovisat i den offentliga årsredovisningen vilken dummer som helst kan leta fram. Vi hade för guds skull ett FRITT eget kapital om nästan 4.9M ovanpå det bundna egna kapitalet på 3,7M.

http://hastatic.sportsedit.se/files/DIF ... AB1314.pdf
Eget kapital på sid.41.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Mattias_87 skrev:
Andspe skrev:Måste TV-pengen minska? Blir väl mer matcher att sända också?
Avtalet med Cmore är redan skrivet. Sedan tills nästa avtal går ut (om två år) så kanske det blir så att pengen går upp lite igen. Jag tror 14 lag är bättre på sikt.
Kan inte avtalet vara skrivet så att det ändras om nu ligan genomgår större förändringar?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:
Andspe skrev:Måste TV-pengen minska? Blir väl mer matcher att sända också?
Avtalet med Cmore är redan skrivet. Sedan tills nästa avtal går ut (om två år) så kanske det blir så att pengen går upp lite igen. Jag tror 14 lag är bättre på sikt.
Sant, men ha i åtanke att detta är SHL. Jag tror på allvar att de kan riva och göra nytt.
De har ju den attityden att "vi bestämmer, rätta er!". Så jävla trött på att gubben Lindgren leker nån jävla chef över hela hockeysverige.
Violator77

Inlägg av Violator77 »

Brynäs förlorade ikväll! Underbart skönt, då drog vi ifrån denna omgången.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Bra att Brynäs torska ikväll och imorgon möts Leksand och Brynäs vilket betyder att ett av lagen kommer missa MINST två poäng att hämta igen.
2014-04-07, vad hände?
Violator77

Inlägg av Violator77 »

Står det klart vad som händer med fördelningen av TV-pengarna nästa år? Vore ju bra om det var tydligt vad som gäller i förväg denna gången. T ex:

Kommer de från HA som går upp få mindre TV-pengar även om inget SHL-lag åker ur?
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Rix

Inlägg av Rix »

Imorgon vore det skönt om vi tog 3 poäng, modo torskar mot Hv71 och Brynäs vinner i OT/sudden. Bara för att jag skrev det nu kommer väl inget av detta slå in. Så ni som tror på jinx skyll på mig.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Rix skrev:Imorgon vore det skönt om vi tog 3 poäng, modo torskar mot Hv71 och Brynäs vinner i OT/sudden. Bara för att jag skrev det nu kommer väl inget av detta slå in. Så ni som tror på jinx skyll på mig.
Pulverapa säger att både jinx och 'läkerol för mål' bara är bull så det är lugnt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

JohanPez skrev:
Rix skrev:Imorgon vore det skönt om vi tog 3 poäng, modo torskar mot Hv71 och Brynäs vinner i OT/sudden. Bara för att jag skrev det nu kommer väl inget av detta slå in. Så ni som tror på jinx skyll på mig.
Pulverapa säger att både jinx och 'läkerol för mål' bara är bull så det är lugnt.

Antijinx är bara mer bull också. Så blir väl att vi torskar med 0-10 mot skoter-ajk. Brünas-Lyx blir också tvåsiffrigt till bockbrännarna så dom nästan tar oss i målskillnad på det, Modoröv har medflyt efter våran match och husqvarnan får total vevaxelras och torskar.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tittar på Leksand mot Brynäs. Jämfört med vår match mot Skellefteå går allt i slow motion.
Största faran för oss framöver är när andra lag skärper sig extra mot oss, men gör halvdana insatser mot våra bottenkonkurrenter (de här två plus Modo). Undrar om vi får äta upp nu, i slutet av säsongen, att andra lag gjorde halvdana insatser mot oss i början av säsongen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
gaspo

Inlägg av gaspo »

Vi kan ju börja med att ta poäng mot Modo,Leksand etc. Tycker skeppet sjunker just nu.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Ja nu har verkligheten verkligen kommit ikapp oss. Hoppas Leksand fortsätter att torska för Brynäs är bättre än vad tabellen visar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

gaspo skrev:Vi kan ju börja med att ta poäng mot Modo,Leksand etc. Tycker skeppet sjunker just nu.
Men det kommer kännas trist när vi sliter för poängen mot dessa lag och de sedan får lätta poäng mot "tuffa" lag som i sin tur kommer till Hovet och har snudd på hemmapublik som SAIK nu senast.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Challen

SHL 2014-15

Inlägg av Challen »

Guter gjorde nyas 3-2 mot Brynäs.... 1+1 från honom idag.

Senast redigerad av Challen den 2015-01-24 20:59:42, redigerad totalt 1 gånger.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Låst