Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inte speciellt smart att gå ut och snacka om spelare man har på G. Då kan ju andra mer penningstinna föreningar gå in och ta spelarna ifråga. Övergångar skall självklart skötas i det tysta som när DIF fotboll gjorde klart med Elmander, så skall en övergång gå till.

tyvärr hyser jag dock stora farhågor att pratet om satsning, mest är tomma ord och sedan står vi där i höst med en chansartad backbesättning igen och framåt får man lita till Bremberg - Bengan, om nu den sistnämnde finns kvar än gång.

Egentligen skall man inte gå ut nämna ordet satsning om man inte vet med sig med bestämdhet att det finns kapital att plocka hem spelare för. Det är ungefär lika intelligent som att gå ut och tala om att alla pengar för det till NHL flyktade spelarna skall gå till nya spelare. För 5 miljoner fick vi visst Ryman, Lamberg och några andra tomtar...

Och en satsning är inte att plocka hem Anger och förlänga med Ottosson. en satsning är att behålla Jiri samt förstärka backsidan med två rejäla tillskott samt en målskytt. Allt under detta är egentligen inget annat än lite påkastad färg för att skymma bort möglet under.

Vad som däremot skulle vara kul att se är en än större satsning på att presenter juniorerna vi har tillgång till kan ju alltid vara kul att läsa om lag som vinner en majoritet av sina matcher.
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Många vill se nyförvärv på backsidan hellst?? så därför lägger jag ut några backar som jag undrar över om dom skulle kunna vara någt??
har även plockat med några forwards:
backar:
Mikko Luoma ??
Richard Lintner ??
Francois Bouchard ??
Forwards:
Yared Hagos = det ryktas att han verrkar vara på väg hem.
Mariusz Czerkawski = en lycko dröm vore att få hem honnom =)
Patric Blomdahl = visst han är jju ingen poängmakare men han värrkar änndå vara en kämpe på isen likt ölvestad!!

Och nu till det sorgliga Som sagt kanske många vet om men jonsson är klar för timrå =( men men man dör jju inte för detta.
Sissta kortet är ejj lagt Jag menar om Sudden skulle vända hem som det kanske blir även om små marginaler talar för det så har vi gjort en kanon värvning.
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Toni Koivisto Den här spelaren tror jag skulle plattsa i Djurgården 24 årig spelare från ilves.
har sett han i finsk tv några 4-5 gånger har varit suvverän
http://eliteprospects.com/player.php?player=3182

Man kan inte bara gå på sthlms killar :? då kommer vi deffinitivt ligga i allsvenskan om något år :cry:
Användarvisningsbild
jeppe melon

Inlägg av jeppe melon »

När det gäller den här situationen så är det nog bara att ha tålamod. Se bara på Brynäs. De låg i botten av tabellen i ett par år emn nu har det vänt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

smurf02 skrev:Många vill se nyförvärv på backsidan hellst?? så därför lägger jag ut några backar som jag undrar över om dom skulle kunna vara någt??
har även plockat med några forwards:
backar:
Mikko Luoma ??
Richard Lintner ??
Francois Bouchard ??
Forwards:
Yared Hagos = det ryktas att han verrkar vara på väg hem.
Mariusz Czerkawski = en lycko dröm vore att få hem honnom =)
Patric Blomdahl = visst han är jju ingen poängmakare men han värrkar änndå vara en kämpe på isen likt ölvestad!!

Och nu till det sorgliga Som sagt kanske många vet om men jonsson är klar för timrå =( men men man dör jju inte för detta.
Sissta kortet är ejj lagt Jag menar om Sudden skulle vända hem som det kanske blir även om små marginaler talar för det så har vi gjort en kanon värvning.

Richard Lintner är på väg ifrån sverige..
Och Marre har kontrakt med Rapperswil-Jona nästa säsong
Användarvisningsbild
Oulf
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oulf »

Bouchard, Louma och Hagos vore kanon. Men snart kommer någon ur ledningen att gå ut med att dom är nöjda med truppen som den är nu och att laget kommer att hamna bland topp 4.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
djjjj

????

Inlägg av djjjj »

frågan är nu ska man önska att lhc vinner så att håkansson kommer hem?lr att att luckners lägglag vinner?

komm o tänka på den jobga slutspels missen o fick en tår i ögat igen!

tro lr snarare vet att djurgårns ledningen jobbar heltid på att få fram nästa säsongs spelartrupp klar!men trist att dom ska gå ut med att dom ska storsatsa så tidigt skit i o säga det istället, man har fått så många förhoppningar så tyvär tror jag att alla vi djurgårdare kommer bli besvikna, det komer inte bli nån spektatulär värvning MEN vi har nått stort pågång men inte redan nästan säsong tyvär vi måste vissa tålamod så tro mig mina djurgårds bröder vi kommer stå som mästare igen

DIF MOT RUBBET
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

"Peo Larsson har haft ett snack med Andrej Nedorosts och Jason Kings agenter om framtiden och förhandlingar pågår med Pontus Petterström, som enligt källor till NV även jagas av Brynäs, Djurgården och Färjestad."

Källa: http://www.norran.se/artikel.php?id=721 ... elning_2=0
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lintner och bouchard är tokoffensiva backar och knappast de typer vi behöver. Vi har helt enklet inte råd att offra stor del av budgeten på en spelare som egentligen bara är nyttig i PP kombinerat med säkerhetsrisk i eget försvar.

Blomdahl har vi ingen som helst nytta av. Kämpar kan vi fylla på med från de egna leden.

Mariusz Czerkawski dyr föredetting som vi absolut inte skulle ha minsta nytta av.

Louma kan jag för lite om, men finnar brukar inte lyckas i DIF.

Yared Hagos är egentligen den enda spelaren av de uppräknade som känns både intressant och realistisk i mina ögon. Tyvärr tror jag dock att många lag är sugna på spelaren i fråga. Dock skulle den centertypen kunna göra stor nytta för oss.
#25 SuperMicke Johansson

Välkommen Hem Micke Johansson!!

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Först vill jag grattulera dig Micke Johansson för att du höll Huddinge Hockey kvar i allsvenskan!
Sedan välkomma dig tillbaka i Djurgården igen!!
Inte en dag för tidigt i mina ögon.
Hoppas det blir många fina år..
Användarvisningsbild
Royen

Stjerner eller plassering?

Inlägg av Royen »

Remy Lebeau skrev:Inte ens Lockout säsongen drog någon större publik. Marty Turco, Jose Theodore, Dan Boyle, Nils Ekman, Marcus Nilson kunde inte ens dra folk.
Stjernene i seg selv trekker ikke så mye folk, men jeg tror at folk mer innbiller seg at suksess trekker folk. Det er - i hvert fall til en viss grad - sant.

Så dersom noen av NHL-spillerne våre kom hjem (Nisse!), Ferna blir, Jiri blir og så videre, ville nok tilskuertallene løftet seg, for vi ville hatt et lag som var med på notene igjen.

Men denne sesongen var styrkende for oss DIFere, tror jeg.

Bare se på tiskuertallene, som løftet seg skikkelig da vi spilte skikkelig viktige kamper.

Slikt sett er det kanskje bedre å ligge og kjempe rundt strekene mot slutten, enn å ligge på fjerde-, femte- eller sjetteplass?
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Sir Martin skrev:"Peo Larsson har haft ett snack med Andrej Nedorosts och Jason Kings agenter om framtiden och förhandlingar pågår med Pontus Petterström, som enligt källor till NV även jagas av Brynäs, Djurgården och Färjestad."

låter väldigt intressant det där;). hoppas vi lyckas få hit någon av dom spelarna :D
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Kall-El skrev:Lintner och bouchard är tokoffensiva backar och knappast de typer vi behöver. Vi har helt enklet inte råd att offra stor del av budgeten på en spelare som egentligen bara är nyttig i PP kombinerat med säkerhetsrisk i eget försvar.

Blomdahl har vi ingen som helst nytta av. Kämpar kan vi fylla på med från de egna leden.

Mariusz Czerkawski dyr föredetting som vi absolut inte skulle ha minsta nytta av.

Louma kan jag för lite om, men finnar brukar inte lyckas i DIF.

Yared Hagos är egentligen den enda spelaren av de uppräknade som känns både intressant och realistisk i mina ögon. Tyvärr tror jag dock att många lag är sugna på spelaren i fråga. Dock skulle den centertypen kunna göra stor nytta för oss.
Mikko lUoma är en suverän back som verkligen skulle göra nytta hos oss.
Har sett han på många LHC Matcher i år, Man kan inte bara anta att han inte skulle lyckas för att han är finne. :?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Sir Martin skrev:"Peo Larsson har haft ett snack med Andrej Nedorosts och Jason Kings agenter om framtiden och förhandlingar pågår med Pontus Petterström, som enligt källor till NV även jagas av Brynäs, Djurgården och Färjestad."

Jason King låter mest intressant av de där namnet. Ganska tung, använder sina kilon på rätt sätt. Och en bra målskytt.

Kostar förmodligen inte alltför mycket heller.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

är det inte så att tidning menar att DIF m.m är intresserade av petterström lr är det bara jag som uppfattar artikeln så?
Skriv svar