Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Nu förstår man vad toppspelarna kostar när Fleury går på de här summorna under artistkontrakt.
Smart att tacka nej till Lasch på flerårskontrakt. Han lär kosta sinnessjuka summor och är ingen bärande spelare, även om han är klart vassare än Fleury.
Smart att tacka nej till Lasch på flerårskontrakt. Han lär kosta sinnessjuka summor och är ingen bärande spelare, även om han är klart vassare än Fleury.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Strax under miljonen.Kall-El skrev:Lite siffror på vad Fleury kostar hade varit intressant.
Expert.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SirDIFalot skrev:Alla pengar in hamnar inte i spelarbudgeten.Hepsnastian skrev:Fel tråd kanske.
Men dom här DH pengarna, var det fritt fram för ledningen att använda dom, när som helst till vilken värvning som helst?
Och pengarna som samlades in från Linköpingsmatchen, vad hände med dom?
Okej, fick för mig det..
Tack för svaret
Delägare
- -daniel-
Är det 2 eller 3 månader? Sen får man räkna på att det är inkl arbetsgivaravgifter. Jag tror han kostar kanske 200 loppor i månaden (+ soc avgifter).SirDIFalot skrev:Strax under miljonen.Kall-El skrev:Lite siffror på vad Fleury kostar hade varit intressant.
-
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Varför ska vi betala arbetsgivaravgifter när det är ett artist kontrakt?-daniel- skrev:Är det 2 eller 3 månader? Sen får man räkna på att det är inkl arbetsgivaravgifter. Jag tror han kostar kanske 200 loppor i månaden (+ soc avgifter).SirDIFalot skrev:Strax under miljonen.Kall-El skrev:Lite siffror på vad Fleury kostar hade varit intressant.
Skickat från min C6903 via Tapatalk
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- Jim Morrison
Ja som sagt, nu kanske folk börjar förstå vilka summor spelare som Rajala, Pesonen, Salmela osv ligger på. Vi hade gått i konkurs om vi värvat en sån.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
Fleury kan göra mål iallafall, många sådana i en och samma match, placera honom med rätt spelare bara, typ Samme eller Sören.
Spela fult
- -daniel-
Vart står det att det är ett "artistkontrakt"? Finns den typen av kontrakt ens kvar numer? Jag trodde de förmånliga skattereglerna togs bort för några säsonger sedan, eller åtminstone begränsades radikalt.medu82 skrev:Varför ska vi betala arbetsgivaravgifter när det är ett artist kontrakt?-daniel- skrev:Är det 2 eller 3 månader? Sen får man räkna på att det är inkl arbetsgivaravgifter. Jag tror han kostar kanske 200 loppor i månaden (+ soc avgifter).SirDIFalot skrev:Strax under miljonen.Kall-El skrev:Lite siffror på vad Fleury kostar hade varit intressant.
Because it´s the law.medu82 skrev:Varför ska vi betala arbetsgivaravgifter när det är ett artist kontrakt?-daniel- skrev:Är det 2 eller 3 månader? Sen får man räkna på att det är inkl arbetsgivaravgifter. Jag tror han kostar kanske 200 loppor i månaden (+ soc avgifter).SirDIFalot skrev:Strax under miljonen.Kall-El skrev:Lite siffror på vad Fleury kostar hade varit intressant.
A-SINK ska finnas fortfarande vilket innebär att han själv får "bara" betala 15% i skatt.-daniel- skrev:Vart står det att det är ett "artistkontrakt"? Finns den typen av kontrakt ens kvar numer? Jag trodde de förmånliga skattereglerna togs bort för några säsonger sedan, eller åtminstone begränsades radikalt.medu82 skrev:Varför ska vi betala arbetsgivaravgifter när det är ett artist kontrakt?-daniel- skrev:Är det 2 eller 3 månader? Sen får man räkna på att det är inkl arbetsgivaravgifter. Jag tror han kostar kanske 200 loppor i månaden (+ soc avgifter).SirDIFalot skrev:Strax under miljonen.Kall-El skrev:Lite siffror på vad Fleury kostar hade varit intressant.
- Jim Morrison
Lasch till Kloten. Ryktas det om iaf.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
hockeyfans.ch ?@hockeyfans_chJim Morrison skrev:Lasch till Kloten.
Turku-Topscorer Ryan Lasch soll bei den Kloten Flyers ein Thema sein. Welcome to Kloten, @Lascher19? http://hf.vu?37199hf.vu/?37199
låter så.
Expert.
Bra då lyckades inte någon av våra konkurrenter bakom oss få hugg på honomSirDIFalot skrev:hockeyfans.ch ?@hockeyfans_chJim Morrison skrev:Lasch till Kloten.
Turku-Topscorer Ryan Lasch soll bei den Kloten Flyers ein Thema sein. Welcome to Kloten, @Lascher19? http://hf.vu?37199hf.vu/?37199
låter så.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Att Guter lämnar är inget som bekymrar mig. Tyvärr har han inte presterat tillräckligt bra.
Han har en bra fart på skrillorna och har ett hyffsat skott. Behöver däremot många lägen innan det blir mål. Största anledningen till att det är rätt att släppa honom är att han har svårt att bidra i spelet med och utan puck, för där händer verkligen inte mycket positivt.
Att han hamnar i SHL istället för AS unnar jag honom. Tycker han varit sympatisk och trevlig de gånger han framträtt i media.
Jag ser hellre att Heinerö får Guters speltid. Dels är han en bättre spelare, men jag tror även Heinerö kan hantera den troligtvis begränsade speltid som blir över numera bättre än Guter.
Att vi sedan lättar en aning i budgeten skadar heller inte. En "vinn-vinn"-situation.
Fleury då?
Tja, ungefär den förstärkningen jag (dessvärre) förväntar mig om vi inte ska köra ekonomin än mer i botten. Vi värvar utifrån den placering vi har i näringskedjan.
Tycker vi stärkt upp laget inför avslutningen på ett, utifrån förutsättningarna, godkänt sätt.
Han har en bra fart på skrillorna och har ett hyffsat skott. Behöver däremot många lägen innan det blir mål. Största anledningen till att det är rätt att släppa honom är att han har svårt att bidra i spelet med och utan puck, för där händer verkligen inte mycket positivt.
Att han hamnar i SHL istället för AS unnar jag honom. Tycker han varit sympatisk och trevlig de gånger han framträtt i media.
Jag ser hellre att Heinerö får Guters speltid. Dels är han en bättre spelare, men jag tror även Heinerö kan hantera den troligtvis begränsade speltid som blir över numera bättre än Guter.
Att vi sedan lättar en aning i budgeten skadar heller inte. En "vinn-vinn"-situation.
Fleury då?
Tja, ungefär den förstärkningen jag (dessvärre) förväntar mig om vi inte ska köra ekonomin än mer i botten. Vi värvar utifrån den placering vi har i näringskedjan.
Tycker vi stärkt upp laget inför avslutningen på ett, utifrån förutsättningarna, godkänt sätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Visst är den något sämre än SHL. Med Timrå i elitserien snittade han 51 minuter per mål, men 154 minuter per passning. Men det kanske säger mer om medspelarna.Axel_K skrev:Fast då har Fleury spelat i en liga som är snäppet sämre än Elitserien.Honken skrev:Sett till statistiken den här säsongen är det ett uppköp.
Fleury har snittat 19:07 minuter per match och gör mål var 50:e minut, passningspoäng var 69:e
Motsvarande siffror för Guter är 61 respektive 92 minuter. Som jämförelse ligger Samuelssons målskytte på 49 minuter.