Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Bengan08 skrev:
captcash skrev:Kunde ju behållt Johner ist för Saviano eller Guter... ingen av de andra herrarna lyckats uträtta mycket i en SHL-miljö (mer än att Savve kämpar som fan iaf).

Instämmer, Saviano och Guter får inte samma ytor i SHL. Dessutom vinner dom aldrig en närkamp så dom blir alltid av med pucken.Alvarez däremot, vilken krigare!

Eeh?

Saviano får ju ut bra mycket mer trots sin "storlek" jämfört med Alvarez, hade väntat mig betydligt mer av honom.
Steget från HA till SHL är för vissa gigantiskt.
Det är din åsikt, tycker Alvarez är en betydligt mycket bättre hockeyspelare än Saviano.
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Skidlöparn »

Tror inte heller Cehlin hamnar i SHL, skulle snarare gissa på SSK som haltar rejält eller varför inte Björklöven som har många gamla djurgårdare i ledningen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Första bra beslutet av KG på länge.... Notera att man blir förvånad när den karln gör något vettigt!

Undrar hur långt vi ska behöva falla för att få till en vettig storstädning av våran sjukt inkompetenta ledning?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag ser gärna Cehlin i Djurgården, men inte den här säsongen. Bra gjort av KG. Gärna nästa säsong!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Gillar det inte. Han levererade bra här senast. Är i bra ålder. Har bättre facit i AHL än Fällström. Mackan har ungefär producerat hälften så lite senaste två säsongerna som Cehlin gjorde när han var här senast.

Cred till Sillen att han inte bölar ut i media över det likt Douglas. Cehlin ville minst lika gärna till Djurgården. Urdjurgårdare.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Enbom skrev:Jag ser gärna Cehlin i Djurgården, men inte den här säsongen. Bra gjort av KG. Gärna nästa säsong!
Som ersättare till Guter möjligtvis. Den rollen kan han göra ungefär på hans nivå, och kanske till och med lite bättre. Eller Heinerö!

Fast nu pratar vi en minimal roll i framtiden OM vi ligger kvar i SHL. I HA kan jag sträcka mig så långt som att vi bör signa honom. Men även där en tredjekedjeroll. All möjlighet att överraska men bör ha minimal press på sig.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Klokt beslut angående Cehlin. Går inte att satsa på skadebenägen spelare nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fungerar inte. Grisfot-rykte igen?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tobbe_Gotland

Inlägg av Tobbe_Gotland »

Sidan e seg som smör..

Högerskytten Ryan Lasch förhandlar med Djurgården som är ute efter en forward och Lasch kan vara det toppnamnet som man letar efter.

Det är nog den ni kallar Grisfot som skriver det, ja.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Djurgårdens vice vd och sportchef K-G Stoppel svarar i ett mail som kommit Hockeydagbladet till känna att förhandlingar pågår, men att Djurgården inte är ensamma om att buda på amerikanen. Lasch är dessutom ute efter ett långtidskontrakt och det ligger inte i Djurgårdens intresse för tillfället.

Låter ju snarare som att det är på väg åt andra hållet. Men kul att veta att han är med i matchen i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Hur trovärdig källa är detta då?
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Jim Morrison skrev:Under denna säsongen har Cehlin spelat AHL-hockey med Milwaukee och ECHL-hockey med Cincinnati. Innan han blev skadad under förra säsongen hade han gjort 24 poäng på 38 matcher.

Bara att hoppas att han endast skriver på för säsongen ut och inte förälskar sig i sitt nya lag.
Fan, kommer att hamna i Brynös eller Mordo och typ sätta en puck 59:59 i sista avgörande matchen som sänker oss till kval.

(..Brynäs-stavfelet gjorde jag inte på flit så svängde till modo-stavningen med och lät det stå.)

Jim Morrison skrev:Djurgårdens vice vd och sportchef K-G Stoppel svarar i ett mail som kommit Hockeydagbladet till känna att förhandlingar pågår, men att Djurgården inte är ensamma om att buda på amerikanen. Lasch är dessutom ute efter ett långtidskontrakt och det ligger inte i Djurgårdens intresse för tillfället.

Låter ju snarare som att det är på väg åt andra hållet. Men kul att veta att han är med i matchen i alla fall.
Hmm varför är vi inte intresserad av en sniper att ha nästa säs? Tycker vi att han är en fördyr vinge eller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

MarcusDaze skrev:Hur trovärdig källa är detta då?
Jag tolkar det som att KG bekräftar i mailet att dom är ute efter honom?
Expert.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

SirDIFalot skrev:
MarcusDaze skrev:Hur trovärdig källa är detta då?
Jag tolkar det som att KG bekräftar i mailet att dom är ute efter honom?
Jo men källan, hockeydagbladet. Är det en trovärdig källa?
Låst