Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Bremberg på twitter
Fredrik Bremberg ?@fbremberg
@Rosenrasande varför pratar inte Dif med mig som spelat med honom. Han är ingen garanterad målmaskin och ett osäkert kort i tighta matcher.
Fredrik Bremberg ?@fbremberg
@Rosenrasande varför pratar inte Dif med mig som spelat med honom. Han är ingen garanterad målmaskin och ett osäkert kort i tighta matcher.
Fast Linkan vet väl bra mycket mer om honom än alla självutnämnda experter här inne?SirDIFalot skrev:Och här kom Linkan-dissen.
Fredrik Bremberg ?@fbremberg 17s17 seconds ago
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Bresse skrev:Okej kanske inte var drömvärvningen, Men kom igen nu, vi kan ge killen en chans innan vi sågar värvningen!

Expert.
SirDIFalot skrev:Bresse skrev:Okej kanske inte var drömvärvningen, Men kom igen nu, vi kan ge killen en chans innan vi sågar värvningen!

Finns det nån värvning senaste åren som inte blivit rätt totalsågad? Tellan är nog enda jag kan komma på men många var rätt skeptiska där också.
Linkan har en oerhörd poäng.
Ska man försöka scouta en spelare så frågar man väl spelare som spelat med han!
Referenser brukar det kallas!
Luktar mer och mer: Vi tar det vi har råd med...
Ska man försöka scouta en spelare så frågar man väl spelare som spelat med han!
Referenser brukar det kallas!
Luktar mer och mer: Vi tar det vi har råd med...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Då får han väl lära sig det!SirDIFalot skrev:Jag har aldrig sett Nilson spela på en vänsterkant i hela mitt liv. Han måste nog gå som center. I alla fall när Samuelsson är tillbaka.Kall-El skrev:Nilson - Ljungh - Fleury kanske kunde fungera tillsammans?
Alternativet är ju att köra Nilson som center i en tredjelina typ:
Lauritzen - Nilson - Alvarez/Heinerö
Dock är jag tveksam kring att använda Nilson som center.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han har väl mer erfarenhet från centerrollen. Det där med att byta kant är ju svårare än folk verkar tro. Det är ju inte "sak samma" vilken vinge dom spelar på.Kall-El skrev:Då får han väl lära sig det!SirDIFalot skrev:Jag har aldrig sett Nilson spela på en vänsterkant i hela mitt liv. Han måste nog gå som center. I alla fall när Samuelsson är tillbaka.Kall-El skrev:Nilson - Ljungh - Fleury kanske kunde fungera tillsammans?
Alternativet är ju att köra Nilson som center i en tredjelina typ:
Lauritzen - Nilson - Alvarez/Heinerö
Dock är jag tveksam kring att använda Nilson som center.
Expert.
-
Ska bli intressant att se vilka tunga pjäser Modo presenterar nu och om det är så att de vann budgivningen på Lasch.
Körde inte MN på vänster kanten när han tipsade om ambulanser till Prestberg 98?
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
Bresse skrev:Fast Linkan vet väl bra mycket mer om honom än alla självutnämnda experter här inne?SirDIFalot skrev:Och här kom Linkan-dissen.
Fredrik Bremberg ?@fbremberg 17s17 seconds ago
Spelar ingen roll vem vi hade tagit in så hade Linkan sågat beslutet om vi inte hade tagit in honom själv såklart, Han platsar väl i vilket NHL-lag som helst enligt honom?
Där blev det officiellt.
http://www.difhockey.se/artikel/5139/
Frågor och svar med Stoppel: http://www.difhockey.se/artikel/5140/
http://www.difhockey.se/artikel/5139/
Frågor och svar med Stoppel: http://www.difhockey.se/artikel/5140/
- Jim Morrison
Men alltså, vi har ju knappast spelare att välja och vraka. Linkans kommentar är inget man tackar nej till en spelare för.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Och nu återstår en fråga - kommer vi att värva någon mer nu eller ska dessa ses som den sista värvningen?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Jag tror det var sista... pga att DH pengarna är använda.... Tveksamt om vi har tillräckligt med stålar kvar för en klassvärvning, utan blir det något mer så blir det en "Damien" till, dvs nån halv-ok lirare som borde kunna funka men samtidigt är en liten chansning.sunne skrev:Och nu återstår en fråga - kommer vi att värva någon mer nu eller ska dessa ses som den sista värvningen?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).