Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Sidney Crosby skrev:
smurf02 skrev:Anson Carter då?? vet någon någt om denna snubbe.??
skulle han kunna vara något

Yared hagos är välkommen om han nu skulle komma
Blomdahl likaså
Marre också

ANSON CARTER ?!?!?!??!!??!?!?!?!??
Haha - humor!
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Ledingen kommer ju inte att gå ut med att dom har värvat en ny spelare så länge det inte finns något påskrivet. Det finns gott om tid att signa spelare.
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Gott om tid ?!?!?!?!?! kolla bara på timrå och modo som spelar final och har spelat kvartsfinal!!
dom e redan i full gång med truppen till nässta sässong!!
Djurgården som varit lediga Längre har bara Kontrakterat ett nyförvärv!!
Så jag hoppas att man vet vad man gör så att det inte blir en Qurinio som ryktas vara bra och gör sedan inte ett smack!!

Om man vill kontraktera fler bra backar och lite frammåt så varför inte ta ett snack med tex Louma, Tolsa, Tomas Surovy...Niko Kapanen
är ett exempel även om jag vet att chansen e liten Jason Krog kanske skulle gå med på det
man såg jju vad som hännde med jonsson snackades jju om honnom ganska mycket!!
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

För det första, Luoma kan du glömma, han kommer fortsätta i LHC. För det andra, Jari Tolsa kan du glömma, han kommer inte spela i DIF. För det tredje, Tomas Surovy kan du glömma, det blir antingen NHL eller en europeisk toppklubb för honom. För det fjärde, Niko Kapanen kan du glömma, NHL eller Finland som gäller för honom. För det femte, Jason Krog kan du glömma, han kommer fortsätta overthere. För det sjätte, posta realistiska krav, ingen av de ovan förutom Tolsa var realistiska.
Bild
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

smurf02 skrev:Gott om tid ?!?!?!?!?! kolla bara på timrå och modo som spelar final och har spelat kvartsfinal!!
Så jag hoppas att man vet vad man gör så att det inte blir en Qurinio som ryktas vara bra och gör sedan inte ett smack!!

Om man vill kontraktera fler bra backar och lite frammåt så varför inte ta ett snack med tex Louma, Tolsa, Tomas Surovy...Niko Kapanen
är ett exempel även om jag vet att chansen e liten Jason Krog kanske skulle gå med på det
I dagsläget har DIF 12 forwards - 13 med Klasen (om rykterna är sanna). Vi har fem backar klara för nästa säsong om man inte räknar med Ericson och Liwing. Det är alltså tre backar till som ska kontrakteras och eventuellt en forward. Att leta reda på tre rutinerade backar som inte är för dyra men ändå kan prestera är inte lätt och det kommer att ta den tid som behövs.
Sen måste du ta och sätta ner en fot, eller två, på jorden. Kapanen? Luoma? Anson Carter? Det är inte NHL07 på din playstation!
djjjj

Inlägg av djjjj »

Rocker skrev:
smurf02 skrev:Gott om tid ?!?!?!?!?! kolla bara på timrå och modo som spelar final och har spelat kvartsfinal!!

I dagsläget har DIF 12 forwards - 13 med Klasen (om rykterna är sanna). Vi har fem backar klara för nästa säsong om man inte räknar med Ericson och Liwing. Det är alltså tre backar till som ska kontrakteras och eventuellt en forward. Att leta reda på tre rutinerade backar som inte är för dyra men ändå kan prestera är inte lätt och det kommer att ta den tid som behövs.
Sen måste du ta och sätta ner en fot, eller två, på jorden. Kapanen? Luoma? Anson Carter? Det är inte NHL07 på din playstation!
ang. odos o timrås värvningar tror jag att do varit klara ett bra tag bara det sista som tagit tid titta på ottossons kontrakt do var överens en det sista tog litte tid...vem vet vilken dag somhelst kanske det komer en värvningsbomb från djurgårn!men personligen tror jag inte det blir nån jätte värvning kan vi behålla ferna o jiri så har vi faktiskt ett riktigt bra lag men en topp forward till hade varit kul!!ska värva smart inte bara hosta upp pengar(vilket vi iofs inte har)
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Ferholm till Linköping enligt rykte.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Någon som vet om Staffan Kronwall kommer ge upp där borta? Eller Robert Nilsson? Är Hannulas säsong över borta i ryssland? (tänker inte på skadan)
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /18100.htm

Detta var otippat! :shock:

Jösses, SSK kommer bli riktigt farliga nästa år, och de kommer plocka fler spelare. Kan bli så att vi torskar en del eventuella nyförvärv pga. detta. :(
Bild
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

fd skuggan skrev:Ferholm till Linköping enligt rykte.
...eller rykte och rykte...
Han är klar för Linköping sedan igår vad jag hörde från (ledsna) källor inom laget...

Det är sorgligt att inse, men man förstår att det måste vara grymt kul att komma till ett lag som är i final i år, STORSATSAR inför nästa säsong och man får en kalasbra lön.

Men va fan....byta om och åka till Wallenstamshallen ett par veckor under säsongen med en medioker lön i ett bottenlag som inte satsar är väl drömmen för alla hockeyspelare som vill förkovra sig?
djjjj

Inlägg av djjjj »

fd skuggan skrev:
fd skuggan skrev:Ferholm till Linköping enligt rykte.
...eller rykte och rykte...
Han är klar för Linköping sedan igår vad jag hörde från (ledsna) källor inom laget...

Det är sorgligt att inse, men man förstår att det måste vara grymt kul att komma till ett lag som är i final i år, STORSATSAR inför nästa säsong och man får en kalasbra lön.

Men va fan....byta om och åka till Wallenstamshallen ett par veckor under säsongen med en medioker lön i ett bottenlag som inte satsar är väl drömmen för alla hockeyspelare som vill förkovra sig?
det där tror jag först på närjag läst det på lhc:s hemsida+vilka är dina källor i laget+vilket lag?
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

djjjj skrev:
det där tror jag först på närjag läst det på lhc:s hemsida+vilka är dina källor i laget+vilket lag?
Vilket lag?? Dom är nog inte särskilt ledsna i LCH om vi säger så...

Mina källor kan jag inte röja.

Ni behöver absolut inte tro på nåt alls. Jag bara vidarebefodrar vad jag fått för info. Det är det den här tråden går ut på...
djjjj

Inlägg av djjjj »

fd skuggan skrev:
djjjj skrev:
Vilket lag?? Dom är nog inte särskilt ledsna i LCH om vi säger så...

Mina källor kan jag inte röja.

Ni behöver absolut inte tro på nåt alls. Jag bara vidarebefodrar vad jag fått för info. Det är det den här tråden går ut på...
ja det är sånt man ska skriva här, jag förstår han det gör jag verkligen klart man vill tjäna pengar emn han har inget djurgårdshjärta iaf om dessa uppgifter stämer, påstå att han stått i klacken my ass då lämnar man fan inte klubben som behöver all hjälp,jag förstår att killen vill tjäna pengar men han är ung varför inte stanna i hans hjätas lag o se till så att vinden vänder???så rätta mig nån om jag har fel är han en riktig järnkamin då?SVAR NÄ....
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tja ganska väntat tyvärr om Fernholm försvinner. Vi har helt enkelt inte muskler att behålla de spelare som vi skulle behöva behålla. Så länge som det ser ut på detta vis finns det ju ingen anledning att satsa på junisarna heller gebtligen. Jag menar de bästa vi får fram kommer ju ändå att köpas upp av penningstinna kollegor.

Skall man satsa på juniorer måste man ha kapital nog att kunna behålla dem, som det ser ut just nu har vi inte det. Sedan kan det kanske diskuteras om Fernholm är värd 7 mille på 3(?), själv är jag ytterst tveksam till detta. Dock inte bra att tappa en back vi hade behövt behålla. Grattis styrlesen nu måste ni hitta 3 backar till av klass, bara att be en stilla bön att en av dem är Jiri.

Man ju undra lite grand vad storsatsningen skulle gå ut på egentligen, eller var detta lika löst prat som när det lovades att NHL millarna skulle gå till nya spelare?
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Fernholm är totalt överskattad. Fattar inte vad man ser hos den killen!? Hoppas lhc tar han. 104 kilo kylskåp som inte kan tackla....
Men nu vill jag se att Jiri stannar.
Skriv svar