Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Fleury är sämre än Lasch, men Fleury är också bättre än Guter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Word! Och med det sagt så är dagens byte helt OK! Vi har trejdat upp oss ett par snäpp och spetsen letar vi fortfarande efter...Jim Morrison skrev:Fleury är sämre än Lasch, men Fleury är också bättre än Guter.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Målproduktionen kan nog öka med D Fleury.Steelmountain skrev:Frågan är väl om Guter är så mycket sämre än Fleury...
Jag väljer också att tro på de som arbetar med hockey att de gör så bra val de möjligtvis kan göra under rådande omständigheter (-7mkr från shl etc).
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Vi kan inte tävla med resterande lag om spelare. Vi hade inte råd med Lasch, vad ska man göra?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Svårt att säga. Jag vågar påstå att Fleury som hockeyspelare är ett par nivåer bättre i SHL tempo men däremot har jag ingen aning om hur väl han skulle kunna passa in i den kollektiva delen av anfalls och försvarsspelet som vi lever på.Steelmountain skrev:Frågan är väl om Guter är så mycket sämre än Fleury...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag måste säga att jag är riktigt imponerad över jobbet som görs nu med truppen. Speciellt med våra rusktigt dåliga förutsättningar. Våran januari-silly har redan nu överträffat mina förväntningar och då finns det eventuellt en värvning kvar att vänta. Gillar Guter men denna switch av spelare är nog riktigt bra.
- Thunder Bay Bombers
Fleury spetsförvärv?

"Wanna go, pretty boy?"
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ger inte upp hoppet om Laschcaptcash skrev:Word! Och med det sagt så är dagens byte helt OK! Vi har trejdat upp oss ett par snäpp och spetsen letar vi fortfarande efter...Jim Morrison skrev:Fleury är sämre än Lasch, men Fleury är också bättre än Guter.
+1Magistern skrev:Jag måste säga att jag är riktigt imponerad över jobbet som görs nu med truppen. Speciellt med våra rusktigt dåliga förutsättningar. Våran januari-silly har redan nu överträffat mina förväntningar och då finns det eventuellt en värvning kvar att vänta. Gillar Guter men denna switch av spelare är nog riktigt bra.
Jo jag kanske tog i men det jag minns av Fleury sist han var i elitserien var inte så värst bra förutom när Linkan spelade med honom. I Luleå var han katastrof. Verkar ha spelat upp sig sen dess och är väl ett uppköp mot Guter. Men man sitter och hoppas på Lasch som skulle vara en av seriens 10-15 bästa forwards och så blir det Fleury. Klart man blir besviken.Praetori skrev:Ja till skillnad mot övriga pessimister och presumtiva brohoppare så tror jag att Fleury skulle kunna vara en riktigt bra värvning om det nu blir så. Dock hoppas jag inte att det är spetsvärvningen som man letat efter.Jim Morrison skrev:15 mål i finska ligans sämsta lag.
Men han verkar kunna göra mål iaf. Så ska verkligen ge det en chans. Högerskytt dessutom.
Kämpa mot modoismen KG...DIFwishes skrev:Ger inte upp hoppet om Laschcaptcash skrev:Word! Och med det sagt så är dagens byte helt OK! Vi har trejdat upp oss ett par snäpp och spetsen letar vi fortfarande efter...Jim Morrison skrev:Fleury är sämre än Lasch, men Fleury är också bättre än Guter.
Om det är som ersättare till Guter är det ju väldigt snabbt jobbat och helt ok.
Om det är vår efterlängtade "spetsvärvning" känns det ju inte lika kul.
Om det är vår efterlängtade "spetsvärvning" känns det ju inte lika kul.
Fleury-Ljungh-Samme kan nog funka ihop!
Första fransmannen i DIF:s historia, va?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi tävlar mot dom allsvenska lagen på spelarmarknaden men mot SHL-lagen på isen. Det är tyvärr sanningen.
Fleury är väl en OK förbättring över Guter dock. Men fan... Hade lika gärna kunnat tagit Sillen.
Fleury är väl en OK förbättring över Guter dock. Men fan... Hade lika gärna kunnat tagit Sillen.
Expert.