Säsongen 14/15
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 14/15
Jag hade gärna sett att vi provar detta:
Fällström - Jocke - Sören
Fleury - Nilson - Samme
Basse - Ljungh - Saviano
Hank - Honk - Ahlén
Hage/Heinerö/Runken/Alvarez
Låna ut två forwards till HA för resten av säsongen.
Fleury - Nilson - Samme
Basse - Ljungh - Saviano
Hank - Honk - Ahlén
Med både Nilson och Fleury in så kanske vi har en jäkla chans till ett bättre PP. Våra nuvarande siffror spelar egentligen ingen roll om vi börjar prestera i nästa match (eller ja, Nilson har redan börjat). Den svaga länken jag ser i PP nu är ju backpositionen. Högström klarar den ibland medans Nordlund nästan alltid sjabblar.
Tre rightare i samma kedja kan bli knepigt väl?MarcusDaze skrev:Jag hade gärna sett att vi provar detta:
Fleury - Nilson - Samme
Basse - Ljungh - Saviano
Hank - Honk - Ahlén
Tycker 16.8% är OK med tanke på att vi hade typ 8% efter 15 omgångar eller så.ciirree skrev:Med både Nilson och Fleury in så kanske vi har en jäkla chans till ett bättre PP. Våra nuvarande siffror spelar egentligen ingen roll om vi börjar prestera i nästa match (eller ja, Nilson har redan börjat). Den svaga länken jag ser i PP nu är ju backpositionen. Högström klarar den ibland medans Nordlund nästan alltid sjabblar.
Det är egentligen efter jul vi börjat klättra i PP och nu när Nilson är här så tror jag PP kommer bli väldigt mycket bättre. Hoppas Fleury presterar i PP också.
- MarcusDaze
Ser det som väldigt spännande!ciirree skrev:Tre rightare i samma kedja kan bli knepigt väl?MarcusDaze skrev:Jag hade gärna sett att vi provar detta:
Fleury - Nilson - Samme
Basse - Ljungh - Saviano
Hank - Honk - Ahlén
- diftobbe89
Vi måste dra ner istiden på Jocke nu, ser hellre Nilson i första med Sören som redan efter två matcher visade god kemi.
Sören - Nilson - Fällström
Fleury - Ljungh - Samme
Lauritzen - Jocke - Saviano/Alvarez
Hank - Honken - Ahlén
Givna utanför laget: Hage, Rundqvist, Heinerö.
Fleury - Ljungh - Samme
Hank - Honken - Ahlén
Spela fult
- Jim Morrison
Fan vad folk ändrar kant på spelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Säsongen 14/15
ser hellre hage istället för Saviano.diftobbe89 skrev:Vi måste dra ner istiden på Jocke nu, ser hellre Nilson i första med Sören som redan efter två matcher visade god kemi.
Fleury - Ljungh - Samme
Hank - Honken - Ahlén
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- diftobbe89
Re: Sv: Säsongen 14/15
Saviano gnuggar bra, men ska absolut inte vara någon top 6 forward, men Hage vill jag också ser mer av, ser hyfsat intressant ut på forwardssidan överlag när alla finns tillgängliga.Morwin skrev:ser hellre hage istället för Saviano.diftobbe89 skrev:Vi måste dra ner istiden på Jocke nu, ser hellre Nilson i första med Sören som redan efter två matcher visade god kemi.
Fleury - Ljungh - Samme
Hank - Honken - Ahlén
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Spela fult
Jag har en liten teori angående Nilson.
Han var grym ihop med Jimmie 09/10, då hade Jimmie ett sjukt år. Sen var Jimmie rätt svag de två sista åren ihop med Mackan, detta kan ha bidragit till Mackans delvis sämre statistik. Om Mackan nu får spela ihop med en riktig sniper - Fleury - så kanske hans playmaking skills kommer till pass på ett lika bra sätt som 09/10. XXX - Nilson - Fleury.
Han var grym ihop med Jimmie 09/10, då hade Jimmie ett sjukt år. Sen var Jimmie rätt svag de två sista åren ihop med Mackan, detta kan ha bidragit till Mackans delvis sämre statistik. Om Mackan nu får spela ihop med en riktig sniper - Fleury - så kanske hans playmaking skills kommer till pass på ett lika bra sätt som 09/10. XXX - Nilson - Fleury.

Vill ni verkligen spela Ahlen före Heinerö, Alvarez och Rundqvist?
- Jim Morrison
Jag tror inte Säcken bryter den kedjan för någonting i världen, tyvärr.Sjöwall skrev:Vill ni verkligen spela Ahlen före Heinerö, Alvarez och Rundqvist?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vad då tyvärr den kedjan gör sitt jobb vecka ut och vecka in.
-
- Säsongskort: Ja
Jag skulle isf gärna se Fällström - Honken - Hank som 4:e lina.Jim Morrison skrev:Jag tror inte Säcken bryter den kedjan för någonting i världen, tyvärr.Sjöwall skrev:Vill ni verkligen spela Ahlen före Heinerö, Alvarez och Rundqvist?
Kanske
Fleury - Nilson - Sörensen
Basse - Ljung - Samme
Saviano - Jocke - Heinerö/Alvarez
Fällström - Honken - Hank
Rundqvist/Hage
Kan inte Leksand få en jävla svacka och cementera sig i botten bara? Blir så less bara jag ser den där jävla kommunföreningen.
Edit:
Sådant sjukt flyt han hade den matchen alltså...
Edit:
Nice! Då är det bestämt att Fleury gör fem kassar borta mot MoDo!pulverapa skrev:Jag har en liten teori angående Nilson.
Sådant sjukt flyt han hade den matchen alltså...