Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag förstår fortfarande ärligt talat inte varför UCS går ut med en skrivelse (ihop med JK) att man ska fortsätta stötta laget och gå på matcher, men gör precis tvärtom.
kunde inte sagt det bättre själv! +10Praetori skrev: För att DIF rev hans gällande avtal?
Arbetsdomstolen lade alla korten på bordet så det är HELT sanslöst att folk fortfarande diskuterar detta.
* Mackan hade kontrakt som var skrivet och ratificerat.
* Alla inblandade parter var med på att MNs lön inte skulle fungera i AS.
* MN bad DIF återkomma med en konkret förslag.
* DIF återkom aldrig med ett precist kontraktsförslag.
* Det gamla avtalet gäller enligt lagens mening fortfarande.
* DIF river MNs avtal och han får inte träna mer med laget.
* MN och facket stämmer DIF.
Det finns liksom inga ifs and buts kvar att diskutera. DIF gjorde fel i alla aspekter, moraliska och juridiska och MN fick med fackets hjälp rätt i domstol. Bara att släppa och inse att föreningen gjorde feta tabbar. Både när man skrev kontraktet till att börja med och sedan när man valde att riva det. Precis som fansen och supporterförening reagerade när DIF SÄK stigmatiserade delar av klacken så reagerade MN och facket när DIF begick ett regelrätt kontraktsbrott. Folk begär tydligen mer av MN som Djurgårdare än de någonsin begärt av sig själva.
Det här är dock HISTORIA. Precis alla har gått vidare, både föreningen och MN men av någon anledning så anser en liten skara personer inom supporterfalangerna att DE minsann sitter på sanningen och att alla andra trampar dem på tårna och pissar på deras känslor.
Jag är jävligt medveten om vilka flertalet av de ledande individerna av dessa grupperingar är och jag vet även att ett antal av dessa (inte alla) var med och betedde sig som fullständiga svin i bland annat Helsingborg den tragiska dagen för snart ett år sedan och dessa individer borde verkligen INTE sätta sig på några höga hästar angående föreningens väl och ve.
Dags att släppa grollet och sluta leden. Antingen respekterar man föreningsstadgarna som alla medlemmar i slutändan varit med att rösta fram och försöker ändra på det man tycker är fel genom de arbetsmetoder som finns eller så fortsätter man att leka rättshaverist men då får man acceptera att övriga supportrar reagerar.
- ANTECKNINGSBLOCK
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Varför stämde inte Jimmie Ölvestad, Fimpen, Honken(backen) eller någon annan DIF när vi åkte ur?
För att de fick kontraktsförslag...ANTECKNINGSBLOCK skrev:Varför stämde inte Jimmie Ölvestad, Fimpen, Honken(backen) eller någon annan DIF när vi åkte ur?
Andreas ville inte spela i hockeyallsvenskan dock.
- ANTECKNINGSBLOCK
Precis, därför lämnade han DIF och fixade kontrakt i Tyskland.
Tror du på allvar att dom köpte ut honom ifrån DIF?
MN hade utan problem kunnat, likt M/S Costa Concordias kapten, lämna DIF för håve och slutit kapitlet där.
Istället sken girigheten igenom och en stämning, dels på mellanskillnaden i lönetappet, men även en extra stämning för "psykisk sveda" skedde.
Detta gör att jag ALDRIG kommer acceptera MN i Djurgården.
MN hade utan problem kunnat, likt M/S Costa Concordias kapten, lämna DIF för håve och slutit kapitlet där.
Istället sken girigheten igenom och en stämning, dels på mellanskillnaden i lönetappet, men även en extra stämning för "psykisk sveda" skedde.
-
Kan det kanske vara så att Andreas H fick högre lön i tyskland än vad han hade i DIF? Jag har inte en susning. Bara en tanke.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Precis, därför lämnade han DIF och fixade kontrakt i Tyskland.
Jag har för mig att vi inte ville ha lillhonken.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
Ja, han var villig att gå ner i lön, hur mycket vettefan, men det blev inget för vi var inte sugna. Sen blev han MVP i tyska ligan istället.seppuko skrev:Jag har för mig att vi inte ville ha lillhonken.
Expert.
-
Men honken hade väl säsongskort i både hockeyn(åren i hockeyallsvenskan) och fotbollen även om han bodde i tyskland, det hade inte MN.SirDIFalot skrev:Ja, han var villig att gå ner i lön, hur mycket vettefan, men det blev inget för vi var inte sugna. Sen blev han MVP i tyska ligan istället.seppuko skrev:Jag har för mig att vi inte ville ha lillhonken.
Karel måste avgå
Vad har det med något att göra egentligen? Bara undrar.DIF_Söderort skrev:Men honken hade väl säsongskort i både hockeyn(åren i hockeyallsvenskan) och fotbollen även om han bodde i tyskland, det hade inte MN.SirDIFalot skrev:Ja, han var villig att gå ner i lön, hur mycket vettefan, men det blev inget för vi var inte sugna. Sen blev han MVP i tyska ligan istället.seppuko skrev:Jag har för mig att vi inte ville ha lillhonken.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Tänkte presentera mig på det här forumet genom att svara på det här.Godnoken skrev:Kan ej förstå hur det sportsliga inte går före vad ni tycker om styrelsen. Bryr ni er ens om hockeyn?
Jag bryr mig om DIF. Egentligen borde det räcka som svar. Men ska försöka formulera mig.
Hockeyn är jag som Djurgårdare stolt över. Vi har varit framgångsrika. Vi har haft fantastisk stämning. Vi har fina traditioner osv. Dessa saker bryr jag mig om främst. Vad vi är och vad vi står för. Och det är saker som inga Djurgårdare egentligen tycker olika om. Men när det händer saker som MN-gate blir det en glasklar och onödig splittring där åsikter i alla dess former dyker upp till ytan och ältas i evigheter. Det är det värsta som kan hända, och i hockeyn händer det småsaker allt för ofta som irriterar supportrar och äventyrar sammanhållningen och engagemanget. Och i just det här fallet känns det så förbannat jävla medvetet från styrelsens håll, likt Sharbel. Och hur länge tjafsades det inte om Sharbel i fotbollen? För att vi inte ska behöva se sånt här för ofta är det enligt mig bra att det finns folk som orkar ifrågasätta detta och göra motstånd.
En välmående förening med bra representanter, hög stämning, där alla supportrar känner sig delaktiga och välkomna utan splittringar och tjafs är bra mycket viktigare för mig än poäng i tabellen. Jag spöar mycket hellre Gnaget i HA nästa år med det Djurgården jag vill ha än att behöva dras med detta i elitserien.
-
Ingen aning, något om vem som har gått på flest DIF matcher. Vet inte vad dom babblar om.seppuko skrev:Vad har det med något att göra egentligen? Bara undrar.DIF_Söderort skrev:Men honken hade väl säsongskort i både hockeyn(åren i hockeyallsvenskan) och fotbollen även om han bodde i tyskland, det hade inte MN.SirDIFalot skrev:Ja, han var villig att gå ner i lön, hur mycket vettefan, men det blev inget för vi var inte sugna. Sen blev han MVP i tyska ligan istället.seppuko skrev:Jag har för mig att vi inte ville ha lillhonken.
Karel måste avgå
Helt jävla ovidkommande om spelarna går på våra matcher eller inte bara dom inte står i klacken på norra stå som lill-riddarn gjorde snart kommer väl absurda krav att medlemskap i JK krävs för att man ska få spela i DIF
Det är fantastiskt hur vissa här kan dra tvärsäkra slutsatser rörande ett rättsfall utan att ens bläddra i domen. Trist att vi inte alla har den egenskapen.ANTECKNINGSBLOCK skrev:Precis, därför lämnade han DIF och fixade kontrakt i Tyskland.
Det kallas allmänt skadestånd och är i relation till ekonomiskt skadestånd inte hänförligt en ekonomisk skada (t.ex. förlorad arbetsinkomst). Djurgården fick betala 75 000 kronor eftersom man med omedelbar verkan avskedade Marcus. Det får man inte göra utan att det sker som en konsekvens av att arbetstagaren först avsiktligt riktat någon form av vårdslöst handlande gentemot arbetsgivaren och så hade som bekant inte skett i det här fallet.
Ibland brukar man tala om det allmänna skadeståndet som "plåster på såren", men det är inte någon uttalad ersättning för psykiskt lidande. Lyfter man blicken lite så kan man se ett preventivt syfte i att det ska kosta att bryta mot LAS och därmed finns också ett incitament för arbetsgivarna att följa lagstiftningen.
Ja det känns lite halvdant även för mig. Det är klart det blir knas på läktaren när det inte finns någon som kan styra upp detta. Personerna med respekt bryr sig inte om vad som händer. Samtidigt kommer det människor som skanderar att Kareel med company ska avgå och då ryter 8074 andra pers att det "packet" ska ut.pulverapa skrev:Jag förstår fortfarande ärligt talat inte varför UCS går ut med en skrivelse (ihop med JK) att man ska fortsätta stötta laget och gå på matcher, men gör precis tvärtom.
Känns som någon måste in och styra, likt Martin gjorde runt derbyskandalerna när många var missnöjda med Abbe. Känns som detta kan gå så mycket längre än en knytnäve i ansiktet.