Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

fd skuggan skrev:Ferholm till Linköping enligt rykte.

...eller rykte och rykte...
Han är klar för Linköping sedan igår vad jag hörde från (ledsna) källor inom laget...

Det är sorgligt att inse, men man förstår att det måste vara grymt kul att komma till ett lag som är i final i år, STORSATSAR inför nästa säsong och man får en kalasbra lön.
Ja jävlar, villken satsning. Misslyckas de med att förlänga med Jiri bör hela ledningen avgå.

Fan, vi kommer åka ur nästa år.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Remy Lebeau skrev:
fd skuggan skrev:Ferholm till Linköping enligt rykte.

...eller rykte och rykte...
Han är klar för Linköping sedan igår vad jag hörde från (ledsna) källor inom laget...

Det är sorgligt att inse, men man förstår att det måste vara grymt kul att komma till ett lag som är i final i år, STORSATSAR inför nästa säsong och man får en kalasbra lön.
Ja jävlar, villken satsning. Misslyckas de med att förlänga med Jiri bör hela ledningen avgå.

Fan, vi kommer åka ur nästa år.
Men vadå dom har ju fixat Anger!! :wink: haha
Kvalserien here we come!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

förfan.. någon Nisse måste väll vilja komma tillbaka efter ett tag i Nord-Amerika?!

+ Kan hålla med om ifall de tappar Jiri så kan skiten dränka sig!
djjjj

????

Inlägg av djjjj »

vad vet vi?tänk o dom kommit överrens med sundin??kanske nått långt i förhandlingar med hannula, samma ed jiri o ferna???men det kan lika gärna vara så att det inte blir nån av dom!som sagt måste vissa tålamod jag vet det är skit jobbigt just nu men det är trots allt bara april o nedsläpp sker i september!vi djurgårdare i hockey har varit bortskämda alldeles för länge!men vi kommer komma tillbax till toppen det kommer bara ta tid+vi suppotrar måste oockså bidra:bli medlem,köp souvienier,GÅ PÅ MATCHERNA O SJUNGA TILLS VI TAPPAR RÖSTEN,men innför nästa match ska den vara helt återställd,och sprida budskapet till alla vänner som är djurgårdare djurgårn tills jag dör....få folk att få upp ögonen vi är bäst så är det och jag lita på styrelsen till 100% trots inga riktigt heta nyförvärv än men det kommer
Användarvisningsbild
X3M

Re: ????

Inlägg av X3M »

djjjj skrev:vad vet vi?tänk o dom kommit överrens med sundin??kanske nått långt i förhandlingar med hannula, samma ed jiri o ferna???men det kan lika gärna vara så att det inte blir nån av dom!som sagt måste vissa tålamod jag vet det är skit jobbigt just nu men det är trots allt bara april o nedsläpp sker i september!vi djurgårdare i hockey har varit bortskämda alldeles för länge!men vi kommer komma tillbax till toppen det kommer bara ta tid+vi suppotrar måste oockså bidra:bli medlem,köp souvienier,GÅ PÅ MATCHERNA O SJUNGA TILLS VI TAPPAR RÖSTEN,men innför nästa match ska den vara helt återställd,och sprida budskapet till alla vänner som är djurgårdare djurgårn tills jag dör....få folk att få upp ögonen vi är bäst så är det och jag lita på styrelsen till 100% trots inga riktigt heta nyförvärv än men det kommer
Word?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

djjjj skrev:vad vet vi?tänk o dom kommit överrens med sundin??kanske nått långt i förhandlingar med hannula, samma ed jiri o ferna???men det kan lika gärna vara så att det inte blir nån av dom!som sagt måste vissa tålamod jag vet det är skit jobbigt just nu men det är trots allt bara april o nedsläpp sker i september!vi djurgårdare i hockey har varit bortskämda alldeles för länge!men vi kommer komma tillbax till toppen det kommer bara ta tid+vi suppotrar måste oockså bidra:bli medlem,köp souvienier,GÅ PÅ MATCHERNA O SJUNGA TILLS VI TAPPAR RÖSTEN,men innför nästa match ska den vara helt återställd,och sprida budskapet till alla vänner som är djurgårdare djurgårn tills jag dör....få folk att få upp ögonen vi är bäst så är det och jag lita på styrelsen till 100% trots inga riktigt heta nyförvärv än men det kommer
Ingen kunde sagt det där bättre...
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

stolpskott skrev:
Ingen kunde sagt det där bättre...
Möjligt, men de flesta på det här forumet hade nog kunnat skriva det bättre!
Att ni orkar läsa ett inlägg som ser ut sådär förstår jag inte. Det är inget annat än ren och skär misshandel av det svenska språket.

Jag kräver inte att det ska vara perfekt, men kom igen! Stor bokstav efter mening, mellanslag efter punkt och ett tryck på enter då och då, kan man väl ändå begära?

Innehållet bra! Svenskan USEL!

För att inte skriva ett helt offtopic inlägg så börjar jag bli lite bekymrad över situationen, men jag hoppas och tror att det händer mycket under skalet. Det är som sagt lång tid kvar till första nedsläppet!
Djurgår'n tills jag dör!
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Per Ledin Är på väg bort från färjestad kan detta vara något av intresse Men framförallt har klubben råd med honnom??
http://eliteprospects.com/

Louma eller Francois Bouchard skulle sitta fint tror jag likaså Tolsa och krog. :P
KapZ
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av KapZ »

"* Mycket surr om Micke Renberg. Jag tror det blir Luleå - trots allt.
Men det finns en outsider: Djurgården.
Kom ihåg var ni läste det först.
* En annan spelare jag tror snart är tillbaka i Djurgården är Nils Ekman.
Han får inget nytt kontrakt med Pittsburgh efter den här säsongen - han har svårt att ens ta en plats i laget just nu och har varit bänkad flera matcher."

http://blogg.expressen.se/hockey/entry. ... sid=204321
Användarvisningsbild
Royen

Olimb

Inlägg av Royen »

Sidney Crosby skrev:Nån spelare som för mig låter rätt interessant, det är Mathis Olimb som spelar i Vålerenga. Gjort 62 poäng på 40 matcher. Har dock inte själv sett han spela, men 62 poäng i norska ligan kanske är ungefär 20-30p i Elitserien.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4225
Mathis Olimb er ikke god for 20 poeng i Elitserien, i hvert fall ikke ennå. Han er for veik i kroppen foreløpig. Men han kan bli en god spiller etter svensk målestokk på sikt. Det er ofte grovarbeiderne fra norsk serie som lykkes i Sverige (Patrick Thoresen, Tore Vikingstad, Mats Trygg, Per Åge Skrøder). Mathis Olimb er ikke der ennå. Og Olimb har et stort problem med motgang.

Ser for meg at om han reiste til Stockholm, ville han vært hjemme igjen i Oslo i løpet av noen uker.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Royen

Inlägg av Royen »

KapZ skrev:* En annan spelare jag tror snart är tillbaka i Djurgården är Nils Ekman.
Det hadde vært en kanonforsterkning!

En annen som hadde vært verdt å se på er Christian Chartier, som er free agent og forlater Vålerenga. Han har vært meget bra de gangene jeg har sett dem denne sesongen. Han minner mye om Duane Harmer.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Ja Nisse skulle ju smaka kalas onekligen. Renberg hade ju varit grymt kul även om det känns som ett riktigt långskott. Tänk honom och Jimpa tillsammans - stackars motståndarbackar.

Vart han än tar vägen är det ju en stor chansning med tanke på hans ålder och skadebenägenhet.
drimp29

Inlägg av drimp29 »

[quote="Stocky"]Fernholm är totalt överskattad. Fattar inte vad man ser hos den killen!? Hoppas lhc tar han. 104 kilo kylskåp som inte kan tackla....
Men nu vill jag se att Jiri stannar.[/quote]

så du blir glad om fernholm lämnar?? han gjorde 16poäng på 30 matcher...och var plus 6.....näst bäst i laget!! vad tror du vi kan få som är bättre?? vi får väl se nästa sesse vad ersättarna till fernholm ev jiri presterar.........................
djjjj

Inlägg av djjjj »

Per Ledin, ingen spelare jag vill se i djurgården. Ta på sig alldeles för många utvisnigar + han är en äcklig drygg jävla värmläning!

Nöjd med svenskan där Bladman? Hur skriver du själv efter några öl?
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

djjjj skrev:Per Ledin, ingen spelare jag vill se i djurgården. Ta på sig alldeles för många utvisnigar + han är en äcklig drygg jävla värmläning!

Nöjd med svenskan där Bladman? Hur skriver du själv efter några öl?
Tycker inte man ska vara nöjd med din svenska efter det där meddelandet heller. Men jag håller med om att Per Ledin är en spelare som ja verkligen inte skulle vilja se i DIF.
PS. Han kommer från Luleå.

Glad Påsk på er alla :D
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Skriv svar