Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ni som höjer Cehlin till skyarna, vad är det igentligen ni ser i honom? För vi har redan så mycket bredd i laget, så varför signa en till som bara breddar? vänta något år och ta hem vettiga spelare som kruger, landeskog och kronwall istället för att köpa en skadebenägen forward.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Jim Morrison
Skämtar du eller? Krüger och Landeskog?Morwin skrev:Ni som höjer Cehlin till skyarna, vad är det igentligen ni ser i honom? För vi har redan så mycket bredd i laget, så varför signa en till som bara breddar? vänta något år och ta hem vettiga spelare som kruger, landeskog och kronwall istället för att köpa en skadebenägen forward.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hahah "vänta något år".Jim Morrison skrev:Skämtar du eller? Krüger och Landeskog?Morwin skrev:Ni som höjer Cehlin till skyarna, vad är det igentligen ni ser i honom? För vi har redan så mycket bredd i laget, så varför signa en till som bara breddar? vänta något år och ta hem vettiga spelare som kruger, landeskog och kronwall istället för att köpa en skadebenägen forward.
Ja landeskog är nog jääääävligt sugen på DIF om något år!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
och Kronwall!Jim Morrison skrev:Skämtar du eller? Krüger och Landeskog?Morwin skrev:Ni som höjer Cehlin till skyarna, vad är det igentligen ni ser i honom? För vi har redan så mycket bredd i laget, så varför signa en till som bara breddar? vänta något år och ta hem vettiga spelare som kruger, landeskog och kronwall istället för att köpa en skadebenägen forward.
Expert.
- Jim Morrison
Alltså, jag säger inte att Sillen är någon SUPERlirare, men om det är sådana krav man har på spelare så förstår jag att man ser honom som "bredd".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Fast om ett par år kan ju Niklas bli verklighet. Han är 34 nu och har ju öppnat för att avsluta i Djurgården. Så vi får hålla tummarna!SirDIFalot skrev:och Kronwall!Jim Morrison skrev:Skämtar du eller? Krüger och Landeskog?Morwin skrev:Ni som höjer Cehlin till skyarna, vad är det igentligen ni ser i honom? För vi har redan så mycket bredd i laget, så varför signa en till som bara breddar? vänta något år och ta hem vettiga spelare som kruger, landeskog och kronwall istället för att köpa en skadebenägen forward.
Men Krüger och Landeskog? Hah inte en signing på 10 år då innan kanske någon av dem återvänder

Senast redigerad av Andspe den 2015-01-21 13:00:01, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Klaudius21
Kan ju fråga Detroit om vi kan låna hem Kronwall till våran match mot Fuleå. "Forsberg gets kronwalled!"SirDIFalot skrev:och Kronwall!Jim Morrison skrev:Skämtar du eller? Krüger och Landeskog?Morwin skrev:Ni som höjer Cehlin till skyarna, vad är det igentligen ni ser i honom? För vi har redan så mycket bredd i laget, så varför signa en till som bara breddar? vänta något år och ta hem vettiga spelare som kruger, landeskog och kronwall istället för att köpa en skadebenägen forward.
Med låg budget vill du nog inte lägga pengar på den värvningen. Lite bättre än typ Heinerö men mycket billigare.Jim Morrison skrev:Alltså, jag säger inte att Sillen är någon SUPERlirare, men om det är sådana krav man har på spelare så förstår jag att man ser honom som "bredd".
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Kan Patrick thoresen möjlig att få till Djurgården nästa säsong? ( nu när Landeskog ändå var på tapeten)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3419
Skickas från min iPhone via Tapatalk
1891
- Jim Morrison
Hur stor koll har du haft på Cehlin sen han lämnade?DRC skrev:Med låg budget vill du nog inte lägga pengar på den värvningen. Lite bättre än typ Heinerö men mycket billigare.Jim Morrison skrev:Alltså, jag säger inte att Sillen är någon SUPERlirare, men om det är sådana krav man har på spelare så förstår jag att man ser honom som "bredd".
Dessutom, om man budgetvärvar är det väl exakt sådana värvningar man gör? Lägre lön än marknadsmässigt pga han är Djurgårdare med hög uppsida.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-01-21 13:18:46, redigerad totalt 2 gång.
- Klaudius21
Vore en dröm att få hem honom! Vet dock inte hur stora möjligheterna är. Är egentligen sån spets vi har någon chans att få, med förflutet i denna föreningen.AlexanderDIF skrev:Kan Patrick thoresen möjlig att få till Djurgården nästa säsong? ( nu när Landeskog ändå var på tapeten)
Nej, vad fan vet jag.Jim Morrison skrev:Hur stor koll har du haft på Cehlin sen han lämnade?DRC skrev:Med låg budget vill du nog inte lägga pengar på den värvningen. Lite bättre än typ Heinerö men mycket billigare.Jim Morrison skrev:Alltså, jag säger inte att Sillen är någon SUPERlirare, men om det är sådana krav man har på spelare så förstår jag att man ser honom som "bredd".
Dessutom, om man budgetvärvar är det väl exakt sådana värvningar man gör? Lägre lön än marknadsmässigt pga han är Djurgårdare med hög uppsida.
Men jag tyckte han var en meningslösare kopia av Guter då och har svårt att se vem han skulle peta nu.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Cehlin och Guter går ju hand i hand, möjligen att Cehlin är något intensivare i spelstilen men annars är dom lika, helt rätt att avstå och det ska ju inte tas tillbaka spelare ''bara för att'', måste ju kolla till det sportsliga och bredd är inget vi är i behov av.
Spela fult
Nu har jag inte sett Cehlin på ett tag men tror absolut att han skulle hävda sig klart bättre än Guter. Skönt att vi blev av med honom.
DRC skrev:Ja det finns ju i alla fall en högerskytt i brunkarkedjan han skulle peta direkt.Jim Morrison skrev:Hur stor koll har du haft på Cehlin sen han lämnade?DRC skrev:Med låg budget vill du nog inte lägga pengar på den värvningen. Lite bättre än typ Heinerö men mycket billigare.Jim Morrison skrev:Alltså, jag säger inte att Sillen är någon SUPERlirare, men om det är sådana krav man har på spelare så förstår jag att man ser honom som "bredd".
Nej, vad fan vet jag.
Men jag tyckte han var en meningslösare kopia av Guter då och har svårt att se vem han skulle peta nu.