Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Malto skrev:
Isabo skrev:Alltså det här med Timrå. Om de konkar nu, skulle det då finnas någon i laget som skulle vara intressant för oss?
Molinder?
Challes grabb lirar väl som center där? Kan inte avgöra säkert att han håller kvalitet för DIF i SHL men det lär ju finnas en del incitament för att lira hos oss?

Gällande Molinder skulle jag nog hellre se Hult i så fall, han har lite mer rutin men egentligen finns det ju ingen i Timrås trupp som sticker ut av det jag sett från AS i år. De har ett helt lag fullt med mediokra juniorer med en medelålder som måste ligga närmare 20 än 25 i laget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Praetori skrev:egentligen finns det ju ingen i Timrås trupp som sticker ut av det jag sett från AS i år. De har ett helt lag fullt med mediokra juniorer med en medelålder som måste ligga närmare 20 än 25 i laget.
Ja, så ligger de ju där de gör också i tabellen. Skulle inte bli den där spetsen vi behöver direkt...
Donkels

Inlägg av Donkels »

Praetori skrev:
Malto skrev:
Isabo skrev:Alltså det här med Timrå. Om de konkar nu, skulle det då finnas någon i laget som skulle vara intressant för oss?
Molinder?
Challes grabb lirar väl som center där? Kan inte avgöra säkert att han håller kvalitet för DIF i SHL men det lär ju finnas en del incitament för att lira hos oss?

Gällande Molinder skulle jag nog hellre se Hult i så fall, han har lite mer rutin men egentligen finns det ju ingen i Timrås trupp som sticker ut av det jag sett från AS i år. De har ett helt lag fullt med mediokra juniorer med en medelålder som måste ligga närmare 20 än 25 i laget.
Nej Emil Berglund håller inte för SHL
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Nu ökar konkurrensen ytterligare, Modo jagar 2 forwards och 1 back utöver finnen som just presenterats. Externa finansiärer ska stå för kalaset.

Jobba kg!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Benjamin L. Willard skrev:Nu ökar konkurrensen ytterligare, Modo jagar 2 forwards och 1 back utöver finnen som just presenterats. Externa finansiärer ska stå för kalaset.

Jobba kg!
Kommunen eller Foppa med andra ord...
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Den ända som är lite halv intressant i Timrå är Ludvig Nilsson, han verkar alltid komma till jobbet, sedan gillar jag Andreas Borgman, men vet inte om det är något för SHL, ännu..
Spela fult
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Breddspelare har vu nog av, ska vi värva nån så ska det vara kvalitet för shl, det finns inte i Timrå.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

#10 skrev:Breddspelare har vu nog av, ska vi värva nån så ska det vara kvalitet för shl, det finns inte i Timrå.
Korrekt.
Spela fult
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Vi kan ju inte släppa Guter! :(
ciirree

Inlägg av ciirree »

Benjamin L. Willard skrev:Nu ökar konkurrensen ytterligare, Modo jagar 2 forwards och 1 back utöver finnen som just presenterats. Externa finansiärer ska stå för kalaset.

Jobba kg!
Vart har du sett detta?

Igår var det så att man letade en back men man ville också förstärka med två forwards. Idag har en presenterats, då är det en FW och en B kvar. Ska de alltså ha en till nu?
mb81

Inlägg av mb81 »

MarcusDaze skrev:Vi kan ju inte släppa Guter! :(
Han verkar ju vara en skön kille och är en ok spelare. Men tycker nog vi ska släppa honom om vi har nåt bättre på g. Han är inte i en ålder man tar så stora steg och han har väl ärligt talat haft det kämpigt att platsa.
Sen är man ju livrädd att han ska göra succé i Leksand som typ Hultström och Ritola.
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

är det kanske så att vi pratar med jonas andersson? i så fall kan jag förstå detta...
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag förstår att andra lag vill ha Guter.

Apropå Modo, förstår ni hur skönt det måste vara för dom? Nä, men, är det kris så värvar vi bara fyra stycken spets-forwards och en spets-back. Vafan, vi sitter här och har knappt råd med en. Man kan inte låta bli att bli avundsjuk.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Jag förstår att andra lag vill ha Guter.

Apropå Modo, förstår ni hur skönt det måste vara för dom? Nä, men, är det kris så värvar vi bara fyra stycken spets-forwards och en back. Vafan, vi sitter här och har knappt råd med en. Man kan inte låta bli att bli avundsjuk.
Modo har väl riktigt lökig ekonomi de också. Men nu håller de på att skita på sig av rädsla för att åka ur så Foppa med flera blir lite extra givmilda.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Gråter inte floder om Guter lämnar, han har det tufft i SHL. Bara vi får in spets i utbyte.
2014-04-07, vad hände?
Låst