Heisenberg skrev:Jag måste bara fråga en sak. "Sirdifalot" Hur i hela jävla helvetet blev du moderator på Djurgårdens officiella forum? Följt detta forum länge och kan bara inte hålla käft längre.
Var det förresten inte du som tom ifrågasatte Säcken om Fällströms skadestatus fastän han tydligt sade att han var skadad? Herregud så pinsam du är ifall det var du.
Fattar inte hur en pojkspoling som du över huvudtaget kan få makt på ett forum med dina konstant spydiga och äckliga kommentarer.
Och hur mår du nu när Mackan tydligt bevisar att han är en klasspelare i nuvarande trupp? Min känsla är nämligen att din högsta önskan var att Mackan skulle misslyckas kapitalt för att göra alla Mackan-haters nöjda? Samma människor som under match MEDVETET skadar laget genom att visa sitt missnöje mot Mackan och ledningen där. Så finns det folk som på fullt allvar skriver att man ska "visa respekt" för folk som gör så. Det är så sjukt att jag spyr. Under match så ska alltså Djurgårdare på läktaren förstöra för våra krigare på isen och så är det inte mer med det. Vad har Sörensen gjort för fel? Jocke? Holm? Eller varför ska dom få lida för en jävla incident som var sjukt risig degraderingsåret få lida för det?
Alla får tycka vad fan man vill om vad fan man vill. Men GE FAN I att skada Djurgårdens LAG genom att bete er som idioter under match.
Jag fick en förfrågan av dåvarande moderatorer (under säsongen 10/11) eftersom dom ansåg jag var en viktig komponent i att hålla en god nivå på forumet.
Resten orkar jag inte svara på.
Jag är inte förvånad att du inte kan svara på resten.
Pinsam är du. Skärp till dig för helvete i fortsättningen med din attityd överlag, du har ett ansvar som moderator.
Min attityd?
Skön nivå för övrigt. Mitt ansvar som moderator ligger nog snarare att klippa inlägg som dina två senaste.
Äsch. Bättre att vi fajtas här än på läktaren. Det kommer alltid fram något bra ur en öppen diskussion.
Men på läktaren ska vi vara samstämmiga tycker jag. Den stämma som inte vill sjunga med har rätt att vara tyst. Men inte sabotera för laget på isen.
Banderoller. Jag vet inte faktiskt. Egentligen, om det var utanför Hovet, måste man ha polistillstånd för att få uttrycka sig fritt. Folk verkar tro att det är helt fritt att ställa sig på ett torg och uttrycka åsikter i Sverige bara för att vi har yttrandefrihet. Det är inte det, kan jag berätta. Man måste få tillstånd från polisen.
Djurgården har polistillstånd att ha matcher med publik på Hovet. Men egentligen finns inget tillstånd att uttrycka vad fan som helst på läktaren inbegripet i det tillståndet. Om Kaarel vill plocka ner banderoller har han lagen bakom sig. Men det vill han inte för han respekterar sin publik.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Heisenberg skrev:Jag måste bara fråga en sak. "Sirdifalot" Hur i hela jävla helvetet blev du moderator på Djurgårdens officiella forum? Följt detta forum länge och kan bara inte hålla käft längre.
Var det förresten inte du som tom ifrågasatte Säcken om Fällströms skadestatus fastän han tydligt sade att han var skadad? Herregud så pinsam du är ifall det var du.
Fattar inte hur en pojkspoling som du över huvudtaget kan få makt på ett forum med dina konstant spydiga och äckliga kommentarer.
Och hur mår du nu när Mackan tydligt bevisar att han är en klasspelare i nuvarande trupp? Min känsla är nämligen att din högsta önskan var att Mackan skulle misslyckas kapitalt för att göra alla Mackan-haters nöjda? Samma människor som under match MEDVETET skadar laget genom att visa sitt missnöje mot Mackan och ledningen där. Så finns det folk som på fullt allvar skriver att man ska "visa respekt" för folk som gör så. Det är så sjukt att jag spyr. Under match så ska alltså Djurgårdare på läktaren förstöra för våra krigare på isen och så är det inte mer med det. Vad har Sörensen gjort för fel? Jocke? Holm? Eller varför ska dom få lida för en jävla incident som var sjukt risig degraderingsåret få lida för det?
Alla får tycka vad fan man vill om vad fan man vill. Men GE FAN I att skada Djurgårdens LAG genom att bete er som idioter under match.
Jag fick en förfrågan av dåvarande moderatorer (under säsongen 10/11) eftersom dom ansåg jag var en viktig komponent i att hålla en god nivå på forumet.
Pinsam är du. Skärp till dig för helvete i fortsättningen med din attityd överlag, du har ett ansvar som moderator.
Min attityd?
Skön nivå för övrigt. Mitt ansvar som moderator ligger nog snarare att klippa inlägg som dina två senaste.
Vad är det med mina två senaste inlägg som du har som "ansvar att klippa i"? Att jag kritiserar dig? Du har en dryg och otrevlig attityd emellanåt som verkligen inte rimmar med din "titel".
Eller vad var det för fel på nivån?
Min attityd?
Vad är det med mina två senaste inlägg som du har som "ansvar att klippa i"? Att jag kritiserar dig? Du har en dryg och otrevlig attityd emellanåt som verkligen inte rimmar med din "titel".
Eller vad var det för fel på nivån?
Ursäkta? Hur många personangrepp har du inte kommit med nu? Det är ju precis den typen av inlägg som jag aldrig skriver och därmed fick frågan om att hjälpa till att styra forumet. Jag kallar inte folk för saker och skriver inte att spelare är fittor när vi förlorar.
Att ha olika åsikter är fullt normalt. Men att kalla folk för saker för att dom har skilda åsikter om till exempel ett nyförvärv eller vad man bör eller inte bör göra på våra läktare är förstås inte acceptabelt.
Dina senaste inlägg är ju ett typexempel på ett beteende som inte accepteras här.
Förstår att det inte är acceptabelt eftersom mycket av det var riktat mot dig.
Om du tar det som personangrepp att jag kallar dig för pojkspoling, dryg och att du är pinsam så får du väl redigera det iom att det är din uppgift som moderator. Du får se det som att vi har olika åsikter och att det är fullt normalt.
Heisenberg skrev:Förstår att det inte är acceptabelt eftersom mycket av det var riktat mot dig.
Om du tar det som personangrepp att jag kallar dig för pojkspoling, dryg och att du är pinsam så får du väl redigera det iom att det är din uppgift som moderator. Du får se det som att vi har olika åsikter och att det är fullt normalt.
Jag brukar faktiskt inte ta bort några inlägg alls som är riktade mot mig. Det känns lite "fegt".
Exempel: viewtopic.php?f=6&t=4000
Det kanske bara är jag, men nej, jag tycker inte att man ska kalla folk för sånt när diskuterar.
Och nej, det är inte mitt, eller vårt, jobb som moderatorer att redigera andras inlägg till en acceptabel nivå. Kan man inte sköta sig så åker man förstås ut.
Heisenberg skrev:Förstår att det inte är acceptabelt eftersom mycket av det var riktat mot dig.
Jag brukar faktiskt inte ta bort några inlägg alls som är riktade mot mig. Det känns lite "fegt".
Det kanske bara är jag, men nej, jag tycker inte att man ska kalla folk för sånt när diskuterar.
Och nej, det är inte mitt, eller vårt, jobb som moderatorer att redigera andras inlägg till en acceptabel nivå. Kan man inte sköta sig så åker man förstås ut.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag inte var acceptabel i min nivå mot dig. Det ska inte upprepas.
Måste bara få veta. Var det du som talade om för Säcken att Fällström inte var skadad på "Mackan-mötet"?
Och för att hålla sig till trådens ämne. Fy fan va Mackan ser het ut när han har rätt tröja på sig. Han står alltså för 60% av sin totala poängproduktion i HV i år under en och samma match MOT HV. Dessutom en suverän insats i övrigt. Lika överraskande som underbart.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag inte var acceptabel i min nivå mot dig. Det ska inte upprepas.
Måste bara få veta. Var det du som talade om för Säcken att Fällström inte var skadad på "Mackan-mötet"?
Och för att hålla sig till trådens ämne. Fy fan va Mackan ser het ut när han har rätt tröja på sig. Han står alltså för 60% av sin totala poängproduktion i HV i år under en och samma match MOT HV. Dessutom en suverän insats i övrigt. Lika överraskande som underbart.
Nu var det ju så att Fällström fick en känning samma dag som mötet typ.
Personen som träffade Fällström tror jag inte ljuger och Säcken lär inte ljuga heller, det var bara det att Fällström kände sig kry vid mötet med personen men senare fick en känning igen.
Man behöver inte komma med personliga påhopp utan att ha tänkt till lite innan!
EDIT: Att han fick en känning igen har jag hört från någon källa, kommer inte ihåg vilken men jag kommer ihåg att det var en trovärdig källa. Någon annan här kanske vet?
Ja, jag träffade honom på J20-matchen. Jag vet inte om något annat hänt med honom eftersom Djurgården dagen innan mötet sa att han skulle gå på is under måndagen och tidigare hade hävdat att han bara var sjuk. Om han gick på is i måndags efter en sjukdom känns det ju helmärkligt att han inte spelar torsdag eller framför allt lördag. Men jag vet inte vad som hänt med honom.
Tycker allmänt att moderatorer skiter lite i nivån här. Visst, Magnutz och SirDIFalot kanske skriver ett inlägg om att hålla en okej nivå när det är många som käftar men annars så känns det inte som att varningar till enstaka personer är det sättet man jobbar på.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Nu var det ju så att Fällström fick en känning samma dag som mötet typ.
Personen som träffade Fällström tror jag inte ljuger och Säcken lär inte ljuga heller, det var bara det att Fällström kände sig kry vid mötet med personen men senare fick en känning igen.
Man behöver inte komma med personliga påhopp utan att ha tänkt till lite innan!
EDIT: Att han fick en känning igen har jag hört från någon källa, kommer inte ihåg vilken men jag kommer ihåg att det var en trovärdig källa. Någon annan här kanske vet?
Själva grejen att på ett väldigt spydigt sätt tala om för Säcken att en av hans spelare inte är skadad utan att egentligen inte ha en jävla aning stör mig litegrann. Säger Säcken att spelare är skadade så är dom det. Så enkelt är det bara.
Det med personangreppen har jag bett om ursäkt för. Har fått sådan ågren för det nu så att jag börjat skriva liknande personangrepp på SMS till mig själv bara för att bli straffad för mina synder.
Sorry för låg nivå, men ibland kan man bara inte låta bli. Skyller på klockslaget. Ska bättra mig från och med nu.
Tycker Säcken var rätt spydig tillbaka faktiskt. "Gå på J20" när jag frågade om vi kommer få se Vejdemo eller Bernhardt (fem poäng idag) den här säsongen. Men det gjorde mig inte något.
Vi snackade en del efter, han kom fram och skakade hand och tackade för bra frågor.
Edit: Men klart Fällström är skadad om Säcken säger det. Därav ingen följdfråga. Men blev lite förvånad över att han sa att vi hade tre forwards skadade när difhockey.se hade meddelat att både Fällström och Alvarez hade gått på is.
SirDIFalot skrev:Tycker Säcken var rätt spydig tillbaka faktiskt. "Gå på J20" när jag frågade om vi kommer få se Vejdemo eller Bernhardt (fem poäng idag) den här säsongen. Men det gjorde mig inte något.
Vi snackade en del efter, han kom fram och skakade hand och tackade för bra frågor.
Edit: Men klart Fällström är skadad om Säcken säger det. Därav ingen följdfråga. Men blev lite förvånad över att han sa att vi hade tre forwards skadade när difhockey.se hade meddelat att både Fällström och Alvarez hade gått på is.
Säcken for President!
Att ta in Juniorer så här sent hade aldrig fungerat. Laget hade blivit skört. Vi behöver bra nerver och stabilitet mer än snabba ben.
Måste säga att jag tycker SirD gör ett bra jobb!
Har ändå varit här inne ett tag och läser avsevärt mkt mer än jag skriver och tycker att SirD allt som oftast håller en bra nivå.
Sen kanske jag kan hålla med om att han har varit lite negativ på slutet angående värvningen av Mackan men det har väl de flesta.
Alldeles för tidigt att prata om en Mackan-effekt redan nu.
Men skönt ändå att få bekräftat lite av den man kände när hans namn kom på tal, har aldrig tvekat en sekund på om Marcus skulle kunna tillföra nåt i dagens DIF.
Viktigt att han får göra lite poäng ganska omgående, så det inte blir ”krampkänning”
Sedan att han var vassare innan ”Twilight” är bara helt naturlig
Förövrigt så tycker jag nog SirDIF håller fanan högt ändå.
Förstår att det kan bli lite frustrerande för vissa då han ständigt ifrågasätter skeenden i föreningen och sällan åker med på ”Hålla-med-tåget”
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan