Andspe skrev:Om Samme väljer att avsluta sin karriär efter den här säsongen så skulle väl Fleury vara ett alternativ?
Hur tror ni de ligger i lön? Är det samma nivå, eller ligger någon mycket högre?
Nu när han har korttidskontrakt så är det ju självklart att han ligger högre. Men vad hade Samme erbjudits om han hade fått ett korttids?
Utan att veta helt säkert så ligger väll samme på runt 250 000 i månaden(tror den uppskattningen har varit uppe på forumet tidigare) och Fleury kan väll omöjligt matcha det? sen beror det ju också på om han avslutar starkt i DIF i år så kan ju lönen trissas upp, men tvivlar på att den kan gå upp i samma nivå. Inte en chans att han kan få ut mer än 150 000/månaden.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Vi vet ju att Fleury kostar strax under miljonen för säsongen ut, tre månader.
800 var det va?
Hur mycket är det i avgifter som går bort ifrån det där?
Andspe skrev:Om Samme väljer att avsluta sin karriär efter den här säsongen så skulle väl Fleury vara ett alternativ?
Hur tror ni de ligger i lön? Är det samma nivå, eller ligger någon mycket högre?
Nu när han har korttidskontrakt så är det ju självklart att han ligger högre. Men vad hade Samme erbjudits om han hade fått ett korttids?
Utan att veta helt säkert så ligger väll samme på runt 250 000 i månaden(tror den uppskattningen har varit uppe på forumet tidigare) och Fleury kan väll omöjligt matcha det? sen beror det ju också på om han avslutar starkt i DIF i år så kan ju lönen trissas upp, men tvivlar på att den kan gå upp i samma nivå. Inte en chans att han kan få ut mer än 150 000/månaden.
800 var det va?
Det är väl samma avgifter som går bort även om han skriver längre avtal så spelar väl ingen roll.
Lägg hela budgeten på honom! Bara jag får se den härlige norrmannen skrinna i vår tröja igen.
Nä, men det här är ju egentligen bara jobbigt. Hur kan jag/vi inte sitta och hoppas på det här nu hela sommaren? Kommer säkert bli budgivningar och utdraget som fan, och så slutar det med att han går till typ Lugano.
En fråga jag gärna skulle vilja ha klarhet i är hur länge kontrakten gäller? Och om någon vet det, hur mycket kostar en spelare för föreningen i sin helhet?
Jag har fått för mig att kontrakten "gäller" 10 månader. Typ augusti till maj. Så om en spelare har 200 pannor i lön, så tjänar den spelaren 2 miljoner och inte 2,4 (som ett helårskontrakt vore värt). Är det extrem villospårscykling av Mattebo denna fredagseftermiddag?
Utöver det, arbetsgivaravgift, spelarlicens, försäkring, boende?
Om någon skulle kunna göra en banal kalkyl för vad en spelare på ett ettårskontrakt med 100 000 i lön kostar Djurgården i fullo, skulle jag bli väldigt, väldigt glad.
Förutsatt att vi står på samma startlinje nästa år så skulle det vara fantastiskt med Thoresen. Men chansen att han skulle landa hos oss är för liten för att jag ska se det som realistiskt.
800 var det va?
Det är väl samma avgifter som går bort även om han skriver längre avtal så spelar väl ingen roll.
Ah, tänkte om det var annorlunda vid korttidskontrakt.
Men isåfall borde ju han få något runt 175 i månaden? Jag vet inte hur stora avgifterna är, men antar att de ligger på 30-40%.
Enbom skrev:Skulle sälja min njure för att få Thoresen till DIF. Kommer väl knappast att hända, men vadfan... drömmen.
Som du formulerar ditt erbjudande kan man tro att du bara har en och den rekommenderar jag att du behåller själv.
Beror väl på om Thoresen behöver en njure eller inte, Man får hoppas att DIF kör hårt och vågar gå stenhårt för att signa honom. Jag tror detta är en av nästa års heta namn som vi faktiskt har en liten chans på att kunna få kontrakt över, vi behöver verkligen någon som kan dra en 45p+ säsong. En utpekad poängmaskin som hela jävla SHL fruktar.
Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:
AlexanderDIF skrev:
800 var det va?
men skulle han kunna förhandla till sig samma lön i juni-augusti som han kan nu i januari? det är frågan?
Det är inte nödvändigtvis så att spelaren får lön från minuten den spelaren signar. Oftast förhandlar man om ett totalbelopp och hur många säsonger spelaren ska spela och sedan bestämmer man gemensamt hur pengarna ska fördelas. Vissa som skriver längre kontrakt föredrar givetvis att få betalt året runt. Men det gäller inte alla. Men har alltså inget att tjäna på att vänta till augusti med att signa en spelare istället för att göra det i typ april.
SirDIFalot skrev:Det är inte nödvändigtvis så att spelaren får lön från minuten den spelaren signar. Oftast förhandlar man om ett totalbelopp och hur många säsonger spelaren ska spela och sedan bestämmer man gemensamt hur pengarna ska fördelas. Vissa som skriver längre kontrakt föredrar givetvis att få betalt året runt. Men det gäller inte alla. Men har alltså inget att tjäna på att vänta till augusti med att signa en spelare istället för att göra det i typ april.
Självklart, totalbeloppet är nycklen till att, och sen förhandlar man ju också när kontrakten börjar. Men det jag tänkte var att man kan begära högre lön i januari med en begränsad och tunn marknad än man kan i tex augusti, där det troligtvis finns en större marknad på spelare.
Liten marknad och många klubbar som letar spelare med få spelare i rörelse, spelaren har "upper-hand" i förhandlingarna.
självklart kan förutsättningarna skifta snabbt i förhandlingar mellan klubbar och spelare, men det var i alla fall så jag tänkte om att
Varför diskuteras ens Thoresen? Känns som det är en av de hetaste spelarna i KHL... Att han skulle vilja komma tillbaka till DIF känns ju sådär lite lagom långsökt.