Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Jag testar igen. Är det någon som har koll på detta med löner? Om ett lag tar över en annan spelares lön, blir vi av med hela den då?
Kan det vara därför man släpper Guter kanske? Han sitter på ett långt kontrakt samtidigt som han kan ses som ett kap för andra klubbar.
Det beror nog helt på vilken uppgörelse klubbarna gör. Leksand tar nog över hela lönen, som jag tror var rätt låg.

Karlskrona tar nog inte över hela Trukhnos lön.
Aha så det kan vara olika alltså.

Men då kan det ju vara så att man ville ha utrymme för en dyrare spelare och var tvungen att offra en relativt bra spelare samt lägga på fansens pengar. Ren spekulation men känslan är sån.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:Jag testar igen. Är det någon som har koll på detta med löner? Om ett lag tar över en annan spelares lön, blir vi av med hela den då?
Kan det vara därför man släpper Guter kanske? Han sitter på ett långt kontrakt samtidigt som han kan ses som ett kap för andra klubbar.
Det beror nog helt på vilken uppgörelse klubbarna gör. Leksand tar nog över hela lönen, som jag tror var rätt låg.

Men då kan det ju vara så att man ville ha utrymme för en dyrare spelare och var tvungen att offra en relativt bra spelare samt lägga på fansens pengar. Ren spekulation men känslan är sån.
Men Guter måste haft rätt låg lön. Han signade ju innan vi gick upp.

Samtidigt kanske det inte fanns något intresse för någon av våra sämre spelare.
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:

Det är ju det enda rimliga svaret. Allt annat vore idioti
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

B.I.B.A skrev:Guter kommer säkert göra succé i leksand förr eller senare. Förstår verkligen inte varför vi skickar iväg unga, utvecklingsbara spelare till konkurrenter. Guter lär väl vara sådär lagom sugen på att komma tillbaka om vi skulle behöva honom i framtiden. Varför släpper vi inte Alvarez om vi har överskott?
Alvarez är skadad.. Annars hade även jag försökt sälja Alvarez framför Guter
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tomas Ros ?@Rosenrasande 44s45 seconds ago
Som jag har hört det tycker Djurgården att Guter inte har rätta "djurgårdsandan". Vi får se om han kan göra rätta "siljanssvängarna".
Expert.
ciirree

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:

Men Guter måste haft rätt låg lön. Han signade ju innan vi gick upp.

Samtidigt kanske det inte fanns något intresse för någon av våra sämre spelare.
Jo iofs. Men han hade väl kontrakt till 16/17. Lönen måste vara värd ganska mycket om man räknar nu och fram två hela år. För man räknar väl så svart på vitt OM de nu tog över hela lönen?

Precis så säkert.
Senast redigerad av ciirree den 2015-01-19 01:16:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

B.I.B.A skrev:Guter kommer säkert göra succé i leksand förr eller senare. Förstår verkligen inte varför vi skickar iväg unga, utvecklingsbara spelare till konkurrenter. Guter lär väl vara sådär lagom sugen på att komma tillbaka om vi skulle behöva honom i framtiden. Varför släpper vi inte Alvarez om vi har överskott?
Menar du att Guter är ung och utvecklingsbar? Killen är 27 i år, och högst begränsad. Då satsar jag hellre på Heinerö.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tomas Ros ?@Rosenrasande 27s28 seconds ago
Guter lämnade ett meddelande på tavlan i Djurgårdens omklädningsrum till fd lagkamraterna. Hemskt att tvingas bort sådär.

Låter inte som att det var Guters önskan. Ruthless KG!
Expert.
Greato

Inlägg av Greato »

Om det inte skulle vara Ryan Lasch som är påväg in, vem skulle kunna vara aktuell?
Utgår från att vi har spets klar när vi nu släpper Guter.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

#87 skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 9 sför 10 sekunder sedan
Ja, det händer grejer hela tiden. Hagos är klar för Krefeld och Mattias Guter byter Djurgården mot Leksand. Blir galna dagar fram till 31/1.

Vet inte om det var klart innan, verkar onekligen så nu.

Tar för givet att Lasch eller någon annan är på gång in, annars måste ju Nilson-affären vara ogjord?
Säcken pratade ju om hur folk gick på knäna och att Nilson & Hage var friska ben till truppen o.s.v.
2+ -1

Samt tror jag inte att han menade det så. Har för mig att det var mer "Alla i DIF hockey jobbar stenhårt och går på knäna för att få ihop det". Dvs att han inte syftade direkt på spelarna.

Lär ju komma någon spetsvärvning. Om inte, så är jag supernöjd ändå. Vi har en jävligt bra grupp nu. När Fällström och Samuelsson är tillbaka så tycker jag att vi skall kunna ta oss ända till slutspel.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:
Sjöwall skrev:
ciirree skrev:Bremberg på Twitter:

"@fbremberg: @Rosenrasande jag hoppas inte på Lasch, jag vill ha ngt riktigt bra till Dif nu."

Tjomme
Han är ju dum i huvudet.
Som någon här skrev

"Twitter var bättre utan Bremberg. Bremberg var bättre utan Twitter" :lol:

Han har sjunkit i mångas ögon!
Tycker att man inte ska håna Linkan för hans åsikt om en legoknekt.

Linkan anser väl att det finns bättre spelare, men om DIF har råd är en annan femma.

Han skrev nyss att han vill se Hossa i DIF.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Godnoken skrev: 2+ -1

Samt tror jag inte att han menade det så. Har för mig att det var mer "Alla i DIF hockey jobbar stenhårt och går på knäna för att få ihop det". Dvs att han inte syftade direkt på spelarna.

Lär ju komma någon spetsvärvning. Om inte, så är jag supernöjd ändå. Vi har en jävligt bra grupp nu. När Fällström och Samuelsson är tillbaka så tycker jag att vi skall kunna ta oss ända till slutspel.
Möjligt! Men har vi ingen på G så vore det ju nästan tjänstefel att släppa Guter till en bottenkonkurrent "bara för att".
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Greato skrev:Om det inte skulle vara Ryan Lasch som är påväg in, vem skulle kunna vara aktuell?
Utgår från att vi har spets klar när vi nu släpper Guter.
vi tog ju in hage han är säkert guters ersättare.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Senast redigerad av Morwin den 2015-01-19 01:38:15, redigerad totalt 1 gånger.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
ciirree

Inlägg av ciirree »

Forumets drömmar: Släpper Guter. Tar in Regin och Lasch

Verkligheten: Släpper Guter. Imorgon presenteras Kalus. "Han ska väcka laget"
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Om det stämmer som Ros skrivit på Twitter så har vi ÅTERIGEN misslyckas med att sköta saker och ting snyggt.. En ung spelare som har växt upp i Djurgården ska man visa respekt. Han har gjort mycket för Djurgården och kommer säkert utvecklas till en bra SHL-spelare i framtiden.

Sluta bränna broar och börja bete er som folk! Det är nog nu. Man kan sköta saker snyggt och professionellt.. Tycker inte tränarna stt han håller så fine. Men visa respekt!
Senast redigerad av Andspe den 2015-01-19 01:39:44, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Låst