Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Sundling
Inlägg: 56
Blev medlem: 2007-02-13
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Jag saknar TRE backar, och då menar jag killar som levererar...
Sen saknar jag förutom att Linus inte finns uppräknad, ytterligare TVÅ forwards.
Önskan är ju MIKA och Sudden.....

Sorry Säcken!
Jag vill ha en ersättare för dig.
Jag skiter i vad alla tycker.

KOM HEM HARDY!
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

fd skuggan skrev:Ferholm till Linköping enligt rykte.
Hur kan Fernholm vara klar för LHC? Har det löst sig "over there" menar du? Det trodde jag var förhandingar som skulle tas upp efter säsongens slut.
Sen undrar jag om dina källor... det var möjligtvis inte du som bodde granne med Ragnarsson?
rikkard
Inlägg: 1298
Blev medlem: 2007-01-26

Inlägg av rikkard »

KapZ skrev:"* Mycket surr om Micke Renberg. Jag tror det blir Luleå - trots allt.
Men det finns en outsider: Djurgården.
Kom ihåg var ni läste det först.
* En annan spelare jag tror snart är tillbaka i Djurgården är Nils Ekman.
Han får inget nytt kontrakt med Pittsburgh efter den här säsongen - han har svårt att ens ta en plats i laget just nu och har varit bänkad flera matcher."

http://blogg.expressen.se/hockey/entry. ... sid=204321
Skulle vi få hem ekman är jag otroligt nöjd, men det lär inte hända tills nästa säsong. Även om han är bänkad i Pittsburgh innebär det ju inte att ingen anna klubb vill ha honom.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1435
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

rikkard skrev:
KapZ skrev:"* Mycket surr om Micke Renberg. Jag tror det blir Luleå - trots allt.
Men det finns en outsider: Djurgården.
Kom ihåg var ni läste det först.
* En annan spelare jag tror snart är tillbaka i Djurgården är Nils Ekman.
Han får inget nytt kontrakt med Pittsburgh efter den här säsongen - han har svårt att ens ta en plats i laget just nu och har varit bänkad flera matcher."

http://blogg.expressen.se/hockey/entry. ... sid=204321
Skulle vi få hem ekman är jag otroligt nöjd, men det lär inte hända tills nästa säsong. Även om han är bänkad i Pittsburgh innebär det ju inte att ingen anna klubb vill ha honom.
Kommer Ekman är man riktigt glad! Renberg tror jag inte på en sekund att han skulle välja DIF.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

...

Inlägg av blocco »

Ja, fan va bra om vi får hem Nisse Ekman. Är han bänkat i Pittsburgh?? Om ni frågar mej så är han nästan bättre än Crosby.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Ni ska asbolut inte räkna med att någon av dessa herrar kommer, speciellt inte Renberg. Man kan ej tro på en kille på Expressen, som sitter och gissar i sin blogg.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1435
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Emil svelander skrev:Ni ska asbolut inte räkna med att någon av dessa herrar kommer, speciellt inte Renberg. Man kan ej tro på en kille på Expressen, som sitter och gissar i sin blogg.
Helt sant!
Men jag tror att Ekman kommer avsluta sin karriär i DIF även om han kanske inte kommer nästa säsong.
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Inlägg av Antie »

Fan att någon på Expressen ska börja hålla på vilt med sina gissningar. Nu kommer ju detta forum spamma att dom vill ha Nisse Ekman när han kanske inte ens är intresserad av att komma till DIF. Renberg kan vi ju glömma här och nu, Han kommer aldrig komma till en stockholmsklubb och dessutom lär han ta grymt mycket i cash, mitt tips ligger på Timrå eller Modo(som förövrigt storsatsar,vi bör se upp med dom nästa år )

Nu gäller det för styrelsen att sätta sig ner och dra upp en lista och börja kolla runt. Vilket dom förmodligen gör också, Jag tror vi på detta forum underskattar vår styrelse som också har sagt att man ska storsatsa. Det kan mycket väl ha varit en rökridå för sponsorer men varför gick han då ut i media och sa det? Man får ej glömma bort att det är fram till september denna silly season håller på och vi kan ej kräva ett hett nyförvärv i April.

Man brukar ju säga " Den som väntar på något gott..."

Glad Påsk på er :D

//Antie
djjjj
Inlägg: 123
Blev medlem: 2007-03-06

Inlägg av djjjj »

Antie skrev:Fan att någon på Expressen ska börja hålla på vilt med sina gissningar. Nu kommer ju detta forum spamma att dom vill ha Nisse Ekman när han kanske inte ens är intresserad av att komma till DIF. Renberg kan vi ju glömma här och nu, Han kommer aldrig komma till en stockholmsklubb och dessutom lär han ta grymt mycket i cash, mitt tips ligger på Timrå eller Modo(som förövrigt storsatsar,vi bör se upp med dom nästa år )

Nu gäller det för styrelsen att sätta sig ner och dra upp en lista och börja kolla runt. Vilket dom förmodligen gör också, Jag tror vi på detta forum underskattar vår styrelse som också har sagt att man ska storsatsa. Det kan mycket väl ha varit en rökridå för sponsorer men varför gick han då ut i media och sa det? Man får ej glömma bort att det är fram till september denna silly season håller på och vi kan ej kräva ett hett nyförvärv i April.

Man brukar ju säga " Den som väntar på något gott..."

Glad Påsk på er :D

//Antie
Håller helt med, men man vet alldrig med ekman...har sagt det ånga gånger här tålamod åste vi vissa....
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Inlägg av Joas »

Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1435
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Joas skrev:http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=155964

Lugn nu börjar storsatsningen!!! :D
Jo tjena! :D
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Ekman är en spelare som man defenitivt ska ha kontakt med. Vem vet, det kanske är han och inte Sundin som är storsatsningen? Jag skulle bli nöjd med läget om man behåll Jiri, värvade Nisse och samtidigt släppte Ferna. Det finns bättre backar än Ferna för ungefär samma pengar, tveksamt dock om det är Stockholmskillar. Men marknaden finns.
Bild
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1435
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Therocket1 skrev:Ekman är en spelare som man defenitivt ska ha kontakt med. Vem vet, det kanske är han och inte Sundin som är storsatsningen? Jag skulle bli nöjd med läget om man behåll Jiri, värvade Nisse och samtidigt släppte Ferna. Det finns bättre backar än Ferna för ungefär samma pengar, tveksamt dock om det är Stockholmskillar. Men marknaden finns.
Håller med!
Ekman kan lyfta en hel femma själv med honom i laget har vi två RIKTIGT bra femmor, just en sån lirare vi saknar räcker inte med Linkan. Ekman är ju tuff sammtidigt. Men det blir väl någon från Huddinges dam lag till slut....
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Det enda jag tycker vi saknar i truppen bland anfallarna är högerskyttar, vi har i skrivande stund tre stycken, Hörnqvist, Engqvist och Danielsson. Lite oroväckande där faktiskt. Enda klasspelaren (f.n.) bland de är Hörnqvist, så det kanske är på sin tid att sparka nån vänsterskytt så man kan få in en högerskytt av lite större kunskap.
Bild
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Inlägg av Joas »

Ekman är nog allt för sugen på pengar även i Sverige så jag tippar på att han följer Challe till Timrå om han vänder hem till Sverige.
Skriv svar