SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Smått makabert hur vissa reagerar på en situation efter hur hemsk den ser ut på TV.
I mitt tycke är tacklingen på Bäckman helt ren.
OM vi skall ha regler som inte tillåter en spelare att tackla en annan bara för att puckföraren stirrar på pucken kan ju puckförande spelare helt enkelt välja att stirra på pucken hela tiden och därmed göra sig själv omöjlig att tackla.
Var alert och håll uppe blicken så hade aldrig den tackling tagit så hårt.
Dessutom kräks det lite i munnen på mig när bra tacklare skall visa "respekt". I sådana fall borde väl bara dribblers visa respekt mot stabbiga backar genom att ta det lite lugnt. Det är väl för tusan hockey vid snackar om och inte innebandy.
Däremot skall självfallet fula och avsiktliga tacklingar mot huvudet bestraffas mycket hårt. Forsbergs bestraffning är i sammanhanget ett stort jävla skämt ty där kan man snacka om en ren och skär armbåge som siktas in mot huvudet...
I mitt tycke är tacklingen på Bäckman helt ren.
OM vi skall ha regler som inte tillåter en spelare att tackla en annan bara för att puckföraren stirrar på pucken kan ju puckförande spelare helt enkelt välja att stirra på pucken hela tiden och därmed göra sig själv omöjlig att tackla.
Var alert och håll uppe blicken så hade aldrig den tackling tagit så hårt.
Dessutom kräks det lite i munnen på mig när bra tacklare skall visa "respekt". I sådana fall borde väl bara dribblers visa respekt mot stabbiga backar genom att ta det lite lugnt. Det är väl för tusan hockey vid snackar om och inte innebandy.
Däremot skall självfallet fula och avsiktliga tacklingar mot huvudet bestraffas mycket hårt. Forsbergs bestraffning är i sammanhanget ett stort jävla skämt ty där kan man snacka om en ren och skär armbåge som siktas in mot huvudet...
Även Bäckman sa igår efter att han sett tacklingen att den såg bra ut. Han sa även att han själv kunde agerar på ett annat sätt. Trött på att det ska skrikas varg så fort någon blir skadad och efter var och varannan tackling.
2014-04-07, vad hände?
Såg bara ett kort klipp där det inte gick att se antal skär före smällen.
Det var inte på gränsen så heller? Men det hade ju varit 2min Charging isåfall.
Smällen såg ju ren ut, att han som tacklar försöker ta kropp med kropp, inga höga armar och armbågarna in mot kroppen.
Det var inte på gränsen så heller? Men det hade ju varit 2min Charging isåfall.
Smällen såg ju ren ut, att han som tacklar försöker ta kropp med kropp, inga höga armar och armbågarna in mot kroppen.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
1-1 Modo - Leksand efter en period hoppas det står sig. och att typ modo knycker extra poängen så mellanrummet till strecket står sig hur det än går för oss ikväll.
Haha Brynäs - Ske 0-5 efter första. Ser bra ut för våran del där.
Haha Brynäs - Ske 0-5 efter första. Ser bra ut för våran del där.
Leksand 3-1 över Modo, ser ut att ha den matchen i en liten ask. De tar fan 3-poängare hela tiden nu.
Är Brynäs sämre än Leksand? Kan vi lite på att de håller sig där nere?
Nja.
Nja.
Re: Sv: SHL 2014-15
brynäs är sämre men leksandr inte direkt bra. Ända skälen att dem inte ligger under brynäs är Sallinen och Alsenfält...Vikas skrev:Leksand 3-1 över Modo, ser ut att ha den matchen i en liten ask. De tar fan 3-poängare hela tiden nu.
Nja.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag har inte 100% koll på Leksand men dom vann senaste matchen, innan där hade dom väl 4 raka förluster?..Vikas skrev:Leksand 3-1 över Modo, ser ut att ha den matchen i en liten ask. De tar fan 3-poängare hela tiden nu.
Nja.
7/4-2014
Och det var ett rån i Örebro.Tobbe350 skrev:Jag har inte 100% koll på Leksand men dom vann senaste matchen, innan där hade dom väl 4 raka förluster?..Vikas skrev:Leksand 3-1 över Modo, ser ut att ha den matchen i en liten ask. De tar fan 3-poängare hela tiden nu.
Nja.
4-3 Modoliket lever i matchen.Malto skrev:Och det var ett rån i Örebro.Tobbe350 skrev:Jag har inte 100% koll på Leksand men dom vann senaste matchen, innan där hade dom väl 4 raka förluster?..Vikas skrev:Leksand 3-1 över Modo, ser ut att ha den matchen i en liten ask. De tar fan 3-poängare hela tiden nu.
Nja.
Jag vågar påstå att modo är klara för kval, för dom kommer få det jäkligt tufft, 1 plats kvar att undvika och för enligt mig ligger Brynäs sämst till
Get the fuck out of my way,
Domarna är kassa i Lyx-modo matchen med, hemmadomare.
Dramatiskt i slutminut där modo tagit ut målis och har haft bra tryck.
..skit lyx tog 3p.
..skit lyx tog 3p.
Domarproblemen fortsätter.. Sjukt trist att knätofs tar 3p.Henke_F skrev:Domarna är kassa i Lyx-modo matchen med, hemmadomare.
..skit lyx tog 3p.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nu såg inte jag hela matchen men Lyx hade 5 mot 3 och domaren släpper en tripping på en modolirare när dom skall spela pucken ur zon. Sen tar dom en väldigt petig utvisning på en modospelare i båset för att denne blev förbannad och slog med klubban i sargen.Magnutz skrev:Domarproblemen fortsätter.. Sjukt trist att knätofs tar 3p.Henke_F skrev:Domarna är kassa i Lyx-modo matchen med, hemmadomare.
..skit lyx tog 3p.
Var där zebrajägaren väcktes i mig.
Senast redigerad av Henke_F den 2015-01-18 13:46:26, redigerad totalt 1 gånger.
Jätteviktig omgång på Tors-Fre.
Borta mot Modo ska vi kunna ta tre poäng.
Samtidigt spelar Leksand borta mot Skellefteå och Brynäs borta mot Växjö.
Stor chans till att vi kan utöka till 10p ner till elfteplats.
Fast ja, Modo är ute efter två spelare. Får de hem exempelvis Hossa och/eller Lasch så kan matchen på torsdag gå väldigt fel... för våran del.
Borta mot Modo ska vi kunna ta tre poäng.
Samtidigt spelar Leksand borta mot Skellefteå och Brynäs borta mot Växjö.
Stor chans till att vi kan utöka till 10p ner till elfteplats.
Fast ja, Modo är ute efter två spelare. Får de hem exempelvis Hossa och/eller Lasch så kan matchen på torsdag gå väldigt fel... för våran del.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Man undrar ju om Reideborn ligger sömnlös nuförtiden, med tanke på att han lämnade DIF för MoDo...
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna