Säsongen 14/15
Säsongen 14/15
Jag tänkte faktiskt på Hank-Honken-Fällström tidigare idag.
Fällström är bra på egentligen allting. Han kan både skjuta, spela fram, är snabb och kan vara jobbig att möta. Samtidigt har Hank visat att han också kan göra poäng.
Men det är väl som de flesta är inne på. Våran brunkarkedja är säkert gjuten i sten, synd.
Fällström är bra på egentligen allting. Han kan både skjuta, spela fram, är snabb och kan vara jobbig att möta. Samtidigt har Hank visat att han också kan göra poäng.
Men det är väl som de flesta är inne på. Våran brunkarkedja är säkert gjuten i sten, synd.
Re: Säsongen 14/15
Fällström tycker jag nog gjort sig förtjänt av att spela i en kedja högre upp än fjärde.
Tycker han fungerar utmärkt med Sörensen och Jocke.
Ser ingen större anledning att pilla där alls faktiskt.
Tycker han fungerar utmärkt med Sörensen och Jocke.
Ser ingen större anledning att pilla där alls faktiskt.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Varför är det synd att den kedja är gjuten? dom kommer ju till jobbet varje dag och gör det riktigt bra trots omställningen från HA till SHL, jag fattar inte att inte fler uppskattar det slit dom gör varje dag.ciirree skrev:Jag tänkte faktiskt på Hank-Honken-Fällström tidigare idag.
Ahlén har dessutom gjort mer poäng än alla spelare som nämndes tidigare med liknande snitt istid/per match, för många av er kollar ju bara poäng så det borde ju spela enorm roll menar jag, han är dessutom vår mest fysiska spelare med 60 tacklingar och 7e mest fysiska i ligan, killen bidrar på mer än ett sett.
Alvarez , Heinerö, Rundqvist är inte i närheten av att förtjäna en plats istället för Ahlén, Hank eller Holmqvist.
Klokt av Säcken att inte pilla i den kedjan.
Och Fällström ska ju naturligtvis inte matchas in i en brunkarkedja, han är mer än viktig powerforward för toplinorna.
Spela fult
Säsongen 14/15
Okej kanske var ute och cyklade med att sätta Fällström där.
Ahlén har kanske de tyngre tacklingarna men jag tror generellt Hank är mycket jobbigare att möta just för att han både kan tacklas och är snabb på skridskorna.
Men jag tror hela laget kan börja stå upp lite mer i andra situationer.
Ta till exempel Johan Forsberg, det var väl ingen som va dit och verkligen markerade att HÄR ÄR JAG!
Eller det andra exemplet när alla hela tiden får slå på Tellan. Där önskade jag att hela laget hade mer balls, speciellt Ahlén och Hank men även Nordlund.
Ahlén har kanske de tyngre tacklingarna men jag tror generellt Hank är mycket jobbigare att möta just för att han både kan tacklas och är snabb på skridskorna.
Ta till exempel Johan Forsberg, det var väl ingen som va dit och verkligen markerade att HÄR ÄR JAG!
Eller det andra exemplet när alla hela tiden får slå på Tellan. Där önskade jag att hela laget hade mer balls, speciellt Ahlén och Hank men även Nordlund.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja sånt är ju superviktigt, gäller ju bara att ha ''rätt'' spelare inne när det väl smäller som på Fernholm, då är nog inte Nilson eller Ahlén sena med att ta av sig vantarna.ciirree skrev:Okej kanske var ute och cyklade med att sätta Fällström där.
Spela fult
Nordlund skall inte ens nämnas i det här sammanhanget tycker jag. Riktig besvikelse för min del.
Förlorar i stort sett alla närkamper och verkar istället vara jättenöjd med att vifta med sin långa
klubba. Är heller inte speciellt lyckosam offensivt. Troligtvis årets besvikelse för mig så här långt. Jag menar Trucken var åtminstone cool.
Förlorar i stort sett alla närkamper och verkar istället vara jättenöjd med att vifta med sin långa
klubba. Är heller inte speciellt lyckosam offensivt. Troligtvis årets besvikelse för mig så här långt. Jag menar Trucken var åtminstone cool.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... vi-nilson/
Fleury in i första kedjan, Nilson får flytta på sig.
Nilson med Rundqvist och Lauritzen? Känns väl sådär på förhand.Benjamin L. Willard skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... vi-nilson/
- Klaudius21
Undrar om vi kör 5 anfallskedjor framöver om alla är friska?
Sörensen - Jocke - Fleury
Saviano - Ljungh - Samme
Basse - Nilson - Fällström
Henke - Holmqvist - Ahlén
Alvarez - Rundqvist - Heinerö
Kedjorna och positionerna i dem kanske är lite huller om buller, men fullt möjligt såhär kanske?
Saviano - Ljungh - Samme
Kedjorna och positionerna i dem kanske är lite huller om buller, men fullt möjligt såhär kanske?

-
Du glömde Hage. Tror minst en forward till försvinner innan fönstret stänger.Klaudius21 skrev:Undrar om vi kör 5 anfallskedjor framöver om alla är friska?
Saviano - Ljungh - Samme
Och bara fem backar per match tror inte detKlaudius21 skrev:Undrar om vi kör 5 anfallskedjor framöver om alla är friska?
Saviano - Ljungh - Samme
Benjamin L. Willard skrev:Om det försvinner någon mer så tror jag mer på utlåningKlaudius21 skrev:Undrar om vi kör 5 anfallskedjor framöver om alla är friska?
Saviano - Ljungh - Samme
Du glömde Hage. Tror minst en forward till försvinner innan fönstret stänger.
- Klaudius21
Just det ja! Skulle tippa på Alvarez, kanske kan stärka upp Malmö inför slutspurten.Benjamin L. Willard skrev:Du glömde Hage. Tror minst en forward till försvinner innan fönstret stänger.Klaudius21 skrev:Undrar om vi kör 5 anfallskedjor framöver om alla är friska?
Saviano - Ljungh - Samme
Jag hade velat ställa upp såhär:
Sörensen - Ljungh - Flurey
Samuelsson - Jocke - Fällström
Hank - Rundqvist - Nilson
Lauritzen - Hage - Alvarez/Saviano
Heinerö
Sörensen - Ljungh - Flurey
Samuelsson - Jocke - Fällström
Hank - Rundqvist - Nilson
Lauritzen - Hage - Alvarez/Saviano
Heinerö
Malmö letar en forward.Klaudius21 skrev:Just det ja! Skulle tippa på Alvarez, kanske kan stärka upp Malmö inför slutspurten.Benjamin L. Willard skrev:Du glömde Hage. Tror minst en forward till försvinner innan fönstret stänger.Klaudius21 skrev:Undrar om vi kör 5 anfallskedjor framöver om alla är friska?
Saviano - Ljungh - Samme