SHL: modo - Djurgårdens IF 22/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: modo - Djurgårdens IF 22/1 2015

Inlägg av Manijock »

Hanks mål. Kul och viktigt för Nordlund på assisten. Vikten av att just Fleury gör mål behöver jag inte ens nämna.

Helt plötsligt får domarna väldigt bråttom att plocka för förseelser. Har ignorera ALLTING tidigare under matchen. Modo har spelat snuskigt fult emellanåt men eftersom det ena laget haft minst två PP fler än motståndarna, så kan man inte ta fler. Förutsägbara svenska domarkåren!
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Praetori skrev:
Henke_F skrev:
Praetori skrev:
Henke_F skrev:
captcash skrev:Lite jobbigt dock för Guter... första som händer är att hans ersättare hänger in den!
..och avslöjar sig själv som gnagare i en gammal intervju någon grärvt fram.
Det har väl varit känt sedan början? Han tog ju upp det i en intervju med Marie Hallman eller nåt sånt för evigheter sedan?
Ok, men ja en godkänd legoknekt har han ju varit.
Han var, är och förblir ju ändå en Djurgårdsprodukt då han lirat hos oss redan som junior.
Har för mig att han har en far som varit väldigt aktiv i aik
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Jobbigt på backen när Högström inte äter minuter. Många formsvackor där...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fast det är väl inte helt galet tänkt att hissa Foppas tröja. Han fick ju sitt genombrott i Modo (fostrad där t o m?) och det är ju inte vilken spelare som helst.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Metal Machine skrev:Fast det är väl inte helt galet tänkt att hissa Foppas tröja. Han fick ju sitt genombrott i Modo (fostrad där t o m?) och det är ju inte vilken spelare som helst.
Har sett värre tröjhissningar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Metal Machine skrev:Fast det är väl inte helt galet tänkt att hissa Foppas tröja. Han fick ju sitt genombrott i Modo (fostrad där t o m?) och det är ju inte vilken spelare som helst.
Håller med
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Jim Morrison skrev:
Ifrågasätter dig inte men är nyfiken på vilka då?
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

olympusPr1me skrev:
pulverapa skrev:Modo ska skicka upp Foppas tröja i taket. Har spelat 225 matcher för klubben, har spelat en SM-final som tonåring. Är det ett skämt?
jävla jippo...
Anders Hedberg är också hissad, under 200 matcher och utan några titlar i Modo och TK.
Galet!
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Om vi tar 3p så går vi upp en placering och är bara 3p från 5:e platsen om resultaten står sig i övrigt (saknas lite mål dock). Tänkte bara nämna det för alla som oroligt endast tittar nedåt i tabellen. :D
Praetori

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:Modo får in DIF i deras tempo hela tiden.. Kan meddela att Leksand inte imponerar mot saik, ser ruskigt dåliga ut.
Skellefteå ser ju å andra sidan ut som ett NHL lag i jämförelse med resten av hockeysverige. Har inte sett sådant kvalitativt spel och hög lägstanivå sedan Djurgården kring 1990.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

MarcusDaze skrev:
Jim Morrison skrev:
Ifrågasätter dig inte men är nyfiken på vilka då?
Ray Bourque i Avs!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
emmaeu

Inlägg av emmaeu »

På plats.. Känns sjukt segt, precis som förra matchen lagen emellan.. Tycker alltid att det är skitsegt mot Modo... Tycker formationerna känns sådär.. Har dock inte bestämt mig för hue jag vill ha det mer än att jag vill se mindre av Eriksson och Nordlund. Säcken måste hitta på nått i 3e
Praetori

Inlägg av Praetori »

Det jag inte begriper är hur vi kan spela riktigt bra under kanske 50/60 minuter mot "bra" lag och förvisso förlora men ändå hänga med och samtidigt så spelar vi som skräp mot de dåliga lagen. Om vi bara kom upp i 80% av nivån som vi gjorde mot Frölunda eller HV så skulle detta varit avgjort.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:Det jag inte begriper är hur vi kan spela riktigt bra under kanske 50/60 minuter mot "bra" lag och förvisso förlora men ändå hänga med och samtidigt så spelar vi som skräp mot de dåliga lagen. Om vi bara kom upp i 80% av nivån som vi gjorde mot Frölunda eller HV så skulle detta varit avgjort.
Simpelt.

Kvaliteten för att riva upp tempot och föra en match finns tyvärr inte sett till fyra kedjor över 60 minuter.

Enklare att förstöra för motståndarna och få medflyt på så vis än att hela tiden vara förande.
25/4-2025
Staten

Inlägg av Staten »

Sugen på Brashear nu. Skicka in honom.
Skriv svar