Att släppa en bättre spelare till en direkt konkurrent och ta in en sämre själv? Även om du/ni inte gillar Guter så måste ni väl erkänna att det inte rimmar så bra att släppa honom till en konkurrent om vi inte tar in något bättre själva. Inte ens då skulle jag gilla det.Godnoken skrev:Varför då?SirDIFalot skrev:Det vore ju faktiskt oförsvarbart i såna fall.Morwin skrev:tror Hage ersätter Guter faktiskt.Jepe skrev:Släpper vi Guter pga att annat är klart in, ser jag positivt på det här. Även fast det är surt att släppa spelare till direkta tabellkonkurrenter. Guter är väldigt begränsad och har inte alls klarat av SHL steget riktigt. Tycker rent av att han varit en besvikelse stora delar av säsongen. Men att släppa bara för att släppa känns kasst. Hoppas vi får lite klarhet imorgon. (men det tror jag ej)
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Expert.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Neeej! Varför släpper vi Guter? För att han inte har Djurgårdsanda? Han köpte ju ut sig själv från kontraktet med Almtuna för att DIF skulle ha råd att värva honom..
Hur vet du så säkert att Hage är sämre?SirDIFalot skrev:Att släppa en bättre spelare till en direkt konkurrent och ta in en sämre själv? Även om du/ni inte gillar Guter så måste ni väl erkänna att det inte rimmar så bra att släppa honom till en konkurrent om vi inte tar in något bättre själva. Inte ens då skulle jag gilla det.Godnoken skrev:Varför då?SirDIFalot skrev:Det vore ju faktiskt oförsvarbart i såna fall.Morwin skrev:tror Hage ersätter Guter faktiskt.Jepe skrev:Släpper vi Guter pga att annat är klart in, ser jag positivt på det här. Även fast det är surt att släppa spelare till direkta tabellkonkurrenter. Guter är väldigt begränsad och har inte alls klarat av SHL steget riktigt. Tycker rent av att han varit en besvikelse stora delar av säsongen. Men att släppa bara för att släppa känns kasst. Hoppas vi får lite klarhet imorgon. (men det tror jag ej)
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Guter kanske gör det bra i Leksand. Kanske inte. Inte har han lyckats åstadkomma mycket i år iallafall. Kanske är det en plan att sänka klubben inifrån. Den som lever får se.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Gissar på att Guter gjort en blunder eller att de lite äldre Djurgårdarna anser att han generellt inte representerar Djurgården på rätt sätt. Annars luktar det illa. Abrupt slut.MarcusDaze skrev:Neeej! Varför släpper vi Guter? För att han inte har Djurgårdsanda? Han köpte ju ut sig själv från kontraktet med Almtuna för att DIF skulle ha råd att värva honom..
- MarcusDaze
Ja jag gillar verkligen inte detta.Godnoken skrev:Gissar på att Guter gjort en blunder eller att de lite äldre Djurgårdarna anser att han generellt inte representerar Djurgården på rätt sätt. Annars luktar det illa. Abrupt slut.MarcusDaze skrev:Neeej! Varför släpper vi Guter? För att han inte har Djurgårdsanda? Han köpte ju ut sig själv från kontraktet med Almtuna för att DIF skulle ha råd att värva honom..
- SirDIFalot
Kan omformulera mig då. Jag tycker det vore oförsvarbart att släppa en spelare som varit en producerande spelare i Allsvenskan i flera år och bevisat sig vara helt OK i SHL till en direkt konkurrent inför slutstriden om planen är att ersätta honom med en spelare från divisionen under som har haft en halv säsong som producerande spelare där.Godnoken skrev:
Hur vet du så säkert att Hage är sämre?
Guter kanske gör det bra i Leksand. Kanske inte. Inte har han lyckats åstadkomma mycket i år iallafall. Kanske är det en plan att sänka klubben inifrån. Den som lever får se.
Nu tror jag inte att det är fallet, för att det vore jättekonstigt agerat av DIF. Det måste vara så att något bättre är på gång in.
Expert.
Då är det bara att avvakta nyheten om att vi värvar någon snäppet bättre, har akut pengabrist eller att Särkijärvi har kommit ut som homosexuell. Annars känns det rätt oförsvarbart att gå med på en övergång av någon av våra spelare till Leksand.
I see what you did there..sm910 skrev:Då är det bara att avvakta nyheten om att vi värvar någon snäppet bättre, har akut pengabrist eller att Särkijärvi har kommit ut som homosexuell. Annars känns det rätt oförsvarbart att gå med på en övergång av någon av våra spelare till Leksand.

-
Välkomnar en jättevärvning, annars förstår jag inte.
Någon som kommer ihåg innan Guters skada när han var bland de mest producerande spelarna i laget?
.. Näe, tänkte väl det.
Fyfan vad surt.
Någon som kommer ihåg innan Guters skada när han var bland de mest producerande spelarna i laget?
.. Näe, tänkte väl det.
Fyfan vad surt.
25/4-2025
Nä nu klipper jag fan kortet!
Skämt åsido så har jag gillat guter sen han kom in i laget. Han har skapat många farliga lägen men har alltid vart en hårsmån ifrån att göra mål. Vill ju att det ska gå bra för killen bara leksand förlorar såklart.
Hoppas på något nytt nu.
Skämt åsido så har jag gillat guter sen han kom in i laget. Han har skapat många farliga lägen men har alltid vart en hårsmån ifrån att göra mål. Vill ju att det ska gå bra för killen bara leksand förlorar såklart.
Hoppas på något nytt nu.
Vi ska nog inte förvänta oss något nytt in. När var senast vi värvade spets under pågående säsong? Det händer inte i Djurgårn. Det skulle inte förvåna mig om KG övertalat Anders Gozzi att snöra på sig och signa för Djurgårn.
Helt rätt att skeppa iväg Guter. Hans nivå är allsvenskan. För hans egen skull tror jag det var bra också, han kan på sikt få en större till i Leksand.
-
Så jävla tråkigt att guter lämnar. En av DIFs bästa spelare.
hockeystyrelsen verkar inte vilja vara kvar när man gör försäljningar som denna.
hockeystyrelsen verkar inte vilja vara kvar när man gör försäljningar som denna.
Karel måste avgå
Bra att Guter lämnar, han funkar inte i SHL... han är nog tänkt att vara en producerande forward och det har han absolut inte lyckats leva upp till. Gillar killen Guter, men man är inte anställd i DIF bara för att vara trevlig utan måste kunna leverera också!
Lycka till Guter, trist du hamnade i Sveriges rövhål, hade unnat dig en trevligare klubb!
Lycka till Guter, trist du hamnade i Sveriges rövhål, hade unnat dig en trevligare klubb!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SirDIFalot
Varför förväntar man sig alltid produktion och målskytt av alla rightare som är rätt bra på skridskorna? Han har ju faktiskt inte heller levererat särskilt dåligt om man ser till istiden han fått.captcash skrev:Bra att Guter lämnar, han funkar inte i SHL... han är nog tänkt att vara en producerande forward och det har han absolut inte lyckats leva upp till. Gillar killen Guter, men man är inte anställd i DIF bara för att vara trevlig utan måste kunna leverera också!
Expert.