Marcus Nilson klar för Djurgården
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
Vi sitter inte här dygnet runt och övervakar er. Anmäl om ni upptäcker att någon beter sig illa så kollar vi på det. Annars blir det omöjligt att dra lasset och läsa allt som ni häver ur er.
Det ni måste tänka på är att vara justa mot varandra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ordet är fritt men behandla varandra med respekt. Öknamn och personangrepp kommer aldrig att accepteras, oavsett om det är admin, en moderator eller vanlig skribent som åsyftas.Magnutz skrev:Vi sitter inte här dygnet runt och övervakar er. Anmäl om ni upptäcker att någon beter sig illa så kollar vi på det. Annars blir det omöjligt att dra lasset och läsa allt som ni häver ur er.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- SirDIFalot
Jag hade faktiskt lite svårt att köpa hans resonemang om att juniorer inte bör lyftas upp under säsong utan ska vara med från början i så fall.Blå ängel skrev:SirDIFalot skrev:Tycker Säcken var rätt spydig tillbaka faktiskt. "Gå på J20" när jag frågade om vi kommer få se Vejdemo eller Bernhardt (fem poäng idag) den här säsongen. Men det gjorde mig inte något.
Vi snackade en del efter, han kom fram och skakade hand och tackade för bra frågor.
Edit: Men klart Fällström är skadad om Säcken säger det. Därav ingen följdfråga. Men blev lite förvånad över att han sa att vi hade tre forwards skadade när difhockey.se hade meddelat att både Fällström och Alvarez hade gått på is.
Säcken for President!
Att ta in Juniorer så här sent hade aldrig fungerat. Laget hade blivit skört. Vi behöver bra nerver och stabilitet mer än snabba ben.
Cehlin, Brodin, Josefson, Zibanejad, han själv lyfte ju upp Krüger under slutet på 08/09 när vi var i en liknande sits.
Det enda undantaget är väl Wennberg som spenderade hela 11/12 i J20 och hela 12/13 i A-laget. Eller missar jag någon? Kan väl säga att Åberg lyftes upp inför 11/12 också
Expert.
De borde lyfts upp tidigare under säsongen eller iaf fått några minuter ibland. Typ rotera med en junior/match. Nu sista 15 matcherna känns det bättre att de får spela mycket i j20 istället för 3 min i A-laget. Bara Davidsson har ett kontrakt till nästa. De andra två har ju redan.SirDIFalot skrev:Jag hade faktiskt lite svårt att köpa hans resonemang om att juniorer inte bör lyftas upp under säsong utan ska vara med från början i så fall.Blå ängel skrev:SirDIFalot skrev:Tycker Säcken var rätt spydig tillbaka faktiskt. "Gå på J20" när jag frågade om vi kommer få se Vejdemo eller Bernhardt (fem poäng idag) den här säsongen. Men det gjorde mig inte något.
Vi snackade en del efter, han kom fram och skakade hand och tackade för bra frågor.
Edit: Men klart Fällström är skadad om Säcken säger det. Därav ingen följdfråga. Men blev lite förvånad över att han sa att vi hade tre forwards skadade när difhockey.se hade meddelat att både Fällström och Alvarez hade gått på is.
Säcken for President!
Att ta in Juniorer så här sent hade aldrig fungerat. Laget hade blivit skört. Vi behöver bra nerver och stabilitet mer än snabba ben.
Cehlin, Brodin, Josefson, Zibanejad, han själv lyfte ju upp Krüger under slutet på 08/09 när vi var i en liknande sits.
Det enda undantaget är väl Wennberg som spenderade hela 11/12 i J20 och hela 12/13 i A-laget. Eller missar jag någon? Kan väl säga att Åberg lyftes upp inför 11/12 också
Det som avses, antar jag, är att de junisar som är påtänkta för a-laget inkluderas från början, får vara med på ett par träningar osv även om de inte skrivs in som permanenta i laget.SirDIFalot skrev: Jag hade faktiskt lite svårt att köpa hans resonemang om att juniorer inte bör lyftas upp under säsong utan ska vara med från början i så fall.
Motsatsen är ju i detta fallet att plocka in folk när det är mindre än 16 matcher kvar att spela, slutspurtstempo och grabbar som i värsta fall inte ens är inne i spelsystemet.
Klüft respektive Schillgard har ju järnkoll på sina grabbar och de som eventuellt skulle kunna vara aktuella har skickats till Väsby i Div1 för att skaffa sig ordentligt med erfarenhet. HADE de hållit A-lagskvalitet redan nu och dessutom varit incoachade i laget så hade ju saken varit en annan.
Med JVM i färskt minne så får man ju intrycket att alla juniorer är hungriga fullblodsproffs men om man jämför med vilka svårigheter som AOM, Englund mfl ibland har mot rutinerade monsterforwards i SHL och hur otroligt stabilt de spelade i JVM så tycker jag att det blir rätt tydligt att det är en klasskillnad mellan juniorer och A-lag. Det är 10-20kg extra på varje spelare, rutin och mängder med psykologiska aspekter i SHL som juniorspelare måste anpassas till och det görs inte i en handvändning.
Dessutom är jag starkt emot att vi åderlåter J18 och J20 eftersom vi har kanske max 14 forwards kvar på J20 sidan (dessutom förstärkt från J18) och där kanske 4-5st är riktigt vassa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag hade faktiskt lite svårt att köpa hans resonemang om att juniorer inte bör lyftas upp under säsong utan ska vara med från början i så fall.SirDIFalot skrev:Blå ängel skrev:SirDIFalot skrev:Tycker Säcken var rätt spydig tillbaka faktiskt. "Gå på J20" när jag frågade om vi kommer få se Vejdemo eller Bernhardt (fem poäng idag) den här säsongen. Men det gjorde mig inte något.
Säcken for President!
Cehlin, Brodin, Josefson, Zibanejad, han själv lyfte ju upp Krüger under slutet på 08/09 när vi var i en liknande sits
Det enda undantaget är väl Wennberg som spenderade hela 11/12 i J20 och hela 12/13 i A-laget. Eller missar jag någon? Kan väl säga att Åberg lyftes upp inför 11/12 också[/quote/
Ej fel med att lyfta upp junisar, men ser allvarligt inte vem dom skulle ersätta, MN kan man ju inte direkt jämföra med en junior.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Säcken var inte tränare 08/09.#10 skrev:Jag hade faktiskt lite svårt att köpa hans resonemang om att juniorer inte bör lyftas upp under säsong utan ska vara med från början i så fall.SirDIFalot skrev:Blå ängel skrev:SirDIFalot skrev:Tycker Säcken var rätt spydig tillbaka faktiskt. "Gå på J20" när jag frågade om vi kommer få se Vejdemo eller Bernhardt (fem poäng idag) den här säsongen. Men det gjorde mig inte något.
Säcken for President!
Cehlin, Brodin, Josefson, Zibanejad, han själv lyfte ju upp Krüger under slutet på 08/09 när vi var i en liknande sits
Det enda undantaget är väl Wennberg som spenderade hela 11/12 i J20 och hela 12/13 i A-laget. Eller missar jag någon? Kan väl säga att Åberg lyftes upp inför 11/12 också[/quote/
Ej fel med att lyfta upp junisar, men ser allvarligt inte vem dom skulle ersätta, MN kan man ju inte direkt jämföra med en junior.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
OT
Jag tycker det är helt rätt att inte pumpa laget fullt med spelare från j20 under säsong. Sen tycker jag att endast två, tre ska upp per säsong i en välmående klubb. Laget bör ha fler spelare som är i åldersspannet 24-30 är de som är 17-23.
Sedan är det inte bra för J20 att hela tiden åderlåtas på sina bästa spelare. Det rycker sönder deras säsong och på sikt strular det till det med återväxten.
/OT
Jag tycker det är helt rätt att inte pumpa laget fullt med spelare från j20 under säsong. Sen tycker jag att endast två, tre ska upp per säsong i en välmående klubb. Laget bör ha fler spelare som är i åldersspannet 24-30 är de som är 17-23.
Sedan är det inte bra för J20 att hela tiden åderlåtas på sina bästa spelare. Det rycker sönder deras säsong och på sikt strular det till det med återväxten.
/OT
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Glömmer alltid bort att vi hade ett mellanår mellan Säcken och Hardy.136_Djurgårdare skrev:Säcken var inte tränare 08/09.#10 skrev:Jag hade faktiskt lite svårt att köpa hans resonemang om att juniorer inte bör lyftas upp under säsong utan ska vara med från början i så fall.SirDIFalot skrev:Blå ängel skrev:SirDIFalot skrev:Tycker Säcken var rätt spydig tillbaka faktiskt. "Gå på J20" när jag frågade om vi kommer få se Vejdemo eller Bernhardt (fem poäng idag) den här säsongen. Men det gjorde mig inte något.
Säcken for President!
Hursomhelst tycker jag vi misskött juniorsidan, i alla fall på forwardssidan i flera år nu. Hoppas vi inte tappar någon av jättetalangerna pga det. Vet att det finns ett missnöje i juniorleden tyvärr.
Expert.
Jag håller med dig men samtidigt kan jag ha en viss förståelse med tanke på den situation som har uppstått. Vi har varit piskade att vinna varje match i tre säsonger, först två år i HA och för att hålla oss kvar i SHL. I det läget har både Challe, Zabel och Säcken valt att satsa på lite mer etablerade spelare. Sen tror jag att om Adrian Kempe och Timashov var kvar i klubben så hade båda fått chansen i A-laget, åtminstone den förstnämnde.SirDIFalot skrev: Hursomhelst tycker jag vi misskött juniorsidan, i alla fall på forwardssidan i flera år nu. Hoppas vi inte tappar någon av jättetalangerna pga det. Vet att det finns ett missnöje i juniorleden tyvärr.
It's easier to be an asshole to words than to people
Man kan ju tillägga att Säcken klartgjort att vi har ett ungt lag och det beror på att vi gick upp från allsvenskan. Vår trupp i SHL tog ett avstånd från j20 i samband när vi gick upp och nivån kanske inte riktigt var anpassad för SHL.
- SirDIFalot
Fast nivån på forwardssidan i vårt J20-lag är bättre än på många år.Jimpen skrev:Man kan ju tillägga att Säcken klartgjort att vi har ett ungt lag och det beror på att vi gick upp från allsvenskan. Vår trupp i SHL tog ett avstånd från j20 i samband när vi gick upp och nivån kanske inte riktigt var anpassad för SHL.
Expert.
Det finns några riktigt heta kandidater där som man gärna vill se mot lite tuffare motstånd ja. Dock är det ju en ruskigt tunn trupp sett till antalet. Blir det skador eller frånvaro så blir det tufft redan som det är och skulle man ta upp någon eller några till mot A-laget så tror jag att det riskerar att sänka juniorsidan rejält.SirDIFalot skrev:Fast nivån på forwardssidan i vårt J20-lag är bättre än på många år.Jimpen skrev:Man kan ju tillägga att Säcken klartgjort att vi har ett ungt lag och det beror på att vi gick upp från allsvenskan. Vår trupp i SHL tog ett avstånd från j20 i samband när vi gick upp och nivån kanske inte riktigt var anpassad för SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
Dom sportsliga resultaten på juniorsidan är högst sekundärt om ens det. Det är väl inget som helst problem för spelarna att spela för båda heller. Det är knappast så att Davidsson skulle få 15 min per match av Säcken. Tyvärr. Dom borde i alla fall ha mer "kontakt" med A-laget än vad dom har. Hur tror ni Vejdemo och Davidsson känner när Säcken rullar med både Falk och Holm som centrar hellre?Praetori skrev:Det finns några riktigt heta kandidater där som man gärna vill se mot lite tuffare motstånd ja. Dock är det ju en ruskigt tunn trupp sett till antalet. Blir det skador eller frånvaro så blir det tufft redan som det är och skulle man ta upp någon eller några till mot A-laget så tror jag att det riskerar att sänka juniorsidan rejält.SirDIFalot skrev:Fast nivån på forwardssidan i vårt J20-lag är bättre än på många år.Jimpen skrev:Man kan ju tillägga att Säcken klartgjort att vi har ett ungt lag och det beror på att vi gick upp från allsvenskan. Vår trupp i SHL tog ett avstånd från j20 i samband när vi gick upp och nivån kanske inte riktigt var anpassad för SHL.
Expert.
Eftersom många av spelarna i J20 även lirar i J18 så tror jag att det skulle bli väldigt svårt att även rulla en eller flera i A-laget, vissa är ju fortfarande skolungdomar i slutändan.SirDIFalot skrev: Dom sportsliga resultaten på juniorsidan är högst sekundärt om ens det. Det är väl inget som helst problem för spelarna att spela för båda heller. Det är knappast så att Davidsson skulle få 15 min per match av Säcken. Tyvärr. Dom borde i alla fall ha mer "kontakt" med A-laget än vad dom har. Hur tror ni Vejdemo och Davidsson känner när Säcken rullar med både Falk och Holm som centrar hellre?
De sportsliga resultaten på juniorsidan är ju jätteviktiga sett ur de lagens utveckling men även för intresset för juniorsidan. Jag hade gärna sett att man förstärkt genom att testa både Davidsson och Löfquist redan tidigt i höstas men det skeppet har ju seglat nu när vi rullar in mot slutspurten i SHL.