Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:Helt rätt att skeppa iväg Guter. Hans nivå är allsvenskan. För hans egen skull tror jag det var bra också, han kan på sikt få en större till i Leksand.
Möjligen men vi pratar ändå om en Djurgårdsprodukt som från början gått den långa vägen in i A-laget. 0,35p/match är måhända för klent i förhållande till istid MEN jag är böjd att tro att det ligger något annat bakom. Antingen är det för att göra plats åt någon som skall vara garanterat bättre eller så är det något annat groll eller situation eller personkemi som gör att han inte får vara kvar. Just att Leksand enligt ryktena tycks ta över kontraktet snarare än att det rör sig om ett lån är ju lite suspekt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

SirDIFalot skrev:
captcash skrev:Bra att Guter lämnar, han funkar inte i SHL... han är nog tänkt att vara en producerande forward och det har han absolut inte lyckats leva upp till. Gillar killen Guter, men man är inte anställd i DIF bara för att vara trevlig utan måste kunna leverera också!

Lycka till Guter, trist du hamnade i Sveriges rövhål, hade unnat dig en trevligare klubb!
Varför förväntar man sig alltid produktion och målskytt av alla rightare som är rätt bra på skridskorna? Han har ju faktiskt inte heller levererat särskilt dåligt om man ser till istiden han fått.
Tja, kanske just därför? Han är snabb och har ett bra skott, men får inte ut något av detta. Någon i laget måste ju förväntas producera och det är nog inte direkt Ahlén, Hank osv man tänkt på då... dvs den packe forwards som är tänkta att hänga lite puckar då och då, måste leverera.. vi kan ju inte sitta med 14 brunkare i truppen bara för att de har trevlig personlighet och gillar DIF.

Men poäng eller inte, det syns att han väger lätt i SHL, han kommer sällan till lägen och blir ju lättare undanknuffad än Savve!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Eftersom 3 spelare var skadade senast så måste DIF antingen har gjort klart med något eller så är spelare tillbaka. Säcken var noga med att påpeka på mötet att de bara hade 4 kedjor och 1 extraforward som var hela. Och nu skickar alltså DIF en av dessa spelare. Enda slutsatsen som går att dra, eftersom de anser att J20-spelarna behöver mogna mer innan de tas upp på allvar.

Eftersom de skickar Guter borde även Alvarez sitta löst (till nästa säsong om inte annat). Även om Malmö precis tog in Himelfarb, har de 14 forwards varav en skadad och Tenute med hjärnskakning. Hade varit roligare om vi gjort den lösningen istället.
DIFsoldaterna
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFsoldaterna »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0180753.ab

Ser ut som att det blir officiellt idag då?

Konstig jävla affär det där. Kan tycka att det är märkligt gjort att våra närmaste konkurrenter tar över en av våra som jag personligen gillar. Detta hoppas jag verkligen betyder att vi har någon riktigt bra klar, då precis som många påpekat redan att vi har en del skador.

Lasch klar idag? :D
rikkard

Inlägg av rikkard »

Otroligt märklig affär. Guter har låg lön och är ett framtidsnamn. Att vi släpper honom till vår konkurrent är otroligt korkat. Att vi dessutom värvar Hage veckan innan gör det hela obegripligt. Vad är syftet? Börjar känna mig redo att skriva på "avgå KG".

Hade varit mycket bättre att skicka iväg Alvarez.
Senast redigerad av rikkard den 2015-01-19 08:37:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Skeppa Ahlen istället för Guter, plzz
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIFsoldaterna skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0180753.ab

Ser ut som att det blir officiellt idag då?

Konstig jävla affär det där. Kan tycka att det är märkligt gjort att våra närmaste konkurrenter tar över en av våra som jag personligen gillar. Detta hoppas jag verkligen betyder att vi har någon riktigt bra klar, då precis som många påpekat redan att vi har en del skador.

Lasch klar idag? :D
Lasch är ju i princip en lite mindre men kraftfullare variant av Guter så visst skulle det göra det hela mer begripligt men det som aviserats tidigare är ju att det varit långt ifrån klart och inte särskilt troligt. Nu har ju i och för sig Modo värvat Haatja och har de några pengar kvar så är väl Hossa det starkaste ryktet vilket lämnar lite utrymme för Lasch.

Personligen är jag inte alls övertygad om Laschs förträfflighet för även om han producerat bra i SM-Liiga så är det ingalunda SHL vi pratar om. Växjö släppte ju honom av en anledning. Känns som en legoknekt. Frågan är om han och Saviano lirade någonting tillsammans i Växjö när båda var där 12/13.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFsoldaterna

Absolut, men samtidigt har/hade ju växjö en hel del bra spelare också. Är ju bara titta på de spelare dom dumpat som hade kunnat göra rätt bra här. Jag är nog positiv till Lasch. Dock så vet man ju aldrig hur en spelare blir i en ny klubb, vilket iofs är förtjusningen också kanske.

Nej, tycker vi kunde gett bort Alvarez istället för Guter.
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIFsoldaterna skrev:Absolut, men samtidigt har/hade ju växjö en hel del bra spelare också. Är ju bara titta på de spelare dom dumpat som hade kunnat göra rätt bra här. Jag är nog positiv till Lasch. Dock så vet man ju aldrig hur en spelare blir i en ny klubb, vilket iofs är förtjusningen också kanske.

Álvarez är en helt annan typ av spelare och tillför något på forwardssidan som vi verkligen saknar och det är tyngd. Jag tror att han har betydligt högre potential än Guter i den rollen även om han inte riktigt hittat hem i spelsystemet än.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
DIFsoldaterna skrev:Absolut, men samtidigt har/hade ju växjö en hel del bra spelare också. Är ju bara titta på de spelare dom dumpat som hade kunnat göra rätt bra här. Jag är nog positiv till Lasch. Dock så vet man ju aldrig hur en spelare blir i en ny klubb, vilket iofs är förtjusningen också kanske.

Álvarez är en helt annan typ av spelare och tillför något på forwardssidan som vi verkligen saknar och det är tyngd. Jag tror att han har betydligt högre potential än Guter i den rollen även om han inte riktigt hittat hem i spelsystemet än.
Skulle du kunna utveckla detta? Jag har väldigt svårt att se vad Alvarez skulle ha för potential eller egenskaper som inte Guter besitter. Förutom att han är större i kroppen dårå. Men han utnyttjar ju inte sin storlek överhuvudtaget.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen förutsätter jag att Guter skeppas iväg för att något nytt är på väg in.

OM så inte skulle vara fallet är agerandet märkligt, inte minst då det finns andra forwards som i alla fall jag tycker varit sämre som t ex Alvarez.

Jag är för övrigt också sugen på att få reda på mer om Alvarez styrkor då jag inte sett mycket av dessa heller.
DIFsoldaterna

@Praetori
Kan inte hålla med dig om att Alvarez gör det bättre än Guter. Jag förstår precis vad du menar med tyngd men känner ändå inte att han använder det särskilt mycket och han är lite lättläst, har sett det ett flertalet gånger från min plats på hovet denna säsong. Det händer liksom inte särskilt mycket i anfallszon när Alvarez är där. Vilket är synd för hade hoppats lite på honom innan denna säsong, men tror nog malmö får ta tillbaka honom någongång i maj!
Praetori

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev: Skulle du kunna utveckla detta? Jag har väldigt svårt att se vad Alvarez skulle ha för potential eller egenskaper som inte Guter besitter. Förutom att han är större i kroppen dårå. Men han utnyttjar ju inte sin storlek överhuvudtaget.
Álvarez spel i Malmö uppvisade väldigt stor potential och jag vill minnas både en och två matcher då han helt enkelt bet sig fast nere i zon med pucken trots uppvaktning från Murray och Timmy. Sen gjorde han ju en hel del mål också just på grund av den fysiska förmågan.

Jag tycker att Álvarez tyvärr inte riktigt kommit in ordentligt sedan skadan och innan dess var det nog svårt att ta plats som det var men just den där förmågan att spela fysiskt i offensiv zon som är så viktigt i SHL är något som Álvarez besitter men som jag tycker Guter saknar.
Nu skulle jag gärna behålla båda två men tvingas man välja så tror jag att Álvarez har större potential i SHL på sikt som det ser ut.

Visst har Álvarez inte sett särskilt het ut eller utnyttjat den fysiska biten så här långt men å andra sidan har inte heller Guter levererat så bedömningen är baserad på hur de båda sett ut när de gått för fullt och vad potentialen kan tänkas vara inför framtiden.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag känner mig ganska säker på att man anser att Guter är överflödig när man värvat den sista pusselbiten till laget, nu är väl exempelvis inte Lasch & Guters spelstil helt jämförbara men ändå hyfsat lika spelare (Ryan är dock bättre på precis allt, minns honom framförallt från tiden i SSK). Tror Lasch är klar, och presenteras idag.

Eller åtminstone vill jag tro det. :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev: Skulle du kunna utveckla detta? Jag har väldigt svårt att se vad Alvarez skulle ha för potential eller egenskaper som inte Guter besitter. Förutom att han är större i kroppen dårå. Men han utnyttjar ju inte sin storlek överhuvudtaget.
Álvarez spel i Malmö uppvisade väldigt stor potential och jag vill minnas både en och två matcher då han helt enkelt bet sig fast nere i zon med pucken trots uppvaktning från Murray och Timmy. Sen gjorde han ju en hel del mål också just på grund av den fysiska förmågan.

Jag tycker att Álvarez tyvärr inte riktigt kommit in ordentligt sedan skadan och innan dess var det nog svårt att ta plats som det var men just den där förmågan att spela fysiskt i offensiv zon som är så viktigt i SHL är något som Álvarez besitter men som jag tycker Guter saknar.
Nu skulle jag gärna behålla båda två men tvingas man välja så tror jag att Álvarez har större potential i SHL på sikt som det ser ut.

Visst har Álvarez inte sett särskilt het ut eller utnyttjat den fysiska biten så här långt men å andra sidan har inte heller Guter levererat så bedömningen är baserad på hur de båda sett ut när de gått för fullt och vad potentialen kan tänkas vara inför framtiden.
Jag håller nog inte med dig helt enkelt.

Jag tyckte värvningen av Robin var märklig från början, i mitt tycke var han inte en av dom spelarna som jag ansåg stack ut i HA som en spelare som skulle spela i en division högre upp. Han hade väl ett bra skott på den nivån men i övrigt inget offensivt register som imponerade.

Jag tycker faktiskt Guter är bättre än Robin i det fysiskt spelet. Han är lite mer vårdslös och har lärt sig använda sin mindre storlek till sin fördel. Med sin lägre tyngdpunkt liksom.

KG sa till mig på mötet att han tycker Alvarez har växt under hela säsongen, så jag antar att dom inte har några planer på att släppa honom. Jag skulle gärna göra det dock, för ser inte riktigt potentialen där och han är ju inte särskilt ung heller.
Expert.
Låst