Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Benjamin L. Willard

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

android skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Vi måste få tillbaka Daniel Brodin till nästa säsong. En perfekt spelare för tredjekedjan som kan vikariera i andrakedjan. Den ultimata värvningen nästa säsong.
Jag är rädd att prislappen förmodligen är lite för dyr med tanke på vad han presterat i Brynäs. Jag håller nog Cehlin lite högre sportsligt. Men skulle gladeligen ta båda två om dom vill gå hit.

Skrev inte någon nyss att Luleå ryckte i Brodin?
Jag har också hört Luleå, men det baserades mest på att Brodins flickvän spelar fotboll i Piteå och hade signat upp sig för ett år till där uppe. Alltså inte att Luleå uttalat sig om en rekrytering. Jag har dock ingen aning om det stämmer eller inte.
Rödin är huvudspåret men de tittar närmare på Brodin också. Rent generellt känns det som att han passar in i deras spelstil också. Det sägs att de även har värvat Lagace och Henrion från Asplöven så får se hur mycket plats de har kvar i laget.
Benjamin L. Willard

Har varit väldigt tyst om Hossa och Lasch också de senaste dagarna. Senaste ryktet var att Lugano var intresserade. Känns som tiden börjar rinna ut för Modo.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skall vi verkligen stirra oss så blinda på spelare som lirat för oss förut. Tänker här både på Brodin och Cehlin.

Har vi inte gått i den fällan förut ett antal gånger?

Spontant känner jag att Brodin kanske är en "jämnare spelare", men att cehlin har en högre potentiell uppsida.

Dock; är det verkligen spelare till 3e-linan vi skall fokusera oss kring?

Borde vi inte i första hand titta på spelare som kan gå in och göra skillnad i lina ett och två?

Känns som att spelarna vi just nu har i dessa båda linor i mycket stor omfattning skulle göra sig alldeles utmärkt i just en tredje lina.

OM jag fick välja mellan de två hade dock valet fallet på Brodin som har en spelstil mer i min smak.
Benjamin L. Willard

Benjamin L. Willard skrev:
android skrev:
SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Vi måste få tillbaka Daniel Brodin till nästa säsong. En perfekt spelare för tredjekedjan som kan vikariera i andrakedjan. Den ultimata värvningen nästa säsong.
Jag är rädd att prislappen förmodligen är lite för dyr med tanke på vad han presterat i Brynäs. Jag håller nog Cehlin lite högre sportsligt. Men skulle gladeligen ta båda två om dom vill gå hit.

Skrev inte någon nyss att Luleå ryckte i Brodin?
Jag har också hört Luleå, men det baserades mest på att Brodins flickvän spelar fotboll i Piteå och hade signat upp sig för ett år till där uppe. Alltså inte att Luleå uttalat sig om en rekrytering. Jag har dock ingen aning om det stämmer eller inte.
Rödin är huvudspåret men de tittar närmare på Brodin också. Rent generellt känns det som att han passar in i deras spelstil också. Det sägs att de även har värvat Lagace och Henrion från Asplöven så får se hur mycket plats de har kvar i laget.
Även Saik och Frölunda är intresserade av Rödin så vi har nog ingen chans att få honom till Stockholm.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:Skall vi verkligen stirra oss så blinda på spelare som lirat för oss förut. Tänker här både på Brodin och Cehlin.

Spontant känner jag att Brodin kanske är en "jämnare spelare", men att cehlin har en högre potentiell uppsida.

Borde vi inte i första hand titta på spelare som kan gå in och göra skillnad i lina ett och två?

Känns som att spelarna vi just nu har i dessa båda linor i mycket stor omfattning skulle göra sig alldeles utmärkt i just en tredje lina.

OM jag fick välja mellan de två hade dock valet fallet på Brodin som har en spelstil mer i min smak.
Ser inte heller vad vi ska med dem till. Brodin har nog dessutom spelat till sig ett hyffsat läge i en löneförhandling.

Ska vi bli ett bättre lag så behöver vi få in mer spets genom att hålla ned kostnaderna på så många platser vi kan och lägga summorna på producerande spelare. Det kan man göra genom att skola in fler juniorer. Nästa år borde juniorernas chanser öka. Fler lag, våran kärntrupp har förhoppningsvis blivit bättre av ett år i SHL och vi kan förhoppningsvis titta lite mer uppåt i tabellen än i år. Denna säsong gäller det endast att hålla sig kvar som jag ser det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kall-El skrev:Skall vi verkligen stirra oss så blinda på spelare som lirat för oss förut. Tänker här både på Brodin och Cehlin.

Ser inte heller vad vi ska med dem till. Brodin har nog dessutom spelat till sig ett hyffsat läge i en löneförhandling.

Ska vi bli ett bättre lag så behöver vi få in mer spets genom att hålla ned kostnaderna på så många platser vi kan och lägga summorna på producerande spelare. Det kan man göra genom att skola in fler juniorer. Nästa år borde juniorernas chanser öka. Fler lag, våran kärntrupp har förhoppningsvis blivit bättre av ett år i SHL och vi kan förhoppningsvis titta lite mer uppåt i tabellen än i år. Denna säsong gäller det endast att hålla sig kvar som jag ser det.
Jag vill gärna ha in båda. Men som du säger är nog Brodin för dyr mot vad han skulle bidra med.

När jag pratade med KG på mötet så sa han en sak som förmodligen kommer hjälpa oss när vi spekulerar i kommande års lagbygge.

Man vill ha in spets på fyra positioner. Back. Back. Center. Forward.

Det jag ser framför mig är väl....

Sörensen - Spets - Spets
Spets - Spets

En riktig förstafemma helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

...är det verkligen spelare till 3e-linan vi skall fokusera oss kring?

OT kanske... Men sannolikt behövs väl båda delarna till nästa säsong, men både Brodin och Cehlin är väl rimliga spelare för oss gissar jag?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Using Tapatalk
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det låter ju bra, nu ska han bara agera också.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mårtensson har ju "uttryckt intresse" över DIF och att flytta hem, så då värvar vi honom och han i sin tur tjatar på sin radarpartner i KHL, Patrick Thoresen, att komma tillbaka. Även om jag tror att han drar till Schweiz.

Sörensen - Mårtensson - Thoresen
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Jag vill gärna ha in båda. Men som du säger är nog Brodin för dyr mot vad han skulle bidra med.

När jag pratade med KG på mötet så sa han en sak som förmodligen kommer hjälpa oss när vi spekulerar i kommande års lagbygge.

Man vill ha in spets på fyra positioner. Back. Back. Center. Forward.

Det jag ser framför mig är väl....

Sörensen - Spets - Spets
Spets - Spets

En riktig förstafemma helt enkelt.
Ser gärna att vi får in en ny sportchef, redan igår, som ska bygga laget inför kommande säsong. Antingen är nån klar (Jocke) och man väljer att inte gå ut med det än, eller så är det inte ens nära någon och då är det illa.

Vill inte hamna i en "brynässituation" kommande säsong där vi har en sportchef som kan avsäga sig ansvaret för kommande säsongs lag.
2014-04-07, vad hände?
Benjamin L. Willard

Johan Harju petad för tredje matchen i rad. Känns som han kommer presenteras av en SHL klubb vilken dag som helst nu.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Vissa kallar det Brynässituation andra Djurgårdssituation. :?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jepe skrev:Ser gärna att vi får in en ny sportchef, redan igår, som ska bygga laget inför kommande säsong. Antingen är nån klar (Jocke) och man väljer att inte gå ut med det än, eller så är det inte ens nära någon och då är det illa.

Vill inte hamna i en "brynässituation" kommande säsong där vi har en sportchef som kan avsäga sig ansvaret för kommande säsongs lag.
Först och främst, jag ser också gärna att en sportchef blir klar så snabbt som möjligt, dock förstår jag inte riktigt det övriga resonemanget.

Jag kan inte se hur dom som just nu försöker formera laget skulle göra något utifrån deras tro och troligen de flesta andra sportchefers tro som inte är det bästa för laget. Visst en annan sportchef kanske skulle ha en helt annan radikal bild av hur DIF ska se ut men det är i slutändan Säcken som ska lira killarna och är bara han inblandad i snacket redan nu har jag svårt att se att någon annan skulle göra det avsevärt mycket annorlunda (läs nu inte bättre).

Sen om vi väl får in en ny sporchef ska man självklart inte hänga honom om det går kräftgång nästa säsong, däremot ska han mätas utifrån vilket sätt han kan bidra till att vända kräftgången.
De flesta sportchefer i ES tyckte nog att vi hade ett bra lag den där hemska säsongen för något år sedan inklusive vår egen, utifrån det (tycker iaf jag) kunde man inte hänga honom. Däremot för hans totala inkompetens att se vad som behövde ändras och vaska fram lösningar på det.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Självklart behöver vi alltid spets. Men vi behöver också spelare för alla kedjor. Rimligtvis blir vi av med en del spelare, typ spelare som Saviano, Alvarez, (Guter), Fleury, Heinerö, Ahlén etc. Många av spelarna vi tappar tillhör ju inte Topp 6 och måste ersättas. Där är Brodin en av de bättre i serien.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Undrar om tanken med två nya backar ligger fast oavsett hur det blir med en spelare som Fernholm?

Tyvärr tror inte jag att han kommer spela mer och då menar nog jag att tre spetsbackar behöver ansluta inte minst då vi lär tappa Arnesson till NHL.

Har också svårt att se någon av Nordlund och Deilert bli kvar.

Detta då under förutsättning att vi håller oss kvar i serien kanske är bäst att tillägga.
Låst