Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Jag förstår att andra lag vill ha Guter.

Apropå Modo, förstår ni hur skönt det måste vara för dom? Nä, men, är det kris så värvar vi bara fyra stycken spets-forwards och en back. Vafan, vi sitter här och har knappt råd med en. Man kan inte låta bli att bli avundsjuk.
Modo har väl riktigt lökig ekonomi de också. Men nu håller de på att skita på sig av rädsla för att åka ur så Foppa med flera blir lite extra givmilda.
Det är det jag menar. Skulle aldrig hända DIF. Kolla bara året vi åkte ur.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Jag förstår att andra lag vill ha Guter.

Apropå Modo, förstår ni hur skönt det måste vara för dom? Nä, men, är det kris så värvar vi bara fyra stycken spets-forwards och en spets-back. Vafan, vi sitter här och har knappt råd med en. Man kan inte låta bli att bli avundsjuk.
Sjukt jobbigt är det och inte rättvist någonstans. Jag menar Färjestad värvade Salmela och Rajala samtidigt som man släppte Klepis och Aquino. Nästan alla förutom oss kan bara värva fritt utan problem och sen lyfta som aldrig tidigare i tabellen.
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

Jepe skrev:Gråter inte floder om Guter lämnar, han har det tufft i SHL. Bara vi får in spets i utbyte.
Håller med!
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Jag tycker att Guter gör jobbet bra i en tredje kedja. Med tanke på att han sitter på kontrakt så hoppas jag att han stannar och växer in i SHL kostymen som en tredje linare:)
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Bild

Lasch vår nu kanske?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Modo ska ha in två forwards och en back utöver Haataja.
Expert.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

#10 skrev:Breddspelare har vu nog av, ska vi värva nån så ska det vara kvalitet för shl, det finns inte i Timrå.
Nää, spetsen dom haft han lirar ju i Detroit med Kronwall. =)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Guter verkar vara en helskön kille, men jag hoppas verkligen vi släpper honom, skulle vara bäst för alla parter.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag skulle kunna tänka mig Emil Pettersson från Timrå. Men ja, lyfter allra helst upp juniorer.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Blir intressant om MoDo lyckas värva ihop en helt ny första kjedja mot oss naturligtvis...
Tror ändå att bara värva innebär inte automatiskt lyft i tabellen. Vill nu höra att DIF har ngt på kroken mer än bara rykten. Kämpa KG :!:
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Doyle skrev:Blir intressant om MoDo lyckas värva ihop en helt ny första kjedja mot oss naturligtvis...
Tror ändå att bara värva innebär inte automatiskt lyft i tabellen. Vill nu höra att DIF har ngt på kroken mer än bara rykten. Kämpa KG :!:
Ja bondelagen lyckas ju alltid få sina förvärv spelklara fortare än en SHL-domare släpper pucken vid en tekning.
Farligt långt i det avseendet tills torsdag. Kanske välbehövlig tisdagsvila, men två veckor i rad nu vi har flera dagars uppehåll när man är sugen på match.
Staten

Inlägg av Staten »

Alltså jag avskyr det här med att kommundopade klubbar värvar in toppspelare när det börjar brännas. Jag skulle vara för värvningsstopp under pågående säsong. Den truppen man börjar säsongen med är den man avslutar säsongen med. Blir det skador plockar man in juniorer. Det skulle gynna juniorers utveckling med.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Tror inte helt på att man ska förbjuda att byta ut spelare. Men skulle vilja att man tog bort transferfönstret och sedan införde max två nya spelare efter premiären är spelad.
Avskaffa tre mot tre.
Riktnr08

Inlägg av Riktnr08 »

Mattias_87 skrev:Tror inte helt på att man ska förbjuda att byta ut spelare. Men skulle vilja att man tog bort transferfönstret och sedan införde max två nya spelare efter premiären är spelad.
Det lät som en rätt bra idé! Bara se Örebro förra säsongen hade dom inte dammsugit halva marknaden innan fönstret stängde hade dom troligtvis mött asplöven/co denna säsong. Halv trist när det nästan är ett annat lag som avslutar säsongen mot det som starta densamma .
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Många klubbar chansar frisk med ekonomin utan att det riktigt känns som att man har koll på att pengarna finns. Timrå senaste exemplet. Det har blivit ett jävla race där klubbarna triggar varandra. Kan bara inte gå ihop, med typ dubbelt så dyra spelartrupper som oss och ändå kan plocka in stjärnspelare på stjärnspelare. Sjukt märkligt.

Modo som slog oss ordentligt på fingrarna när det budades om Ahnelöv. Och nu ska man plocka in en helt ny topp kedja + back. Helt sanslöst.

Här sitter vi och är tvungna att plocka tillbaka Nilson som egentligen är slut men spelare i princip gratis. Turligt nog så verkar han motiverad nog att krama ur det sista han har hos oss. Höll på att glömma den prestigefulla värvning av Almtunas stjärncenter Tobias Hage.

Nä, jag är inte bitter.
Låst